A két csoport nagyban hozzájárul ahhoz, hogy ne legyen a Riot Gamesnek könnyű dolga, amikor a matchmakingről és a toxikusság szankcionálásáról van szó.
Már évek óta vissza-visszatérő téma a legnagyobb LoL-os közösségi fórumokon a rossz matchmaking és a toxikus viselkedés elburjánzása. Mindkét topicban folyamatosan mennek az érvek és ellenérvek, amelyek próbálják védeni azt a két csoportot, akik a legtöbbször előidézik ezeket a problémákat. Itt a smurfökről, vagyis az alacsonyabb rangon játszó, de jóval magasabb tudással rendelkező játékosokról, valamint a streamerekről van szó. De miért kártékonyak ezek a játékosok, akik merőben eltérően állnak hozzá a LoL-ban található megmérettetésekhez?
Smurfök, avagy a törpikék elszabadulnak
Képzeljétek el, hogy Lebron James lemegy a játszótérre, hogy beálljon kosarazni a helyi arcok közé. Feldobás után rögtön megszerzi a labdát, majd 30 perc alatt dob 150 pontot, leszed 100 lepattanót és átzsákolja még az arra járó kisnyugdíjast is, aki a kutyáját sétáltatja. Valami ilyesmi a helyzet a LoL-ban is, ha egy smurf elindít alacsonyabb ELO-ban egy mérkőzést. Lehet azt mondani, hogy csapatjátékról van szó és az egyéni teljesítmény nem számít akkora mértékben, de ez nem mentség arra, hogy brutális KDA-val képesek egyesek akár 110 győzelmet is szerezni úgy, hogy egyszer sem kapnak ki.
Az ilyen esetekben nem tud mit kezdeni az ellenfél csapat, mivel náluk sokkal képzettebb és ügyesebb idézővel kéne felvenni a versenyt, ami gyakorlatilag lehetetlen feladat. Az a négy játékos sem járt jobban, akik mellé becsatlakozott a smurf, mivel rájuk szinte semmi szükség sincs ahhoz, hogy bedőljön az ellenfél Nexusa. Egyetlen törpike elrontja 9 játékos szórakozását. Az ingyen LP persze jó dolog, de a fun faktor ebben az esetben nem játszik. A smurfökre nincs egyelőre ellenszer, a Riot próbálkozik, hogy jobb matchmakinggel hamarabb jussanak ki ezek a playerek az alacsonyabb ELO-ból, de az erre irányuló fejlesztések még gyerekcipőben járnak.
Streamerek, avagy a smurfölés és toxikusság melegágya
Két oldalról is támadások érik azokat, akik a nézőik szórakoztatásáért indítják el a League of Legends alkalmazást. Először is ők azok, akik mindig panaszkodnak arra, hogy nagyon magas ELO-ban hosszú percekig tart, mire talál másik 9 játékost a rendszer. Ezért sokszor úgy döntenek, hogy irány valamelyik smurf acc és azon mehet a darálás. Panaszkodnak, de nem tesznek azért, hogy a magasabb szinteken is legyenek játékosok. Kicsit ellentmondásos a sztori, de hasonló a helyzet a toxikussággal is. Természetesen rengetegen vannak, akiktől már-már elvárható egy-egy nagyobb kiakadás, de ezzel nem mutatnak jó példát a rajongóiknak. Ők a toxikusságot olyan magas szintre emelték, amivel a Riot sem tud néha mit kezdeni, legyen szó játékon belüli viselkedésről, vagy a streamben mutatott reakciókról.
Jó megoldást egyik problémára sem talált még egyelőre a Riot Games, hiába próbálkoznak új utakat keresni, amikkel tovább építhetik a hatalmas közösséget.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!