Hamarosan mobilon fogunk e-sportolni konzol vagy PC helyett

Hamarosan mobilon fogunk e-sportolni konzol vagy PC helyett

Piackutatók szerint elkerülhetetlen a mobil e-sportok dominanciája, erre már most komoly bizonyítékok vannak.

Tőlünk keletre a PC-, és konzolpiac már rég veszített a mobiléval szemben, s most egy kutatás további térhódítást jósol a következő 5 évre. Jelenleg még a számítógépen játszható e-sportok a legnépszerűbbek a piacon, de a kutatás szerint hamarosan mindez megváltozik.

 

Az okostelefonok piacán már viszonylag olcsón hozzájuthatunk olyan eszközhöz, ami a jelenleg is e-sportnak számító játékokat megfelelő módon futtatja, s ahogy fejlődik a technológia, úgy lehet egyre kisebb a belépési küszöb, ami PC esetén jóval magasabb. Emiatt sokkal hamarabb válhatnak játékosok a mobil e-sportok nézőiből. Ez nemcsak a felhasználóknak, de a versenyszervezőknek is megkönnyíti a dolgát, hiszen könnyebb és olcsóbb beszerezni a szükséges eszközöket a versenyeikhez. Természetesen komolyabb eszköz vásárlása esetén mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.

Emellett az 5G által adott új lehetőségek is nagyban fogják növelni a piac lehetőségeit, mint fejlesztés, mint felhasználás terén, hiszen gyorsabban lehet majd egymással az online ütközeteket lefolytatni.

A nikopartners piackutató cég szerint a kínai piac határozza meg a trendeket.

2018-ban a mobilos e-sportok 15,3 milliárd dollárt termeltek, amiből csak Kína egymaga 5,6 milliárdot csinált. Ehhez az összeghez a budapesti a V4 Future Sports Festival is hozzájárult, ugyanis több mint 123 ezer dollárt osztottak szét Clash Royale-ban a versenyzők között 2018 áprilisában. A mikrotranzakciók is jóval természetszerűbben működnek telefonon, mint akár konzolon vagy PC-n.

Már most mérhetően több gamer ragad mobilt, mint PC-t és konzolt együttvéve, ráadásul kik utóbbi kettőn játszanak, azok általában telefonon is tolják, visszafelé ez azonban kevésbé igaz. Nagyjából 2,53 milliárd ember játszott mobilon 2019-ben, míg számítógépen 1 millárd, míg konzolon 500 millió körüli ez a szám. 2019-ben Magyarországon is megelőzték a mobilos gamerek a konzolosokat az eNet és az esport1 kutatása szerint.

Ezeket az előrejelzéseket a Tencent és a Blizzard is megerősíti. Előbbi ugyebár a kínai érdekeltségű vállalat, mely a Riot Games többségi tulajdonosa, és már készülnek az új mobilos játékukkal

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Diploma: belépő a jövőbe – a TDK pedig a kulcs a kitűnéshez (X)

A diploma ma is az egyik legfontosabb mérföldkő az életben. Nemcsak a tudást és a kitartást szimbolizálja, hanem belépőt jelent a szakmai világba – legyen szó tudományos, vállalati vagy közszféráról. Egy diploma azonban ma már önmagában ritkán elég ahhoz, hogy valaki igazán kitűnjön a tömegből. Ebben segíthet a Tudományos Diákköri Konferencia, ismertebb nevén a TDK.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Közvetítések