Hamarosan mobilon fogunk e-sportolni konzol vagy PC helyett

Hamarosan mobilon fogunk e-sportolni konzol vagy PC helyett

Piackutatók szerint elkerülhetetlen a mobil e-sportok dominanciája, erre már most komoly bizonyítékok vannak.

Tőlünk keletre a PC-, és konzolpiac már rég veszített a mobiléval szemben, s most egy kutatás további térhódítást jósol a következő 5 évre. Jelenleg még a számítógépen játszható e-sportok a legnépszerűbbek a piacon, de a kutatás szerint hamarosan mindez megváltozik.

 

Az okostelefonok piacán már viszonylag olcsón hozzájuthatunk olyan eszközhöz, ami a jelenleg is e-sportnak számító játékokat megfelelő módon futtatja, s ahogy fejlődik a technológia, úgy lehet egyre kisebb a belépési küszöb, ami PC esetén jóval magasabb. Emiatt sokkal hamarabb válhatnak játékosok a mobil e-sportok nézőiből. Ez nemcsak a felhasználóknak, de a versenyszervezőknek is megkönnyíti a dolgát, hiszen könnyebb és olcsóbb beszerezni a szükséges eszközöket a versenyeikhez. Természetesen komolyabb eszköz vásárlása esetén mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.

Emellett az 5G által adott új lehetőségek is nagyban fogják növelni a piac lehetőségeit, mint fejlesztés, mint felhasználás terén, hiszen gyorsabban lehet majd egymással az online ütközeteket lefolytatni.

A nikopartners piackutató cég szerint a kínai piac határozza meg a trendeket.

2018-ban a mobilos e-sportok 15,3 milliárd dollárt termeltek, amiből csak Kína egymaga 5,6 milliárdot csinált. Ehhez az összeghez a budapesti a V4 Future Sports Festival is hozzájárult, ugyanis több mint 123 ezer dollárt osztottak szét Clash Royale-ban a versenyzők között 2018 áprilisában. A mikrotranzakciók is jóval természetszerűbben működnek telefonon, mint akár konzolon vagy PC-n.

Már most mérhetően több gamer ragad mobilt, mint PC-t és konzolt együttvéve, ráadásul kik utóbbi kettőn játszanak, azok általában telefonon is tolják, visszafelé ez azonban kevésbé igaz. Nagyjából 2,53 milliárd ember játszott mobilon 2019-ben, míg számítógépen 1 millárd, míg konzolon 500 millió körüli ez a szám. 2019-ben Magyarországon is megelőzték a mobilos gamerek a konzolosokat az eNet és az esport1 kutatása szerint.

Ezeket az előrejelzéseket a Tencent és a Blizzard is megerősíti. Előbbi ugyebár a kínai érdekeltségű vállalat, mely a Riot Games többségi tulajdonosa, és már készülnek az új mobilos játékukkal

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések