Baldur's Gate 3 - Minden amit eddig tudunk a Larian Studios üdvöskéjéről

Baldur's Gate 3 - Minden amit eddig tudunk a Larian Studios üdvöskéjéről

A Larian eddigi legnagyobb játékát készíti a Baldur's Gate 3 személyében.

Remélem van még köztetek olyan veterán, aki emlékszik a BioWare aranykorára. Nem az Anthemre és nem a Mass Effect széria utolsó darabjaira gondolok, hanem a Neverwinter Nightsra, a Star Wars: Knights of the Old Republicra vagy a Baldur's Gate-re. 1998-tól 2003-ig fantasztikus játékokat adtak ki a kezeik közül, de még a 2009-es Dragon Age: Origins is lenyűgöző volt.

Mára látott már szebb napokat is a csapat, véleményem szerint egy utolsó dobásuk van még. A Dragon Age következő, szám szerint negyedik részét 2018-ban jelentették be és azóta is gőzerővel dolgoznak rajta. Az a játék még visszaszerezheti a BioWare elveszített RPG király koronáját. Hogy jelenleg ki birtokolja az egy nagyon jó kérdés, leginkább vándorol egyik stúdióból a másikba. Az biztos, hogy a Larian Studios jogosan követeli magáénak a kategória királya címet. A Divinity: Original Sin igazi mestermű volt 2014-ben, amit a 2017-es folytatás pedig még tökéletesebbre csiszolt. A mesterhármashoz és a koronához már csak egy pont kell, azt pedig a Baldur's Gate 3 hozhatja meg.

Belegondolni is nehéz, de 20 év telt a Baldur's Gate II óta, ez idő alatt pedig rengeteget változtak a játékosok és a piac is. A körökre osztott, rengeteg stratégiát igénylő szerepjátékok szinte teljesen eltűntek, egészen addig amíg a Larian Studios fel nem támasztotta a műfajt. Az biztos, hogy a lehető legjobb kezekben van a Baldur's Gate 3 sorsa. Nemrég meg is mutatták a projekt jelenlegi állapotát és bizton állíthatom, a Baldur's Gate 3 már most egy grandiózus, lehengerlő szerepjáték. Nézzünk meg mindent, amit már biztosan tudunk a játékról.

Előzetes és megjelenés

Február 27-én tartották meg a játék leleplezését. Kaptunk egy csodálatos cinematic előzetest és szerencsére mozgásban is alaposan szemügyre vehettük a játékot. A tengernyi infó között azt is elárulták, hogy idén nyáron már kipróbálhatjuk a Baldur's Gate hármat, igaz, először csak a Steam Early Access rendszerében. Később a GOG-on és Google Stadian is kapható lesz.

Minden a karakterekről

Minden valamirevaló RPG úgy indul, hogy akár órákat is eltölthetünk karakterünk megalkotásával. Nem lesz ez másképp a Baldur's Gate 3 esetében sem. A rendszer ismerős lesz azoknak, akik már játszottak a Divinity: Original Sin második részével. Választhatunk jó néhány előre legyártott, saját történettel, saját küldetésekkel rendelkező karakterből, aminek aztán a karakterosztályát már mi határozzuk meg. De dönthetünk úgy is, hogy a teljes karaktert a nulláról építjük fel, megválasztva a kinézetét, a faját, a karakterosztályát, az alosztályát és a háttérsztoriját.

A játékban található egyik faj, a Tiefling. A képre kattintva megnyílik a galéria, ahol láthattok még pár képet az egyes fajok képviselőiről.

A játékban aztán különböző szereplők is mellénk szegődnek majd, így egy teljes kis kompániát irányíthatunk. A Baldur's Gate 3-ban szereplő, már ismert fajok, osztályok és alosztályok:

Fajok

Karakterosztályok

Alosztályok

Tiefling Fighter Battle Master, Eldritch Knight
Drow Wizard Evocation, Abjuration
Human Rogue Arcane Trickster, Thief
Githyanki Ranger Hunter, Beast Master
Dwarf Cleric Life, Light, Trickery
Elf Warlock Fiend, Great One
Half-Elf
Half-Drow
Halfling

A játék alapjai

A karakterek és a cinematic előzetes egyébként összekapcsolódik. Mi magunk és a társaink is az előzetesben látható módon esünk fogságba, csapatunk azonban valahogy kiszabadulunk a Nautiloid fogságából. Ezek tulajdonképpen élő hajók, amiket a Mind Flayerek (róluk kicsit később) használnak világok közötti utazásokra. Kalandunk nem messze Baldur's Gate városától kezdődik majd, a végét pedig lehetetlen megjósolni. A fejlesztők szerint ez az eddigi legnagyobb játékuk. Ebből az információból és a Divinity: Original Sin 2 hosszából (közel 100 óra) kiindulva, egy tartalmas és hosszú szerepjátékra számíthatunk.
A játék rendszerei mögött megbújó szabályokat egyébként a D&D 5. kiadása adja, annak is egy átdolgozott változata. A módosított kiadást a fejlesztők hozták létre, a cél pedig az volt, hogy a kész videojáték is vissza adja majd a fizikai társasjáték szabályait, annak hangulatát.

Játékmenet

A harcok és a teljes játékmenet tekintetében is a fejlesztők előző játékára tudunk hivatkozni. Ahogy a D:OS2 esetében, úgy a Baldur's Gate 3-nál is egy izometrikus nézető szerepjátékról beszélünk. Kalandozásaink alatt teljesen szabad irányítást kapunk, de a harcok körökre osztva zajlanak majd. Minden karakternek külön támadásai lesznek, mindenki csak a saját körében támadhat és itt is action point, vagyis akciópontokból kell gazdálkodunk az adott körünk alatt.

Baldur's Gate 1998-ban és 2020-ban

A rosszfiúk

Végül pedig nem mehetünk el a félelmetes és rejtélyes kinézetű Mind Flayerek mellett sem. Ahogy azt már a különböző videókban láthattuk, ők lesznek a legnagyobb ellenségeink. Képesek mások elméjébe látni és irányítani is azt. Egy rabszolgatartó, hódító fajról beszélünk, akik évek óta az árnyak mögül leskelődnek, a Nautiloidok felfedezésével viszont új erőre kaptak, újra birodalmuk megerősítésén dolgoznak. 
Az előzetesben már láthattátok hogyan növelik létszámukat. A Mind Flayxerek nemtelenek, paraziták segítségével növekszik létszámuk, a meglehetősen undorító átalakulási folyamatot már láthattátok az egyik fenti előzetesben.

Ez mind még csak egy része a teljes játéknak. A végleges program megjelenésekor biztosra vehetitek, hogy a Baldur's Gate 3 minden szerepjáték rajongó álmát teljesíti majd. Valami őrületes nagyot kell bakiznia a Lariannak, ahhoz, hogy elrontsa ezt a projektet. A csapat utóbbi évi munkája alapján viszont, erre nagyon kicsi az esély, a sikerre annál nagyobb.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Galéria

Kövess Minket!



Közvetítések