2020-ban a koronavírus járványnak komoly hatása volt a sportéletre. A bajnokságok és a kapcsolódó közvetítések leállása azonban az e-sport térnyerését eredményezte, augusztus óta pedig már hivatalosan is lehet fogadni e-sport versenyekre a Szerencsejáték Zrt. kínálatában.
Az elmúlt évtizedben gyökeresen megváltozott a sportfogadás, és egy ideje már az e-sportokat is árgus szemekkel vizsgálta ez az üzletág. Hazánkban is több, mint két éve foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy vajon ez a két irányzat egymással fúzióra léphet-e, és ha igen, akkor mindezt hogyan.
Nos, úgy tűnik most erre teljes egészében választ kaptunk: miután a pandémia tavaszi hulláma nagy hatással volt a világra és a sportesemények is egy jó ideig elmaradtak, a Szerencsejáték Zrt., reagálva a vírushelyzetre, beemelte az e-sportot a fogadható ágak közé.
"Három elv menténk haladtunk: játékosaink, illetve munkatársaink védelmében mindent megteszünk, a másik dolog, hogy gazdaságilag talpon maradjunk, a harmadik pedig a fejlesztéseket jelentette. A harmadik szegmens első állomása az e-sport, amelynek megjelenéséhez az kellett, hogy ez a közösség, az e-sportolók és az őket körülvevő közösség kellően erős és szervezett legyen ahhoz, hogy fogadást lehessen rá építeni. Mi úgy láttuk, hogy 2020-ra odaért az e-sportolók világa, hogy érdemes az üzleti kínálatunkba beemelni. Azt várjuk tőle, hogy meg tudjunk szólítani egy olyan fiatal közösséget, akik eddig kevésbé voltak jelen nálunk a játékosainkként, illetve a digitális térben szeretnénk egy új élményszerzési formát nyújtani, valamint otthon is biztonságos körülmények között érnek el minket." - nyitotta meg a sajtótájékoztatót dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.
Nagyszerűen debütált a Tippmix és a Tippmixpro rendszerében az e-sport, hiszen az augusztusi próbaidőszakban már hatalmas érdeklődés övezte, így a Szerencsejáték Zrt. elégedetten konstatálta, hogy villámrajtott vett az új kezdeményezésük. Alapvetően rekordévre készültek 2020-ban, melyet a COVID-19 váratlanul keresztülhúzott, és bár nagy arányú visszaesésekről számoltak be a tavaszt illetően, az új program és alapelvek révén ezt sikerült 13%-os árbevételre módosítaniuk.
"Az e-sport fogadás bevezetésével egy különleges célcsoportot is el szeretnénk érni a hagyományos sportfogadókon túl. Az e-sportolók közösségét, rajongóit, akik egy speciális szubkultúra részei, és a hagyományos médiacsatornákon nem elérhetőek, így a kommunikációnkat kiterjesztettük rendezvényszponzorációkra, streamen belüli hirdetésekre, influenszerekkel való együttműködésekre. Nagyon fontosnak tartjuk a kommunikációnkban a felelős elvek használatát, tehát a 18 éven aluliakat szigorúan védjük, illetve kerüljük az erőszak megjelenítését, amely ugyan kihívás sok játék esetében, mégis nekünk felelősségünk a nagy elérésünk miatt, hogy ezt mellőzzük." - nyilatkozta Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója.
Az e-sport magyarországi elismertsége is folyamatosan növekszik, és jelenleg már több, mint fél millióan foglalkoznak aktívan ezzel a szekcióval. Ezt a bejelentést mindenképpen egy újabb mérföldkőként kell aposztrofálni mind a fogadások és mind az e-sportok világában. Nem csak online, hanem a Tippmix rendszerében is elérhetővé teszik a szolgáltatást, és fontos tudni, hogy ugyanolyan feltételek vonatkoznak majd az e-sport fogadásokra, mint a hagyományosokra.
A Szerencsejáték Zrt. kinálatában 11 e-sport játék 81 piaccal és 3 szimulátor tipusú játék jelenik meg a palettán:
- Counter Strike: Global Offensive - FPS
- Dota 2 - MOBA
- League of Legends - MOBA
- Call of Duty - FPS
- Overwatch - FPS
- Rainbow 6: Siege - FPS
- Starcraft II - RTS, stratégiai játék
- Arena of Valor - MOBA
- King of Glory - MOBA
- Heathstone - virtuális kártyajáték
- Rocket League - repülő rakétautók futballcirkusza
Szimulátorok:
- FIFA20 - virtuális futball
- NBA 2K - virtuális kosárlabda
- NHL 2K - virtuális jégkorong
Arra a kérdésre, hogy magyar versenyek is bekerülhetnek-e a felhozatalba, illetve a jövőben a Tippmixpro saját versenyeket tartana-e, Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője adott választ:
"Mi nagyon szeretnénk, hogy be tudjon kerülni, de nyilván ennek több feltétele van. Az egyik az, hogy olyan szerveződés legyen, olyan hivatalos adatokhoz férjünk hozzá, hogy erre fogadási lehetőségeket tudjunk kínálni. Én azt látom, első lépésként a nagy nemzetközi eseményekkel fogunk elindulni, de ezt nem csak az e-sport, hanem a többi sport esetében is így szoktuk csinálni. De mondok egy példát, a V4-es esemény az biztosan be tud kerülni a rendszerbe, mert az már olyan magas szintű esemény. Ahogy a hazai e-sportokról, illetve versenyekről egyre több információ jelenik meg, és egyre kiszámíthatóbbá válnak, ez eredményezi majd, hogy felkerül a kínálatunkba. Nem csak nekünk, a fogadóknak is nagyon fontos, hogy minél több információ birtokába jussanak egy-egy verseny kapcsán.
Mi szeretnénk egyébként vissza is adni, tehát minden sportot támogatunk, nagyobb súllyal azokat, melyek az életünkben is nagyobb szerepet töltenek be. Ha az e-sportok eljutnak arra a szintre, hogy releváns együttműködések jönnek létre, akkor mi is arra törekszünk, hogy támogassuk az ilyen eseményeket."
A fogadásokban 18 éven aluliak nem vehetnek részt, de szeretnék növelni a játékosok tudatosságát is. Az újdonságok hatására, illetve a szabályok változása miatt új fogadási piacok és lehetőségek is létrejöhetnek, éppen ezért lesz egy microsite, amelyen sok segítséget kapnak a játékosok a fogadások tekintetében. Kihangsúlyozták, hogy a játék tisztasága a legfontosabb, és igy gondosan válogatják ki, mely események kerülhetnek be a fogadási palettába, amelyeket folyamatosan monitoroznak, és több felügyeleti rendszer figyeli a szabályok betartását.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!