A Riot komolyan küzd ellenük, mégis problémát jelentenek a Clashen - Ők a smurfök

A Riot komolyan küzd ellenük, mégis problémát jelentenek a Clashen - Ők a smurfök

A smurf játékosok kérdése szinte egyidős a játék kompetitív rendszerével, mégis a mai napig egy megoldatlan problémának számítanak, a Riot Games pedig most már több éve dolgozik egy olyan módon, amiben még fontosabb "kiirtani" őket.

A League of Legends mestereinél szinte megszokott dolog, hogy több fiókkal is rendelkeznek, a legtöbb profi játékosnak 3-4, vagy akár még több profilja is van. Nemrég például a magyar csoda jungler, Bluerzor is egyszerre három fiókkal csücsült EUW Challengereinek sorában.

Nagyon leegyszerűsítve viszont vannak azok a smurfök, akik az alacsony ligákat hamar a hátuk mögött hagyva folyamatosan mennek fölfelé, így tehát ők kevesebb meccsbe rondítanak bele, és vannak azok a smurfök, akik kifejezetten arra tartják fent a fiókjukat, hogy darálják a náluk jóval alacsonyabb szinten játszókat.

A smurfök mindennapos jelenségnek számítanak a LoL világában, és bizony igen bosszantó, amikor bukunk miattuk egy rankedet (persze annak mindenki örül, amikor miattuk nyernek), de a Clash módban még nagyobb károkat tudnak okozni. A Clasht már valószínűleg mindenki ismeri, ha más nem a róla készült Crash mémek miatt. A játékmód lényege, hogy mindenki, még az Iron és Bronze játékosok is egy rövid időre profinak érezhessék magukat. Mivel egy időszakos eseményről beszélünk, ami egyelőre igen ritkán van -már amikor van, így hihetetlenül fontos, hogy a játékosok minél kiegyensúlyozottabb mérkőzéseket tudjanak játszani. Ehhez a Riot Games bevezetett egy sokkal személyesebb azonosítást, az SMS alapú megerősítést. A Clash versenyeken csak olyan fiókkal lehet részt venni, amit SMS-ben is megerősítettek, egy telefonszámhoz pedig csak egy fiók tartozhat, ha pedig hozzárendeltük egy felhasználóhoz, akkor fél évig nem használhatjuk fel ismét.

Ez alapvetően egy elég jó megoldás, másrészről viszont ez sem biztosít teljes védelmet a smurfök ellen, ugyanis új SIM kártyát új telefonszámmal fillérekért lehet vásárolni. A múlthétvégén megtartott Clash fordulóban egy csapat két smurf játékossal találkozott az ellenfeleik sorában. (Európában elmaradt a Clash, de más régiókban megtartották.) Usyed1 beszámolója szerint az ellenfélben lévő Zed és Lee sin egyértelműen high eloból jöttek, ugyanis a fiókjuk 30-as szintű volt 80%-os win rate-tel és egyikük sem volt one trick. Az ő Clash élményüket ez a két játékos tönkretette, usyed pedig egy újabb szűrő életbeléptetésére adott ötletet. Szerinte az SMS megerősítést is megkerülő smurfök nagy részét ki lehetne azzal irtani, ha a fióknak 60+ szintűnek kéne lennie a Clashhez, vagy legalább 50 lejátszott ranked mérkőzésnek kéne rajta lennie a fiók teljes életútjára tekintve.

Az alapötlet nem rossz, viszont ha megpróbáljuk az egészet fejlesztői oldalról nézni, akkor vannak arányok, amiket fontos egyensúlyban tartani. Ha egy újabb, relatíve nagyobb energiabefektetést igénylő követelmény hoznak be, akkor olyan játékosok is eleshetnek a lehetőségtől, akik amúgy nem smurfök. Ha pedig ezen játékosok száma jóval magasabbra rúg, mint azoké, akik smurffel találkoztak a meccseiken, akkor a fejlesztés hátrányosan érinti a Clash rendszerét, ahelyett, hogy elősegítené a működését. A kérdés nagyon összetett, a Riot viszont évek óta dolgozik azon, hogy "nevelje" a közösséget, idővel biztosan kitalálnak új megoldásokat a smurfök még jobb szűrésére.

Azonban nem a high elo játékosok az egyetlen problémája a Clashnek (eltekintve az instabilitástól), egyre többen szólalnak fel a négy Tierből álló rendszer ellen is. Sokan nem tartják fairnek azt, hogy a goldos, platos csapatok is van, hogy Tier IV-be kerülnek, ugyanoda, ahova a Bronze és Silver csapatok. Ez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy az akár két teljes rangkülönbséggel rendelkező csapatok össze is kerülnek, mert a matchmaking rendszer számos szempontot figyelembe vesz a versenytáblák összeállításakor, nemcsak a nyers rangot, de sokan örülnének egy Tier V rangnak, ahol az Iron és Bronze játékosok játszhatnának.

Végül pedig pár szó az egyik jutalomról...

Minden Clash végeztével a játékosok kapnak egy új csapatlogót, ami jobb esetben nem volt meg nekik. MajaroPro nevű játékos osztotta meg azt a problémát, hogy másodjára kapta meg ugyanazt a csapatlogót, ami nem is lenne gond, ha nem 1 KE-ért törhetné be. Reméljük, hogy a Riot idővel felemeli majd ezt az értéket.

Ti indultok az aktuális Clashen?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések