Csak férfiak szerepeltek a videóban, bannolták a reklámot

Csak férfiak szerepeltek a videóban, bannolták a reklámot

Egy egyesült királyságbeli PC-s bolt reklámját vették le a képernyőkről, mivel csak férfiak szerepeltek a videóban.

Férfiak ülnek az asztali számítógépek előtt, miközben egy férfi narrálja a vásárlásra buzdító reklámszöveget. A PC Specialist televíziós reklámja többeknél kiverte a biztosítékot azzal, hogy kizárólag férfiakat vonultat fel a közel 40 másodperces videóban. Összesen nyolc megkeresést kapott a reklámok szabályozásával foglalkozó hatóság (Advertising Standards Authority - ASA) azzal kapcsolatban, hogy a PC Specialist televíziós blokkjában a káros nemi sztereotípiákat megerősíti olyan módon, hogy a technológia és számítógépek tematikája köré felhúzott anyagban kizárólag férfiakat szerepeltet.

A kritikus hangokra reagált a PC Specialist. Nyilatkozatukban hangsúlyozzák, hogy vásárlóik 87,5 %-a férfi, akik a 15-35 éves korosztályból kerülnek ki. A reklám ennek a célcsoportnak készült és a benne szereplő színészek pontosan a vásárlóiknak a bázisát reprezentálják. Az ASA bővebben is kifejtette, hogy miért is problémás a fenti reklámanyag. Kiemeltük azokat a pontokat, amelyek az ASA szerint megsértették a 2019 júniusában elfogadott új reklámszabályokat. Ezekben a hivatalos dokumentumokban leírták, hogy a reklámokban nem valósulhat meg nemi sztereotípia.

  • Mivel csak férfiak szerepelnek a reklámban, ezért a néző azt hiheti, hogy a gamerek / a tech guruk / a zeneszerzők / a grafikusok csak férfiak számára kijelölt karrierlehetőségek lennének
  • A nők hiánya arra utal, hogy ők egyáltalán nem is használják a számítógépeket és nem érintik őket a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások és lehetőségek
  • Túllőtt a célon a reklám, hiába hivatkozott arra, hogy a legnagyobb vásárlói csoportjának készítette
  • Megerősítette abba a nézőket, hogy csak a férfiak képesek betölteni a reklámban feltűnő szerepeket

Ha szeretnénk csak a gamer oldalról vizsgálni a férfiak és nők arányát, akkor kijelenthetjük, hogy nagyjából ugyanannyi nő ül le a videojátékok elé, mint férfi. Továbbá vannak olyan műfajok és platformok, ahol egyértelműen több női játékossal találkozhatunk. Ilyenek a mobilos logikai játékok vagy a család- és farmszimulátorok.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!