Refund vagy sem? Csalódás és panaszáradat a Blizzard ellen a Warcraft 3: Reforged miatt!

Refund vagy sem? Csalódás és panaszáradat a Blizzard ellen a Warcraft 3: Reforged miatt!

Rengetegen várták tűkön ülve, majd a megjelenés utáni első néhány órát követően szinte nekitámadtak a Blizzardnak elkeseredettségükben a rajongók.

Egyik szemem sír, a másik üveg... na jó elég a tréfából, mert sajnos nem ennek van itt az ideje. Tényleg sír az egyik szemem, még akkor is, ha a másik egy picit mosolygós. A Warcraft univerzum talán senki számára nem ismeretlen. Én anno a Warcraft első részének köszönhetően ismerkedtem meg ezzel a világgal és azóta sem tudok szabadulni tőle. Rajongásomat a második, majd végül a harmadik epizód fokozta. A World of Warcraft viszont nem mozgatott meg, mivel sokkal jobban megfogott a Real Time Strategy műfaj. Megismerni a fajokat, felülről irányítani és vezetni egy-egy törzset vagy légiót, elképesztő érzés. Végigkövetni az orkok és az emberek küzdelmét, majd a félelmet átélni velük, mikor megérkezik a Lángoló Légió és a többi. A kampány és az online csatározások mérhetetlen óraszámot vettek el az életemből, de azt hiszem egyetlen percét sem bánom. Na jó, mikor egy Human játékos száz tornyot épített és mellé kihozott egy csomó Steam Tankot, Undeadként pedig csak vergődtem, az annyira nem tetszett, de visszagondolva ennek is meg volt a szépsége.

A Warcraft III - Reign of Chaos 2002-es megjelenését egy nagy kiegészítő, a The Frozen Throne követte egy esztendőre rá. Utána viszont a WoW miatt nem igazán láttam reális esélyt egy folytatásra vagy további komoly tartalomra. Aztán eltelt több, mint egy évtized, és bár egyre többeknél a feledés homályába merült ez a játék, jött 2018 és a BlizzCon, ahol váratlanul bejelentették a Reforged verziót. Örömömben majd kiugrottam a bőrömből, és meg kell valljam habozás nélkül előrendeltem. Sokáig aztán nem hallatott magáról a játék, és a Blizzard sem törte magát az újabb információk megosztásával.

A CIKK A KÖVETKEZŐ OLDALON FOLYTATÓDIK!

Végül 2019 év végén csak kiadták a bétát, amiről legszívesebben nem is igazán írnék. Az egy dolog, hogy végre betekintést nyerhettünk az új alkotásba, de egy ilyen céghez abszolút méltatlan módon rakták össze a klienst. Az FPS számtól elsírtad volna magad, a bugok és az összeomlások gyakoriak voltak, szóval szinte játszhatatlan volt. Majd elérkezett a várva várt valódi megjelenés január 28-án. Ez az a nap, amit sokan nem felejtenek el, és most sajnos nem pozitívan gondolok erre. Olyan mennyiségű panasz áradat érkezett a Blizzard és a Warcraft 3 Reforged felé, hogy azt még olvasni sem egyszerű. Az hagyján, hogy a crash és a bugok, valamint a mikro-laggok fejfájást okoztak a játékosok többségének, de a beígért elemek kimaradása végképp kiverte a biztosítékot.

Az egy dolog, hogy a BlizzConon bemutatott próba verzióban ígértek fűt-fát, majd 2019 őszén már azt állították ennek nagy része nem valósul meg, de hogy ennyire minimálisra fogják a munkát, azzal lázadást értek csak el. Átverésnek gondolják sokan, hogy egyelőre nincs Ladder - tehát hiába játszol neten, nem kapsz MMR-t és ranglista sincs -, nem stabil a kliens, a ping néha az egekben, Ausztrália mégsem kapott saját szerverparkot, a custom gamekbe való belépés összeomlással jár nagy százalékban, a kampányban pedig szinte nem nyúltak az átvezető animációkhoz. Ezt a felsorolást legépelni már magában is fájdalmas, és még mindig lehetne folytatni a sort. Persze az első napon érkezett egy nagyobb frissítés, de ez nem orvosolja az előbb megemlített problémák egy jó részét.

Erre sajnos az sem jelent kellő vigaszt, hogy komoly grafikai ráncfelvarrást hajtottak végre, és pompás külsőbe öltöztették a Warcraft RTS világát. Sokaknak ugyanis még csak nem is tetszik ez a grafikai irány, Metacriticen például jelenleg 1.5-ös pontszámon áll a játék értékelése 1627 szavazat után. Sajnos ez még mindig nem a teljes valóság, mivel rátesz egy lapáttal - joggal - az elégedetlenkedőknél, hogy a Blizzard 30 euróért, nagyságrendileg 10 ezer forintért árulja a Reforged-ot. Talán nem véletlen, hogy nem egyszer futottam bele az alábbi mondatba:

"First refund in my life"

Sokan valóban igyekeznek visszakérni a pénzüket, mert abszolút nem azt kapták, amit vártak. Videóban is összefoglalták többen, hogy miért csalódás és lehúzás szagú a Blizzard tette:

Rátesz egy lapáttal a már-már bojkottnak nevezhető összefogás és utálat, hogy a Blizzard kizárólagos jogot tart fent az összes Warcraft 3: Reforged World Editor-jában szerkesztett custom mapokra, tehát bárki kreál egy világsikerű pályát, az biztosan a cég birtokában lesz és még csak kompenzálni sem köteles magát az alkotót. Ezen felül a hivatalos fórumon, a visszatérítésről beszélő emberkéket tiltják, tehát igyekszik a kommunikációt is szankcionálni az egykor szebb napokat megélt játékfejlesztő óriás. Van tehát baj, nem is kicsi.

A végére azért elmondanám, hogy a kampány 8 órányi nyúzása és pár online mérkőzés során én alig tapasztaltam hibát a kliensben, és a bétához képest nekem ég és föld az élmény. Engem ez is ugyanúgy be tudott szippantani, mint anno 2002-ben az eredeti harmadik rész, de tény, egy látványosabb, nagyobb energiával összerakott kampány nagyobbat ütött volna. A többi részéhez nem nagyon kellett volna hozzányúlniuk amúgy sem, mert én - és szerintem azért kijelenthetem bátran - és még rajtam kívül sokan a 2002-es mechanikába és játékba szerettem bele, és ezt most új köntösben átélni egy újabb élményt jelent. Én biztosan nem kérem majd vissza a pénzemet.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!