Kedves Capcom, ezt ti sem gondolhattátok komolyan! - Resident Evil: Resistance teszt

A Resistance a lehető legtávolabb áll a jó Resident Evil játék fogalmától.

A Capcom legújabb üdvöskéjéről, a Resident Evil 3 Remakeről készült tesztünket már tegnap olvashattátok, de mi a helyzet a multival? Micsoda? Multiplayer egy Resident Evil játékban? Bizony, bár itt nem egy sima többjátékos módról beszélünk, hanem egy külön címet kapó, a RE3-mal egybecsomagolt játékról.

A Resident Evil: Resistance teljes önállóan futtatható, ám ha megvásárolni szeretnénk, akkor bizony nem találjuk sehol. A széria felújított változatára kell beruháznunk, azzal együtt, "ingyen" kapjuk meg a Resistancet. Ingyen, hiszen a Resident Evil 3-mat alapáron, 60 euróért vághatjuk zsebre. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy ezért a pénzért csak a RE3 kicsit kevés lenne, a Resistancera viszont 10 eurós árcédulát is rablás lett volna rakni.

Egy aszimmetrikus, 4v1 játékról beszélünk, ahol vagy a négy fős túlélők csoportjának egyik tagját vagy a Mastermind névre hallgató "főellenséget" irányítjuk. A túlélők oldalán 6, eddig soha nem látott, átlagos karakter közül választhatunk, míg ha Mastermindként játszunk, és azon dolgozunk, hogy egyik túlélő se jusson el a pálya végére, akkor négy híres RE gonosztevő áll a rendelkezésünkre.

Minden karakter egyedi képességekkel bír, aktív és passzív képességek terén egyaránt, ezeket pedig fejleszthetjük is, újakat is oldhatunk fel. A túlélők oldalán rendkívül fontos a csapatjáték, a pontos kommunikáció, mert csak így oldhatjuk meg az előttünk álló kihívásokat, csak így teljesíthetjük az adott pályát, ahol az ellenfeleken túl az idő is szorít minket. Legalábbis eleinte, de erre kicsit később még kitérünk. Mastermindkét pedig az a  feladatunk, hogy a pályák különböző pontjain elszórt kamerák segítségével, felhasználva a repertoárunkban várakozó akciókártyákat, hátráltassuk, likvidáljuk a túlélőket. Idézhetünk meg zombikat, rakhatunk le csapdákat, lecsaphatjuk a világítást stb stb és minden Mastermindnak van egy ultija, ami valamelyik már jól ismert biofegyvert állítja a túlélőkkel szembe.
Ideig óráig elmegy a sztori, nem mondom azt, hogy nem nyújt kihívást és izgalmat, de ez csak néhány óráig tart. Két dolog teszi tönkre leginkább az amúgy sem túl ötletes játékot, a kiegyensúlyozatlanság és a technikai hiányosságok. 

A túlélők az első néhány szinten gyakorlatilag azonnal halálra vannak ítélve. Mindegy mennyire vagyunk ügyesek, mennyire jó a csapatmunkánk, egy kezdő karakterrel szinte esélyünk sincs a Mastermind ellen. A 4v1 másik oldalán pedig pont fordított a helyzet. Eleinte úgy érezzük, hogy hiába hibázunk, akkor sem tudnak minket megállítani, ha viszont olyan játékosokkal kerülünk össze, akik már húztak néhány szintet a túlélőiken, akkor hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy legyünk bármennyire ügyesek a 4 fős túlélőcsoport mindig erősebb.
Az egészen az sem segít, hogy 4-5 órányi játék után már szinte mindent láttunk. Semmi újat nem találunk a játékban ezután, ami van, az pedig nagyon önismétlővé és unalmassá válik. A lebosszantóbb pedig az, hogy jelenleg sok a technikai hiba, a bug és a lassú, laggos szerverek. A katasztrofális matchmaking is csak újabb szög a játék koporsójába, túlélőként pár perc míg talál mérkőzést, ez még elmegy, de a gyakran 1 órás várakozás Mastermindként rendkívül idegőrlő, ahogy igazából az egész játék az, az első néhány óra után.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!