Hirdetés

Az Apple ügyvédjei kiosztották az Epic Gamest

Szerintük az egész per arra megy ki, hogy valahogyan visszatornázzák a Fortnite népszerűségét.

Hirdetés

Néhány héttel ezelőtt kirobbant a gamer világ 2020-as évének egyik, ha nem a legnagyobb botránya. Az App Store-ról és a Google Playről eltűnt a Fortnite, mert az Epic Games egy olyan fizetési lehetőséget vezetett be, mely megkerüli ezen platformok rendszerét. A levételt követően az Epic beperelte mindkét felület üzemeltetőjét, az igazi bál azonban az Apple körül áll, az Epic ugyanis az App Store szigorú irányelveinek változását szeretné elérni.

Ehhez nem csupán a jogi utat választották, a #freeFortnite kampánnyal a játékosokat is bevonták, közösségi nyomást akartak helyezni az Apple-re. Nemrég az első bírósági döntés is megszületett, mely természetesen csak a jéghegy csúcsa, viszont a jogi perpatvar elkezdődött.

Most az Apple ügyvédjei egy új dokumentumot nyújtottak be, melyben azt taglalják, hogy az Epic Games részéről ez az egész semmi más, mint egy marketingkampány. A dokumentum szerint a Fortnite népszerűsége 2020 júliusára 70%-kal esett vissza 2019 októberéhez képest, ez pedig elég nyomós érv egy ilyen "nagyszabású" kampányhoz. Kitérnek arra is, hogy annak ellenére, hogy az Epic Games rendszeresen érvel a helyzet ellen azzal, hogy ez árt az ő brandjüknek, előszeretettel hirdetik azt, például a #freeFortnite mozgalommal. Végül pedig felhozzák a Free Fortnite Cup nyereményeit is, mely szerintük egyértelműen bizonyítja, hogy az App Store egyáltalán nincs abban a monopol helyzetben, amit az Epic hangoztat, hiszen könnyen leváltható más platformokkal.

Az ügyvédek legutolsó állítása nem teljesen helytálló, ugyanis az Epic Games tulajdonosa és vezérigazgatója, Tim Sweeney az App Store monopol helyzete alatt arra gondolt korábban, hogy a fejlesztőknek semmilyen más terjesztési lehetőségük nincsen ezen a platformon. Az Android készülékek esetében nem feltétlenül van szükség a Google Playre, az iPhone készülékek viszont csakis az App Store-ból letöltött alkalmazásokat futtatják.

Ettől eltekintve viszont tagadhatatlan, hogy a Fortnite 2019 októberében, a Chapter 2 kiadásakor elindult egy lejtőn. Bár a kiadott számadatok szerint a játékosbázis folyamatosan növekszik, más kérdés, hogy az aktív játékosok száma milyen magasra rúg. 2019 októberéig a Fortnite nagy erőssége volt, hogy a játékosok minden héten, vagy minden második héten kaptak valamilyen új tárgyat, rendszeresen változott a térkép, mindig tett valamit annak érdekében az Epic, hogy fenntartsa az érdeklődést. A Chapter 2 megjelenésekor váltottak, elkezdték követni azt az irányt, amit a kompetitív játékosok akartak, kevesebb frissítés, kevesebb metát felborító újdonság, viszont lehet, hogy túlságosan is visszavettek.

Bárhogyan is, a per továbbra is zajlik, akár színjáték ez, akár nem.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
4 db hozzászólás
  • KiStAsIdAnI 1 hónapja
    A rossz reklám is reklám, csak nem mindegy milyen áron....
    0 0 Válasz
  • Janee 1 hónapja
    :'(
    0 0 Válasz
  • HimeePanda 1 hónapja
    A fortnite mar reg halott. Chapter 2vel csak tobkre tettek. Amugy is az egyik resze a jatekosoknak mindig sirni fog. Nem lehet eyszerre a profiknak es a casualoknak kedveznj. Kerdes melyikbol van tobb?
    0 0 Válasz
  • Ghostrider 1 hónapja
    de van
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés