In-game tournament rendszert kap a Rocket League a free-to-play modell mellé

A játék a nyár végén free-to-play modellre vált, a dinamikus tournament rendszer pedig vele együtt érkezik.

Gyökeres változás előtt áll a legtökéletesebb e-sport játéknak tartott Rocket League, a korábbi fizetős modellt ugyanis a fejlesztők elengedik, és ingyenesre váltanak. Ez egyértelműen remek hír, ugyanis a játék annyira egyedi játékmenetet kínál, annyira egyedi skill igénye van, hogy sok embert talán pontosan ez riasztott el a vásárlástól. Többé ezzel viszont nem kell foglalkoznia a potenciális játékosoknak, az új rendszer keretein belül bármikor szabadon letölthetik a játékot ingyen és bérmentve.

A Psyonix azonban nemcsak leveszi az árcédulát a játékáról, remek újdonságokkal is készülnek a játékosoknak, nemrég bejelentették a játékon belüli versenyek, a Tournamentek érkezését.

A rendszer lényege nem más, minthogy minden régióban, minden nap, folyamatosan automatikus versenyek jönnek létre. Ezekre a játékosok nevezhetnek, és bizonyos jutalmakért mérethetik meg magukat a többi játékossal a saját szintjükön. Mindegy milyen rangban vagy, a lehetőség számodra is adott. Az egész rendszer nagyon hasonlít a Fortnite saját in-game tournament rendszeréhez, sőt lényegében ugyanazt az elvet követi, ami nem is meglepő, hiszen a Psyonixet már egy ideje a Fortnite-ot fejlesztő Epic Games birtokolja.

A tournamentek formátuma

Minden Tournamenten 32 csapatos bracketek lesznek, melyek 3v3 single-elimination formátumban mennek majd le. A győztes csapat továbbjut a következő fordulóba, a vesztes pedig átkerül egy Second Chance nevű bracketbe, hogy tegyenek egy második próbát a győzelem megszerzésére, innen azonban már nem nyerhető meg a Tournament.

Az ilyen Tournamentek mindenféle csapatméretet támogatnak, teljes, 3 fős felállással is lehet indulni rajtuk, vagy Solo játékosok is belevethetik magukat, hogy két random csapattárssal hozzák el az aranyérmet. A csapatok bracketbe sorolása a Tournament rang alapján történik, melyet eleinte a klasszikus Competitive módok rangja határoz meg, idővel azonban a Tournament eseményeken nyújtott teljesítménnyel változik. Ahogy a sima Competitive módokban, úgy itt is a legmagasabb rangú játékos rangja a leginkább mérvadó, két Gold játékos egy Diamond játékossal Diamond Tournamentre kerül be.

Jutalmak

A Tournamenteken nemcsak szórakozásból lehet részt venni, egy új valutát, Tournament Crediteket lehet összegyűjteni a jó eredményekkel. Egy meccs megnyerése után már jár a Tournament Credit, viszont minél többet nyer a csapat minél magasabb szintén, annál több Creditet is kapnak. Például egy Gold Tournament megnyerése 1200 Tournament Creditet ér. Továbbá a heti top 3 helyezés után is kap még mindenki Crediteket, a legtöbb Credit pedig ezekből az eredményekből fog kijönni. (A hét mindig vasárnap resetelődik.)

A szóban forgó pontokat aztán Cupokra, vagyis kupákra lehet beváltani, amelyek kozmetikai elemeket; kerekeket, matricákat, gólrobbanásokat tartalmazhatnak. Összesen 4 szintű kupa van, amelyek úgy válnak elérhetővé, hogy egyre jobbá válik a Tournament rangod.

A kapott tárgyak rendelkezhetnek különleges bónuszokkal, lehetnek festettek, vagy Certified tárgyak is, valamint a feleslegesnek érzett kiegészítők betörhetőek egy szinttel nagyobb jutalomért.

Amennyiben a csapat megnyer egy Tournamentet, mindenki kap egy Title-t, ami megmutatja, hogy milyen rangú eseményen történt az, valamint három hasonló Tournament megnyerése a szezon során egy színezett rangot jelent.

További fontos információk a funkcióhoz köthetően

  • Nincs limitálva, hogy hány Tournamenten vehet részt egy ember egy héten
  • A kilépéseket szigorúbban veszik
    • Kilépés egy Tournament eseményről 15 perces matchmaking bant jelent, valamint 3 órás Tournament bant
    • Annál, aki folytatja, 7 napos Tournament ban és 24 órás matchmaking ban is lehet a vége
    • Minden lejátszott Tournament hozzájárul a felhalmozott büntetés csökkentéséhez
    • A játékos, aki kilép egy Tournamentről, semmilyen jutalmat nem kap meg
  • Egy mérkőzés mindennel együtt maximum 11 percig tarthat, nem lesz végtelen ideig húzható Over Time
    • Ha az idő lejár, és az állás döntetlen, az a csapat nyer, aki többször lőtt kapura
    • Ha ez is megegyezik, érme feldobással dönt a rendszer
  • A Tournament rendszer leköveti a Competitive rendszert, egy szezon végével például néhány Tournament item eltűnik, és újak jönnek majd a helyére


Kétségtelenül egy nagyon izgalmas rendszer, mi már alig várjuk, hogy kipróbálhassuk!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!