10 dolog, amit csak az igazi OG Fortnite játékosok tapasztalhattak meg

A Fortnite az elmúlt két és fél évben annyit változott, hogy ez a tízes lista egy igazi nosztalgia bomba lehet a játékosok első generációjának.

A Fortnite világa, eszközei, meg úgy alapvetően a játék alap fizikája megszámlálhatatlan alkalommal és módon alakult már át, túlzás nélkül kijelenthető, hogy a mostani Chapter 2 - Season 2-es felvonás a közelében sincs a Chapter 1 - Season 2-es felvonásnak. A FortniteIntel remek listát állított össze olyan dolgokról, amiket tényleg csak az OG játékosok tapasztalhattak meg, szinte kivétel nélkül mindegyik S1, S2 magasságára tehető. Azoknak, akik már ezekben az időkben is játszottak, remek időutazás lehet a következő felsorolás, az újabb játékosoknak pedig egy kis Fortnite történelemóra.

Friendly fire

Nagyon-nagyon a Fortnite őskorában még létezett friendly fire a játékban, lehetőség volt arra, hogy megsebezzük, de akár meg is öljük a saját csapattársunkat. Persze ezt nem azért tette be az Epic Games, hogy lehessen szívatni a másikat, hanem hogy jobban figyeljünk oda a különböző megmozdulásainkra. Én például egyszer-kétszer knockoltam a barátaimat egy házon belüli harc során, pusztán azért, mert besétáltak elém és ők kapták a 200-as Pump lövést.

Végül aztán viszonylag hamar elbúcsúztunk ettől a funkciótól, ugyanis a random csapattársak elég gyakran éltek vissza vele.

A sniper Pump

Valószínűleg a Pump a Fortnite azon fegyvere, amely a legtöbb módosításon esett át. Sok szezon, és annál is több tesztelés kellett az Epic Gamesnek ahhoz, hogy egy elfogadható, nem túl erős verzióját elérjék ennek a shotgunnak. A double Pump meta valószínűleg mindenkinek ismerős, a sniper Pumpról viszont már kevesebben hallottak. Pedig ilyen is volt.

Név nélküli Salty Springs

A játék megjelenésekor a Chapter 1-es térkép még nagyon halovány volt. Mindössze 10 névvel ellátott terület volt rajta, amelyek közül némelyik nem is tartalmazott túl sok lootot. Ilyen volt az eredeti Loot Lake, illetve az első Wailing Woods is. Sokan nem tudják viszont, hogy ebben a 10 névben nem szerepel Salty Springs, a kisváros ugyanis csak később kapta meg a nevét, a legeslegelső térképen egy ugyanolyan név nélküli terület volt, mint a konténertároló.

Átlátszó edit nézet


A játék korai fázisában bizony ilyen is volt, az építésnek és szerkesztésnek voltak olyan tulajdonságaik, amik a játék mai állapotában elképzelhetetlenek. Amikor a dobozolás kezdett nagyon elterjedni, és rengetegen használták az átlátszó szerkesztés arra, hogy biztonságos közegből pásztázhassák a tájat, akkor az Epic Games behozta a ma ismert teli lapokat.

A fák és autók akadályt jelentettek az építkezésben

Mint, ahogy az előző pontban említettem, az építésnek réges-régen voltak érdekes szabályai, ilyen volt például az is, hogy a fák ágai akadályozták az építést. Ez a mai, teljesen az építésről szóló játékmenetben egyáltalán nem állná meg a helyét.

Az alap tánc eredeti zenéje

A Dance Moves a Fortnite legelső emote-ja volt, ami mindenki számára elérhető a játék megjelenése óta. Kétféle zene indulhat el alatta, amikor használjuk, de talán vannak, akik nem tudják, hogy nagyon régen az egyik nóta más volt. 

A gitár verziót ki kellett szednie az Epic-nek a játékból, mert túlzottan hasonlított George Michael - Faith című számában felcsendülő gitár részre.

A alakítható trailek és táskák nélküli Fortnite

Az első két szezonban a cserélhető táskák és trailek még egyáltalán nem léteztek. A drágább karaktereknek voltak táskáik, ezeket azonban nem lehetett levenni róluk, és átrakni másra, ez a funkció csak a harmadik szezonban vált elérhetővé. A cserélhető trailek is ugyanebben a szezonban jöttek be, a Chapter 1 - Season 3 BP-jéből lehetett kiszedni az elsőt.

Manuális nyersanyagtípus váltás

Ó... hányszor megesett akkoriban mindenkivel, hogy építette a magas lépcsőt, vagy a hidat két hegy között, és egyszer csak elfogyott a fa, az utolsó emlék a játékból pedig csak a zuhanás volt. Szintén nagyon régen a játék nem váltott át automatikusan a következő nyersanyagtípusra, ha kifogytunk valamiből egykoron ezt manuálisan kellett megtennünk. Ha kifogyott a fánk, nem tudtunk semmit sem építeni, hiába volt tele a téglánk is és a fémünk is.

Felület specifikus csapdák

Most kimondott csapda nincs egy sem a játékban, volt azonban idő, amikor három is akadt egyszerre. Az első szezon idején még nem lehetett ezeket akárhova lerakni, a legismertebb tüske csapda csak a talajra ment rá, és volt külön áramütést mérő csapda a plafonra, valamint a falra. Azok a játékosok, akik STW-vel is játszanak, ismerhetik ezt a logikát.

Amikor még mindent manuálisan kellett felvenni

Az évek során a Fortnite számos remek kényelmi funkcióval bővült, amelyek megkönnyítették a játék bizonyos szakaszait. Az első szezonokban a játék még nem gyűjtötte be helyettünk a lőszert, nyersanyagot, mindegyik ilyen jellegű tárgyon is végig kellett zongoráznunk a cselekmény gombunkat. A csapdáknál beágyazott videóban itt-ott látni is ilyen pillanatokat, például 3:05-nél. A pajzsok, gyógyító tárgyak automatikus stackelése pedig kifejezetten friss funkciónak számít, sokáig csak a lőszert és a nyersanyagot vette fel magától a játék.

Te mikor kezdted a játékot? A fenti OG funkciók közül melyiket volt alkalmad még használni?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Gaming - Minden Kiberül: kattanj rá Te is!

A kiberbűnözők világszerte évente nagyjából 8000 ezer milliárd USD kárt képesek okozni a vállalatok és a felhasználók életében. Ez a szám évről-évre növekszik.