VALORANT kisokos - Egy helyen minden információ, amit megtudtunk a játékról

VALORANT kisokos - Egy helyen minden információ, amit megtudtunk a játékról

A Riot Games a hét elején egy sor újdonságot leplezett le a VALORANT kapcsán, többek között a nevét is ekkor kapta meg hivatalosan, de tudni már részleteket a pályákról, a gazdasági rendszerről és néhány funkcióról.

A Riot Games alaposan felcsigázta a kedélyeket a hét elején, bejelentették ugyanis, hogy a Project A nevet elengedik, a kompetitív babérokra törő FPS játékuk pedig a VALORANT nevet kapja. A név leleplezése mellett néhány új gameplay videót is publikáltak, amik rengeteg érdekességet árultak el a játékról, illetve egy kérdezz-feleleket is tartottak a fejlesztők.

A karakterek várható képességeiről, valamint a fegyverek jelenleg ismert tulajdonságairól hosszasan írtunk már korábbi cikkeinkben, így itt erre külön nem térünk ki, no meg volt már egy Phoenix bemutató is a Riot Games részéről.

Most pedig nézzük meg a többi szegmensét a játéknak.

Történet

A háttértörténet a League of Legends világában egy igen fontos terület, elképesztően részletes világot alkotott már meg a Riot Games Runeterra képében, ám a VALORANT-nak elvileg semmilyen köze nincs Runeterrához, tehát ez egy teljesen másik univerzum. A másik univerzumhoz más milyen történetmesélési folyamatot szeretnének bevezetni a fejlesztők, legjobban talán a Fortnite megoldásához lehetne hasonítani a tervüket. A játék már egy alap történeti szállal fog indulni, a közeli jövőbe csöppennünk be általa, ahol az élet bizony nem egyszerű. A VALORANT kreatív felelőse, David Nottingham a Polygonnak azt mondta, hogy néhány történeti esemény lesz a játékon kívül, de mindegyiknek hatása lesz az in-game részre. Alapvetően azt akarják, hogy a játékosok anélkül ismerjék és értsék meg a karakterek személyiségét, hogy el kéne hagyniuk a játékot. Ezenfelül a történeti szálakat úgy akarják továbbszőni, hogy nem adnak mindent a játékosok szájába, nem lesznek több oldalas külső weboldalak, amin az utolsó szög helyzetéig minden le van írva, sokkal inkább információmorzsákkal szeretnének dolgozni. A Fortnite-ban ez a fajta történetmesélés elképesztően sikeres volt, mindenki az okokat és az összefüggéseket kereste. Véleményünk szerint ez egy jó irány lehet, ha ügyesen használják ki a lehetőségeket.

Skinek

Mivel maga a játék teljesen ingyenesen játszható lesz, így a Riot Games kizárásos alapon itt is a mikrotranzakció lehetőségével fog élni. Erről a témáról számos információ kering a neten, ami azonban a legtöbb forrásnál megegyezik, hogy karakter skinek eleinte nem várhatóak, ugyanis minden karakter ugyanazzal a hitboxszal rendelkezik, egy új ruhamodell, vagy egy új színséma pedig túlzottan belezavarna a kezdeti folyamatokba, a jövőben viszont lehet, hogy a karakterek is kapnak majd egyedi kiegészítőket. Fegyver skinek azonban lesznek, fontos viszont, hogy loot boxok nem, tehát aki a CS-hez hasonlóan ládákat akart nyitogatni, az jobb ha letesz erről az álmáról. A fejlesztők elmondása szerint a játékosok mindig pontosan tudni fogják, hogy miért fizetnek, a direkt vásárláson felül pedig lesz egy battle pass szerű jutalomrendszer is, amellyel további tartalmakat oldhatnak fel. Egyes források szerint az is elképzelhető, hogy fejleszthető kinézetek is érkeznek.

Technikai megoldások

Remek háttéroldali megoldásokat ígér a Riot Games, amiknek ha már a fele megvalósul (valószínűleg az összes meg fog) akkor technikailag egy szuper játéknak nézünk elébe.

  • Dedikált 128 tickes szerverek világszerte
  • Egyedi fejlesztésű hálózati kód a pontos találatregisztráció érdekében
  • A globálisan kiterjedt adatközpontok miatt számos nagyvárosban 35-nél kevesebb pinget ígérnek a játékosoknak
    • 2014-ben a Riot Games elkezdett dolgozni az internetszolgáltatókkal közösen egy direkthálózaton, ami a Riot Direct nevet kapta, a VALORANT pedig erre a hálózatra kerül rá. Összesen a világ 35 nagyvárosában érhető el ez a szolgáltatás
  • A VALORANT-ot a League of Legends anti-cheat rendszere fogja védeni, de kiegészül még a Vanguard nevű programmal, ami a Riot Games saját fejlesztésű, intelligens, fejlődésre képes ellenőrző szoftvere. A Vanguard a nyakon csípett csalókat azonnal kicsapja a mérkőzésből, azok a meccsek pedig, amiket egy csaló tett tönkre rögtön véget érnek, és minden játékos számára érvénytelenek lesznek

Gépigény

A VALORANT elképesztően alacsony gépigénnyel fog rendelkezni, tényleg vinni fogja egy "kenyérpirító" is.

Gépigény 60 FPS-re

  • CPU: Intel i3-4150
  • GPU: Geforce GT 730

Gépigény 144+ FPS-re

  • CPU: Intel Core i5-4460 3.2GHz
  • GPU: GTX 1050 Ti

Gépigény a minimális, 30 FPS-re

  • CPU: Intel i3-370M
  • GPU: Intel HD 3000

Ajánlott egyéb hozzávalók:

  • Windows 7/8/10 64-bit  
  • 4 GB RAM
  • 1 GB VRAM

Hogyan működik a bomba?

Itt az ideje rátérni magára a játékmenetre is, egyelőre a Defuse nevű módba kaphattunk bepillantást a videók által, de könnyen elképzelhető, hogy más módokat is kap majd a játék a jövőben. A bomba működése nagyon hasonló a CS:GO bombájához, miután a támadó csapat lehelyezte, a védőknek muszáj hatástalanítania. Élesítését követően 45 másodperc elteltével robban fel, a hatástalanításhoz pedig a hivatalos videó alapján 7,5 másodperc szükséges. Arról egyelőre nincs információ, hogy a CS:GO-hoz hasonlóan lesz-e defuse kit, amivel a hatástalanítás sokkal gyorsabb.

Pénzrendszer

A játékmenet másik nagyon fontos pontja a gazdasági rendszere, hiszen ez határozza meg, hogy a játékosok az adott körben milyen kiegészítőket szerezhetnek be maguknak. Egy youtuber, jackfrags információi szerint ez is hasonlítani fog a CS:GO rendszeréhez, három konkrétabb értékről ejtett szót a videójában:

  • Egy kill 200$
  • Egy győztes kör 3000$
  • Egy vesztes kör 1900$ és 2900$ közötti összeget ad a játékosoknak

Kiemelte, hogy a béta megjelenéséig ezek az értékek változhatnak.

A következő oldalon átvesszük a térképeket, a frissítéseket, néhány hasznos funkciót és a béta eddig ismert részleteit.

Térképek

Elviekben a játékhoz jelenleg négy térképet fejlesztenek, viszont csak kettőről tudni úgy nagyjából bármit is.

Haven

Minden jelenleg publikált videó a Haven pályán játszódik, ennek a térképnek a különlegessége pedig, hogy három lerakó található rajta, így a védőknek eggyel több placcra kell figyelniük, viszont cserébe ezek sokkal közelebb vannak egymáshoz, tehát mind a támadók, mind a védők gyorsabban tudnak helyezkedni.

Bind

A Bind nevet viselő pálya egy némiképp eltérő környezetet képvisel, videón nem láthattuk, viszont több képet is publikált róla a Riot Games. Ezek alapján Bind egy gyárterület lehet, a rendelkezésre álló információk szerint pedig klasszikus két lerakóval rendelkezik, viszont ugyanúgy lesz benne egy csavar. A taktikai FPS pályák többségén szokott lenni egy úgy nevezett "mid" rész, ami a nevéhez hűen középen helyezkedik el, és lehetőséget biztosít a játékosoknak arra, hogy a két lerakót egy alternatív útvonalon közelítsék meg. Nos, Bindnak elvileg ilyen része nem lesz, helyette teleportokat kap, amikkel közlekedhetnek a játékosok, viszont minden egyes használatnak hangja lesz. Havenhöz képest várhatóan ez egy kisebb térkép lesz, de nem túl kicsi, szóval nem kell elkapkodott, túl gyorsan véget érő köröktől tartani.

Frissítések, balance, újdonságok

Következő kérdése lehet sokaknak, hogy milyen gyakran kap majd a játék frissítéseket? A Riot azt ígérte, hogy a League of Legends-hez hasonlóan folyamatosan biztosítanak majd új tartalmakat ehhez a játékhoz is, viszont arról egyelőre nem közöltek információt, hogy milyen rendszerességgel. A Polygonnak a fejlesztők elmondták, hogy eleinte arra fognak összpontosítani, hogy a játékélmény a helyén legyen, ehhez pedig ha teljes egészében le kell cserélniük egy adott tartalmat, vagy valamilyen jelentős módosítást kell megtenniük, akkor a szükséges kiértékeléseket követően végrehajtják azt. A balance változásokról azt mondták, hogy különös óvatossággal kell eljárniuk ennél a résznél, ugyanis semmibe venni a játékosok izommemóriáját nem lenne szerencsés. Az izommemória az a része a szervezetünknek, amivel megszokjuk például, hogy az általunk használt egérérzékenységgel mekkorát kell rántanunk egy 180 fokos fordulóhoz. Ugyanígy az izommemóriához tartozik az is, hogy hogyan kezeljük a fegyverek szórását.

Új térképek és új karakterek kapcsán azt nyilatkozták, hogy nem akarnak csak azért kiadni karaktereket, hogy azt mondhassák van új tartalom, minden újdonságnak meglesz a maga különlegessége.

Funkciók

Van néhány érdekes funkciója is a játékmenetnek, amelyek talán sokaknak elkerülték eddig a figyelmét.

Ultit azonnal

A karakterek képességei úgy fognak működni, hogy a négy képesség közül egy minden kör elején elérhetővé válik mindenkinek, kettőt meg kell vásárolni a boltban, az ultit pedig kiiktatásokkal fel kell tölteni. Úgy tűnik azonban, hogy lesz egy alternatív módja is az ultik feltöltésének; a publikált videókon kis kék gömbök jelennek meg a pályán helyenként, amit ha felvesznek a karakterek, rögtön elérhetővé válik az ulti képességük. A Haven térképnél linkelt hivatalos videóban 0:38-nál látni egy ilyet.

"Drop me"

CS:GO-ban, hogyha nincs elég pénzünk venni magunknak valami értelmes fegyvert, az egyik társunk viszont 10 000 dolláron csücsül, a mára már nemzetközileg elfogadott "drop me" kifejezéssel megkérhetjük, hogy vegyen nekünk valami stukkert. A VALORANT-ban erre is gondolt a Riot Games, olybá tűnik, hogy külön kattintás alapuló funkciót fejlesztettek ki arra, hogy kérjünk a társainktól.


Ezenfelül azt is megtárgyalhatjuk élőbeszéd nélkül a többiekkel, hogy vásároljunk be cuccokból, vagy toljunk egy alacsony költségvetésű, CS:GO-ban "econak" nevezett kört, amivel több pénzt menthetünk át, jobb felszerelést vehetünk az azutáni fordulóra.

Béta

Végül pedig ejtsünk pár szót a bétáról. A hivatalos információk szerint a játék idén nyáron válik elérhetővé, ennél több részletet nem osztott meg a Riot Games. Ami még biztos, hogy egyes profi e-sport játékosok és tartalomgyártók most márciusban már kipróbálhatják majd a játékot, ezt eredetileg egy helyszíni, zárt körű esemény keretein belül akarta volna a Riot Games, de a koronavírus miatt végül online oldják meg a dolgokat. Szólnak pletykák arról, hogy már márciusban jöhet majd a béta, de erről jelenleg nincsen megerősített információ.

Ezek lettek volna tehát a legfontosabb elérhető információk a játékról. Amennyiben te is várod a VALORANT-ot, csatlakozz a magyar közösséghez, hogy ne maradj le egyetlen új információról sem!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések