Több tízmillió dolláros üzletet ütöttek nyélbe a felek.
Alig néhány órával a pénteki Call of Duty League mérkőzései előtt jelentette be a YouTube Gaming feje, hogy az Activision-Blizzard játékaiban szervezett hivatalos versenyeket kizárólag a világ legnépszerűbb videomegosztó oldalán nézhetjük majd. Ezzel lezárul egy kétéves korszak, ugyanis 2018 januárjában írta alá kétéves, 90 millió dolláros szerződését az Activision-Blizzard és a Twitch. Búcsút inthetünk a népszerű dropoknak, amik több ezer nézőt vonzottak be a streamekre.
Esports lives on @YouTubeGaming.
— Ryan Wyatt (@Fwiz) January 24, 2020
Welcome to the family, Overwatch League, Call of Duty League, and Hearthstone Esports.
Let’s get this thing going with the inaugural season of the Call of Duty league kicking off today! https://t.co/9PAUaaQSz0https://t.co/p9kSbD9aAi pic.twitter.com/rBVpf0Re3H
Az Overwatch League és a Call of Duty League elképesztő összegeket mozgat meg köszönhetően a rengeteg szponzori szerződésnek és a franchise rendszernek. A Hearthstone ebben a tekintetben kilóg a sorból, mivel csak időszakos versenyek vannak, amiknek többsége egyéni formátumban zajlik, továbbá a HS jelentősen visszaesett a nézői számok tekintetében, de még így is stabilan a legnépszerűbb online kártyajáték volt Twitchen.
Hogy a platformváltásnak milyen következményei lesznek a statisztikákban, azt egyelőre lehetetlen megjósolni, de inkább szkeptikusak a rajongók, mint bizakodóak. A streaming oldalak közötti verseny egyre jobban kiéleződik és már nemcsak személyek, hanem komplett e-sport események költöznek át egyik helyről a másikra. A Twitch történetében ez volt az első eset, hogy ott hagyta őket egy e-sport liga más oldalért cserében, ami intő jel lehet a jövőre nézve.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!