Hirdetés

Egy játékban képes lesz a PS5 kontroller a játékosok fáradtságát érzékeltetni?!

Ha beválik, akkor egy egészen különleges élményt ad majd a játékosoknak, és akár más fejlesztők is lecsaphatnak az ötletre.

NÉZD MOST AZ ESPORTGURUN!

ESL Pro League CSGO S12

CSGO - ESL Pro League S12 - Na'Vi vs. mousesports

Hirdetés

Az NBA 2K21 következő generációs verziója számos grafikai és animációs fejlesztést tartalmaz, amelyeket minimálisan már be is mutattak az új trailerben, és az igazság az, hogy a mostani platformokon látott játék tényleg a következő szintre lép ezzel. Na meg persze a játékosok igényeinek is igyekeznek megfelelni a fejlesztők, hiszen ez már-már elvárás a közösség részéről, hogy a next-gen első nagy kosárlabdás videójátéka a lehető legjobban megváltozzon. Most az is kiderült, hogy egy jelentős újdonság is érkezik, ami leginkább a PS5 Dualsense kontrollereit érinti. Egy hosszú blogbejegyzésben a 2K részletesen leírta, hogy az NBA 2K21 miként használja a PlayStation 5 DualSense vezérlőjének adaptív gombjait és haptikus visszajelzéseit az energia- és fáradtságszint szimulálására a csapat játékosainál.

"Ez olyas valami, ami fejlesztőként mindig is izgatott minket, és most megvalósulhat az új konzolokkal együtt járó új hardverfunkciók bevezetése révén. Amikor először hallottunk a PlayStation 5 adaptív gombjairól és a haptikus visszajelzésekről, azonnal elkezdtük ötletelni, hogyan lehet ezeket felhasználni a játékélmény javítására. Amint a kezünkbe vettük a fejlesztőkészleteket, vezető mérnökünk többféle prototípussal kísérletezett, hogy kiderítse, mi lehet a legideálisabb egy kosárlabda-meccshez." - írja az NBA 2K játékigazgatója, Mike Wang.

A 2K bejegyzése szerint a kontrollert kézben tartó játékosok egyre nagyobb ellenállást fognak érezni a sprint gomb lenyomása közben, ha az általuk irányított karakter kezd kifogyni az energiából és a szuszból. Akik inkább a palánk alatt szeretnék megmutatni mire is képesek, a DualSense adaptív gombjai ehhez is alkalmazkodnak. Azoknál a kosárlabda játékosoknál, akiknek jobbak az ehhez szükséges statisztikái, jóval kisebb ellenállást lehet majd érezni az L2-es gomb lenyomásakor, amikor számukra gyengébb ellenfelekkel találják szemben magukat. Persze a gyengébb statokkal rendelkező játékosok esetén keményebben kell majd lenyomni az L2-t, ha közel ugyanazt a hatást szeretnék elérni, bár egyelőre az még nem tisztázott gyakorlatban mekkora különbség lesz ilyenkor a felek között, és mire képes 1-1 játékos a pályán.

A fejlesztők elmondták, hogy a DualSense haptikus visszajelzését is felhasználták, mert szeretnék, ha minél reálisabbnak tűnne a next gen verzió. Legfőképpen az ütközéseknél játszik majd szerepet, az ilyen helyzetekre változatos mértékű vibrálással fog reagálni a kontroller, amikor a játékosok kontaktba kerülnek egymással.

"Alapvetően minden olyan helyzetnél, amikor a játékosok nagyobb mértékben kapcsolatba lépnek egymással, a játék majd különböző intenzitással rezegteti a vezérlőt, de ez függ az játékosok erejétől és az ütközés súlyosságától. Ez is egy nagyszerű visszajelzés a játékosok számára, annak megértéséhez, hogy melyik kosarasuk milyen keményen dolgozik a pályán, és bizonyos szituációkban mire képesek, így még jobban át lehet majd látni a pályán történteket, valamint fel lehet azt is mérni, hogy miben kell vagy nem kell változtatni a sikert illetően." - tette hozzá Wang.

Továbbá a 2K blogbejegyzése részletesen bemutatja az NBA 2K21 mozgásának, cselezésének és egyéb ütközési mechanikájának a fejlesztéseit is, illetve újabb animációkról számoltak be, amelyek például a védőket és az ütközéseket illeti. Külön említést tettek arról is, hogy az alapoktól építették újjá a játékosok lépéseit szimuláló rendszert, így kisebb, de precízebb mozdulatokat lehet tenni, ezáltal nem olyan érzetet kelt majd a kis területen lévő lépések látványa, mintha jégen csúsznának az emberek.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Légy Te az első hozzászóló!
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés