Az EA beszámolt a megnövekedett szerverparkról és a további terveiről

Az EA beszámolt a megnövekedett szerverparkról és a további terveiről

Az elmúlt hónapokban időnként problémát okoztak a nem éppen gond nélkül működő szerverek, de most egy bejegyzésben válaszolt meg néhány fontos kérdés a kiadó a jövővel kapcsolatban.

A legutóbbi frissítés nem szólt olyan sok mindenről, ígyhát nem csoda, ha a FIFA közösség csak legyintett egyet rá. Bekerült egy új funkció, mely a játékosok kapcsolatát vizsgálja és jelzi, de ez csak egy szűkebb rétegnél elérhető egyelőre.

Most viszont jött a folytatás, ugyanis az EA Sports beszámolt róla, hogy februárban 3 tovább adatközponttal bővítette a már meglépő szerver parkját. Ez pedig nagy segítség, hogy az egyes régiókból minél több fontos információt gyűjthessenek a fejlesztések kapcsán. Nem titkolt céljuk, hogy szeretnék javítani a játékélményt világszerte.

Mit takar az adatközpont?

Egy hardverekből és szoftverekből álló rendszer, amely arra lett kitalálva, hogy figyelemmel kísérje és lebonyolítsa a FIFA20 online meccseit. Az alábbi játékmódok kapcsolódnak ezekhez a központokhoz szervesen:

  • FUT Division Rivals
  • FUT Champions Weekend League
  • FUT Draft
  • FUT Friendlies (when not selecting the Play With Friend option)
  • VOLTA League
  • Co-Op Seasons
  • Pro Clubs

Ezt azt jelenti, hogy amikor egy játékos a fentebb leírtak közül játszik valamelyikkel, akkor minden információt az adott központból hív le a FIFA20, és ott is tárolja ezeket a jövőben.

Miért használnak ilyet a FIFA20-hoz?

Az állításuk szerint azért, mert nem szeretnék, ha másnak a hálózata befolyásolná a mérkőzéseket, ezért nem direkt módon kapcsolódnak egy másik játékoshoz, hanem az EA szerverei segítségével. Ha P2P (Peer To Peer) módon történne egy meccs hostolása, akkor csak olyan jó lehetne valaki kapcsolata, mint az ellenfélé, így tehát, ha a másik például gyenge Wi-Fi-ről nyomja a játékot, akkor egyikük számára sem lenne kifogástalan az élmény.

Az adatközpontok révén az online játék előnye, hogy kezeli a játékkal kapcsolatos információk elosztását az összes résztvevő számára. Meghatározott időközönként gyűjti be a inputokat (beérkező információcsomagokat), majd az adatközpont ezeket az információkat visszajuttatja a mérkőzés többi tagjának. Ez minden játékos számára egyszerre történik, viszont a játékosok saját internethálózata határozza meg, mikor kapják meg ezeket az adatokat.

Mi alapján döntik el hová telepítenek szervereket?

Együttműködnek az iparág vezető vállalataival, és emellett arra törekednek, hogy nagy népességű területeken, minőségi technológiai eszközökkel ellátott adatközpontokat hozzanak létre. A jelenlegi központok listája:

Európa:

  • Párizs
  • Amszterdam
  • Frankfurt
  • Dublin
  • Stockholm (Új)

Ázsia:

  • Manama (Új)
  • Hong Kong
  • Szingapúr
  • Tokió
  • Mumbai
  • Dubai

Óceánia:

  • Sydney

Észak-Amerika:

  • Portland
  • Washington DC
  • Columbus (Új)
  • Mexikóváros

Dél-Amerika:

  • São Paulo

Afrika:

  • Johannesburg

Fontos tudni, hogy bizonyos esetekben nem mindig a legközelebbi és legjobb szerverhez csatlakoznak fel a játékosok. Ez nem az EA-nek a hibája, ugyanis egy szolgáltató általában nem küld adatokat közvetlenül az A pontból a B pontba. Ezeket az adatokat helyszíneken továbbítják, néha az egész világon is. Ez lehet egyes internetszolgáltatók fizikai hálózati infrastruktúra korlátozása vagy az üzleti modelljük része. Az ilyen típusú döntéseket végül az egyes ISP-k végzik, egyedi igényeik és helyzeteik alapján. Ezért történik meg, hogy az adott pillanatban elérhető legjobb kapcsolat, amely nem a legközelebbi. Időnként pedig az internetproblémák befolyásolják az útvonalat. Az EA Sports arra törekszik, hogy a jövőben megvizsgálja annak lehetőségét, hogy hova tudnak még telepíteni szervereket, amelyekkel segíteni tudják a játékélmény növekedését. Folyamatosan monitorozzák a beérkező információkat és szeretnének növekedni a jövőben. Ez akár azt is jelentheti, hogy már a FIFA21-re is készülnek, és magát a FIFA20-at arra használják fel, hogy a lehető legtöbb tesztelést és terhelést el tudják végezni. Persze ez csak feltételezés, de mindenesetre jó látni, hogy javítani akarják a rendszerüket, és így a felhasználóknak is nagyobb élvezetet nyújt majd a játék.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!