Hiába jó a recept, egy-két hozzávaló hiánya tönkreteszi - Corruption 2029 teszt

Hiába jó a recept, egy-két hozzávaló hiánya tönkreteszi - Corruption 2029 teszt

Stratégiai szerepjáték, egyenesen a futószalagról.

Lehet, hogy sokan nem emlékeztek a tavalyi Mutant Year Zero: Road to Eden c. játékra, pedig az év egyik legnagyobb meglepetése volt. De ha azt mondom, hogy XCOM vagy UFO széria, akkor már biztosan tudjátok miről van szó. Ugyanebbe a kategóriába sorolható a Mutant Year Zero fejlesztőinek legújabb játéka, a Corruption 2029 is.

A tavalyi MYZ egy meglehetősen érdekes világ, annál is érdekesebb szereplőinek történetét mesélte el. A már említett XCOM persze nagy kedvence lehet a fejlesztőknek, hiszen ugyanarra a receptre építkezett, néhány extrával megspékelve. A harcokon kívül teljesen szabad volt az irányítás, a pályák sokkal nagyobbak és gyakorlatilag szabadon bejárhatóak voltak. De, hogy miért egy tavalyi játékról beszélek a Corruption 2029 tesztjében? Azért mert bármennyire is remek volt a Mutant Year Zero, a Corruption 2029 nem több egy átskinezésnél, még DLC-nek is erősen foghíjas.

A játék felütése szerint az éppen a második polgárháborújától szenvedő Amerikában járunk, ahol  már olyan katonák vívják a csatákat, akik a technikai fejlesztések miatt gyakorlatilag minden emberségüket elveszítették. Egy ilyen katonákból álló, három fős osztagot irányítunk, akikkel az ellenséges vonalak mögött kell megoldanunk az előttünk álló meglehetősen nehéz helyzeteket.

Nyoma sincs a Mutant Year Zero parádésan megalkotott szereplőpárosának, minden kohéziót nélkülöző három katona az osztagunk. Persze képességeikben eltérőek, a különböző fejlesztésekkel pedig még inkább más irányba terelhetjük a karaktereket. Ez a része remekül működik a játéknak, ahogy maga a harc és a felfedezés is izgalmas. Mondjuk egy az egyben van szinte minden átemelve a készítők előző játékából, így ami ott működött, az itt is.
A Corruption 2029 esetében viszont sokkal több hibáról és hiányosságról beszélhetünk. A történet túlzás nélkül is nulla. A polgárháborús helyzetet felvezetik körülbelül 5 mondattal, aztán semmi több. A pályákon elszórva találhatunk régi újságcikkeket, civilek által írt feljegyzéseket stb, amik próbálkoznak ugyan valami sztorit kanyarítani a játék alá, ez viszont sehogy sem sikerül. A System Shock, majd a BioShock óta tudjuk, hogy milyen lenyűgöző hangulatot és elmesélést lehet így tálalni, a Corruption 2029 esetében viszont ez nem több néhány véletlenszerűen elszórt olvasnivalónál, amit azonnal el is felejtünk.
A pályák felépítése sem ad semmit hozzá a hangulathoz. Azt meg kell hagyni, hogy gyönyörű a játék, mégis lapos és önismétlő vizuálisan. Maroknyi helyszínt ismétel az egész játék, azok is szinte ugyanazokból az elemekből állnak. Ráadásul a különböző épületeket, tereptárgyakat mind láttuk már tavaly a Mutant Year Zero-ban, csak itt most más textúrákat kaptak. 

Az egész játék, annak minden eleme újrahasznosított, aminek persze megvan az oka. A Mutant Year Zero-val ellentétben itt most nem állt a csapat mögött a Funcom, maguk adták ki a játékukat. Gyakorlatilag marketingje sem volt a programnak, a bejelentés után 2 héttel már meg is jelent a Corruption 2029.
Fontos kiemelnem, hogy a játék nem is kerül többe 20 eurónál, de még ezzel az árcédulával is csalódás. A Mutant Year Zero-ban remek volt a sztori, ráadásul az egymással veszekedő, viccelődő, de egymásra támaszkodó karakterek ott mindent vittek. A Corruption 2029-ből pont ez hiányzik és ezen nem segít sem az ára, sem az, hogy a játék 80%-át kitevő harcok még mindig izgalmasak.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!