Nagyobb az IQ-ja azoknak, akik magas szinten játszanak egy dán kutatás szerint

A tanulmányból többek között az is kiderül, hogy az IQ és a skill nincs akkora hatással egymásra CS:GO-ban, mint StaCraft 2-ben.

Emil O. W. Kirkegaard kutatása szerint kimutatható, hogy a nemzetek kognitív képességei és a játékok iránti érdeklődés összefügg. Alapvetően két adatot vizsgált, az Esports Earnings bejegyzett játékosainak nemzetiségét és egy 2019-es nemzetközi adatbázist, ami az országok IQ szintjét tartalmazza. A tanulmányból többek között az is kiderül, hogy az IQ és a skill nincs akkora hatással egymásra CS:GO-ban, mint StaCraft 2-ben. Tehát, kognitív képességek alapján, jóval nehezebb betörni az SC2 legmagasabb szintjeire, mint a CS:GO-ban.

A kognitív folyamatok, képességek valósítják meg az értelmi működésünket. Döntéshozatal, komplex gondolkodás, probléma megoldás, egy játék mechanikájának megtanulása, multitasking, elemezés és jóslás. Ezek hatásfoka mind a kognitív képességünktől, csúnyán fogalmazva értelmi működésünktől függ.

Ez alól némileg kivételt képez a Counter-Strike, ahol maga a kutató állítja, hogy nincs akkora összefüggés az IQ és a játéktudás között, mint akár a StarCraft 2-nél, ami sokkal komplexebb feladatok elé állít.

These are aggregate level relations, not individual level. The IQ ~~ skill level relationship for CS:GO is likely to be weaker at the individual level than the IQ ~~ SC2 one. The aggregate ones reflect the distribution of national interest in specific games as well as the g-loading at individual level itself.

Korábban több kutatás bebizonyította, hogy a videojátékok alapvetően mentális játékok, így ha valakinek minél magasabb az IQ-ja, annál nagyobb a potenciál, hogy ezekben sikeresebb lesz. A kutatás azt is vizsgálja, hogy ha egy bizonyos szellemi játékban jók vagyunk, annak segítségével mekkora eséllyel leszünk más játékban is jobbak, ügyesebbek. Úgy tűnik, hogy it a CS:GO a League of Legends gyakorolja a legjobb hatást.

Természetesen a régiónk kulturális és anyagi helyzete is nagyban meghatározza, hogy milyen mentális sportokban leszünk jobbak. Nigéria például jól teljesít Scrubble-ben, de a többi vizsgált játékban nem, ami összefügg a régió rossz anyagi helyzetével. 

Egyébként a kutatás fő fókusza a nemzetek IQ-jának és a mentális játékokban mutatott sikerek közti összefüggést keresi. Olyan mentális játékokat vettek alapul, mint a League of Legends, StarCraft 2, Dota 2, CS:GO, Hearthstone, Overwatch, továbbá a sakk és a Scrabble. Habár erősen függ a földrajzi elhelyezkedéstől, általánosságban elmondható, hogy Kína, Dél-korea, és Szingapúr vitte a prímet.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!