Reneszánszukat élik a klasszikus internetes csalások, ne dőljetek be nekik!

Reneszánszukat élik a klasszikus internetes csalások, ne dőljetek be nekik!

Szerkesztőink már féltucat iPhone-t "nyertek", az internetszolgáltatók nevével visszaélve terjednek ismét az átverések.

Nagyjából az internettel egyidősek azok a csalások, amelyek során az általunk böngészett weboldalon felugrott egy értesítési ablak, és kitakarva az olvasott szöveget, esetleg még fényeffekttel is megtoldva a tudtunkra adta, hogy nyertünk egy telefont, egy lapos tévét, egy hifi rendszert, egy discmant, vagy bármi olyan kütyüt, ami akkor éppen divatban volt. Az iPhone megjelenése óta szinte már csak azokat lehet "nyerni".

Az idő előrehaladtával a csalók rájöttek, hogy a sima, márkajelzés nélküli üzenetek már nem annyira hatékonyak, elkezdték hát "brandesíteni" az értesítéseket, olyan ismert világmárkákat használnak, amik felé nagy bizalma van az embereknek.

Úgy tűnik, hogy ezúttal az internetszolgáltatók nevével kezdtek el visszaélni, szerkesztőségünk az elmúlt egy-két hétben több ízben is tapasztalta a következő jelenséget.


Teljesen lényegtelen, hogy milyen oldalt böngészel éppen, egyszer csak az adott weboldal eltűnik és a szolgáltatód logójával ellátott üzenet jelenik meg. A szöveg szerint a szolgáltató a születésnapját ünnepli és te vagy az egyik szerencsés, akit megdobnak ingyenesen egy iPhone XS-sel, vagy Samsung Galaxy S10-zel, ha kitöltöd a névtelen kérdőívet. Természetesen ez egy átverés, ne dőljetek be neki, a Telekom is felhívta már a figyelmet erre. Az egész adatlopásra, vírusterjesztésre megy ki, és már abból könnyen megállapítható, hogy az url egy valódi katasztrófa.

További fun fact, hogy a Magyar Telekom 2005. január 1-től létezik ezen a néven, még az elődeként szolgáló Matáv vállalatcsoporthoz sem fűződik semmilyen áprilisi évforduló.

Ha nektek is megjelenik ez az üzenet, akkor egyszerűen csak zárjátok be az ablakot.

Te tapasztaltad már a jelenséget?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te tapasztaltad már a jelenséget?

  • 46 %
  • 50 %
  • 4 %
Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések