Az Epic Games jóval magasabb sikertől kér csak jodíjat az UE motorokkal fejlesztett játékok után.
Tegnap az Epic Games bemutatta az Unreal Engine következő gyermekét, az ötödik verziót, ami egy komoly ugrás lehet a játékfejlesztés jövőjére nézve. Olyan új lehetőségeket kínál a játékkészítőknek, amiket eddig nem, vagy csak összetett, sok időt igénylő konvertálásokkal, optimalizálásokkal érhettek el.
Az új motor mellé azonban új részesedési követelményt is készített az Epic Games, ami bizony komoly segítséget jelent az indie fejlesztőknek. Eddig akkor kért 5%-os jogdíjat az Epic Games, ha az Unreal Engine-nel fejlesztett játék elérte a negyedévenkénti 3000 dolláros bevételt. Most ezt jóval felemelik, az új részesedés továbbra is 5%, viszont a játék élethosszra vonatkozó 1 millió dolláros bevétele után kell csak fizetni.
You may have missed it in all of the #UE5 excitement, but my fellow #gamedev people might want to take note of the new licensing terms:
— Alan Noon (@AlanNoon) May 13, 2020
Royalties are waived on your first $1 million in gross revenue.
(Great news for #indiegame developer!)https://t.co/YVTkiAI7CE pic.twitter.com/K2hRvhgwzr
Ez azt jelenti, hogy az első fázisokban több pénz marad a fejlesztőknél, valamint az Epic Games-et is kevesebb adminisztrációs munka terheli, hiszen nem kell évente 4 alkalommal 4-5 ezer dolláros eladást generáló fejlesztőkön behajtani a jogdíjat. Azok a fejlesztők, akik már befizették 2020 első negyedévére az 5%-ot, de a játékuk még nem érte el az 1 millió dolláros lifetime küszöböt, visszakapják a pénzüket, ugyanis az új szabály 2020. január 1-ig visszamenőleg érvényes.
Persze van, aki már felvetette, hogy ez túl szép ahhoz, hogy hosszútávon is igaz legyen, egy kommentelő szerint csak addig lesz ez a küszöb, amíg a Fortnite olyan jól fial, mint most.
Meglátjuk, hogy mit hoz a távoli jövő, az biztos, hogy indie fejlesztőként most érdemes lehet megfontolni az UE-re váltást.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!