18

Elmúltál már 18 éves?


/
A jövő megérkezett: már e-sportra is lehet fogadni Magyarországon

A jövő megérkezett: már e-sportra is lehet fogadni Magyarországon

A nemzetközi trendekhez felzárkózott Magyarország, hivatalosan is bevezették a legális e-sportfogadást.

Képernyők előtt tomboló fiatalok, csordulásig megtelt arénák, aláírásokért könyörgő rajongók tömegei és színes LED-ekkel felvértezett gépszörnyek. A kapocs a felsorolt képek között az e-sport, azaz az a sportolási tevékenység, ami az online térben zajlik. Manapság már nem lehet elvonatkoztatni attól, hogy az elektronikus sportok világában dollármilliárdok cserélnek gazdát, aminek köszönhetően évről évre képes még egy szinttel magasabbra lépni ez a szektor. Emellett nem lehet azt sem figyelmen kívül hagyni, hogy a 2020-as évben olyan egészségügyi helyzet alakult ki a világban, amely kikényszerítette a hagyományos sportok átmeneti visszaszorulását, miközben teret engedett a digitális térben zajló eseményeknek.

E-sportolás Magyarországon

Nemzetközi eredményekkel rengeteg játékban büszkélkedhet a magyar e-sport, a Warcrafttól a Hearthstone-ig, a League of Legendstől a Quake-ig. Az eNet, az Esportmilla és az Esport1 közös kutatásából kiderül, hogy jelenleg 3,8 millióan játszanak videójátékokkal, közülük 540 000-n részesítik előnyben az e-sportjátékokat.  Utóbbi kategóriába azok a programok esnek, amelyek abban az értelemben térnek el a klasszikus videójátékoktól, hogy lehet bennük kompetitíven versengeni. A magyarok szeretnek költeni is, ha egyik kedvenc hobbijukról van szó. A felmérés alapján közel 42 milliárdos forgalmat bonyolított le az a közösség, akik e-sportjátékokkal ütik el a szabadidejüket. Egy ekkora piacra robbant be az e-sportfogadás, amelyet a TippmixPro weboldalán, valamint a hagyományos lottózókban is bárki elérhet, feltéve ha elmúlt már 18 éves.

E-sportfogadás a XXI. században

A technológiai fejlődés, a felgyorsult világ, az okoseszközök térnyerése együttesen vezetett oda, hogy bárki elmélyülhet az e-sportfogadásban. Az internet kiaknázatlan mélységeiből olyan különleges statisztikákat, furcsa pletykákat és hasznos tippeket elő lehet bányászni, amire eddig sosem volt lehetőség. Nem véletlen, hogy igény van arra, hogy még szélesebb spektrumból érhessék el a fogadók azokat a sportokat, amelyekre szívesen teszik rá a téteket. Az e-sportfogadás a nemzetközi vizeken már évek óta kapja a szelet a vitorlájába, külön portálok szakosodtak csak erre a "műfajra". Magyarországon még gyerekcipőben jár ez a szektor, ugyanis egészen 2020 nyaráig kellett várni, hogy elindítsa a Szerencsejáték Zrt. ezt az új szolgáltatását. A sosem látott kifejezések megzavarhatják az egyszerű embert, aki nem követi aktívan a League of Legends mérkőzéseket, annak fogalma sem lesz arról, hogy mit jelent az, hogy mi az a "Baron". Ezek azok a szakadékok, amelyeket át kell hidalni, de a streaming platformok, az e-sportokkal foglalkozó videós anyagok, cikkek, valamint a bárki számára elérhető és letölthető játékok rendelkezésre állnak.

Legnépszerűbb e-sportjátékok

Ahogyan a hagyományos sportok világában, úgy az e-sportok közül is vannak olyanok, amelyek kiemelkednek az egyre sűrűbb mezőnyből. Európában, így Magyarországon az asztali számítógépeken, valamint konzolokon hódító címek kapják a nagyobb reflektorfényt, ezzel szemben például az Ázsiai régiókban a mobilos szektor sokkal nagyobb szeletet követel a tortából. A már korábban említett kutatásból kiderül, hogy a magyar gamerek a League of Legends mellett szavaznak, a második helyre a Counter-Strike: Global Offensive került, a dobogó alsó fokára a PlayerUnknown's Battlegrounds kapaszkodott fel. Mindhárom játékban rendszeresen szerveznek országos versenyeket, elég csak a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság eddig lezajlott két évadára gondolni. Az üldözők mezőnyében fokozatosan tör előre a Rainbow Six Siege, de a Hearthstone és a FIFA sem maradt el sokkal a legjobbak mögött.

Meddig növekedhet az e-sport ipar?

Jelenleg lehetetlen megtippelni, hogy mi sülhet ki a még mindig nagyon fiatal területről, amelyek szereplőinek óriási hátrányt kell ledolgozniuk a hagyományos sportokhoz képest. Nem is szabad felfogni úgy ezt a helyzetet, hogy az e-sport verseng a sportokkal. Mindkettő világnak megvan a létjogosultsága, mivel akarva akaratlanul olyan irányba fejlődik a világ, amelyben a számítógépek a mindennapi teendők nélkülözhetetlen kellékeivé válnak. A szabadidő eltöltésének egyik módja is már a képernyőkhöz kötött, ami bárhol, bármikor elérhető. A hozzáférhetőség, az egyre színvonalasabb játékok és rendezvények, a tech ipar szereplőinek egyre nagyobb térnyerése odavezetett, hogy az e-sport piac 1 milliárd dolláros forgalmat generált 2019-ben, ami a becslések szerint az 1,5 milliárdot is átlépheti 2023-ra. (x)

/A cikket a Szerencsejáték Zrt. támogatta./

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések