Gyerekeknek reklámozta a FUT21-et az EA, kivetették velük a hirdetéseket

Gyerekeknek reklámozta a FUT21-et az EA, kivetették velük a hirdetéseket

Szeptember 30-ára az EA minden játékmagazinból kénytelen volt kihúzni az egyik hirdetését, beleértve a Smyths néven futóban megjelenőt is, amely a FIFA-pontok vásárlását promótálta a FIFA21 megjelenése előtt.

Egy igen furcsa és különös sztori miatt kellett ezt tennie a kiadónak, és emellett bocsánatot is kértek az eset kapcsán, miután nem kevés megrovást kaptak több helyről is a felelőtlenségük miatt, mivel ezáltal komolyan befolyásolták a fiatal játékosat a közelgő játék kapcsán.

"Mindig nagyon komolyan vesszünk mindenfajta felelősséget, amely az EA által kiadott játékoknál felmerülő marketinget illeti, hiszen ezt a gyerekek is figyelemmel követhetik." - nyilatkozták az Eurogamernek.

A teljes sztori egyébként onnan indult, hogy az internetre kerültek fel olyan képek, melyek különböző magazinokból származtak, és az itt található hirdetések gyakorlatilag FIFA pontok vásárlásra buzdították a játékosokat. Tegyük hozzá, hogy gyermekeknek szánt magazinokról van szó. Ne felejtsük el azt sem, hogy beköszöntött a hűvösebb idő, ezért egyre többen inkább az otthon kényelmét választják, és a FIFA21-nek is közeleg a megjelenése (október 9.). 2020-ra pedig ez a formula már egyáltalán nem meglepő, hogy gyermekeknek szánt, esetleg ünnepi vagy egyéb katalógusban, magazinben hasonló videójátékos reklámok felbukkanak. Viszont egyre több esetben a játékon belüli vásárlások is előtérbe kerülnek ezekben hirdetésekben, és ez egyre több embernek szúrja a szemét. Szeptember 26-án az AllFifamistakes nevű Twitter-fiók közzétett egy képet, ami a brit Smyths Toys egyik legújabb magazinjából származik. Ott az látható, hogy a FIFA oly népszerű Ultimate Team módját promótáljak, amivel alapjában véve nincs probléma, viszont gyakorlatilag négy lépésben azt is bemutatják, hogy miként szerezhet valaki FIFA pontot, amiből csomagokat lehet nyitni.

Az avatatlan szemeknek fel sem tűnik a turpisság, viszont a tapasztaltak azonnal tudják, hogy ezzel az EA azt szeretné elérni, hogy valódi pénzért vásároljon a játékos a játékon belül, hiszen más módon FIFA pontot nem lehet szerezni. Ráadásul az ebből az összegből beszerzett csomagokból is véletlenszerűen ad a FIFA kártyákat. Egyáltalán nem biztos, hogy sikerül kinyitni több ilyen csomagból sem a kedvenc labdarúgókat. Nem csoda tehát, hogy egyre több esetben képezik a loot booxok a vita tárgyát, miszerint szerencsejátéknak beillő mechanizmusról van szó. A fejlesztők pedig egyre agresszívabb módon igyekeznek rávenni a játékosokat, hogy pénzt áldozzanak a megvásárlást követően is a játékra a rajongók. Nem csoda tehát, ha egyre népszerűtlenebb egyes esetekben a loot boxok megléte egy alkotásban. Most az verte ki a biztosítékot, hogy egy olyan magazinban is megjelent már ez az információ, amit nagy eséllyel gyerekek is látni fognak, akik közül sokan szeretnének majd FIFA pontot kérni a kedvenceik beszerzése miatt. Néhányan már egyenesen vádolni kezdték az EA-t, miszerint direkt népszerűsíteni akarják a legfiatalabb generáció körében a "szerencsejátékot". Az is kiderült, hogy nem most kezdte el ez az EA ezt a marketinget, hiszen már 2019 év végén is sok ünnepi magazinban jelent meg a FIFA Ultimate Team. Mostanra viszont úgy tűnik egy bizonyos rétegnek elege lett ebből, és hivatalos szervekhez fordulva szólították fel az EA-t, hogy legalább a gyermekeknek szánt katalógusokból távolítsák el ezeket a hirdetéseket. Az EA talpa alatt egyébként is egyre melegebb a talaj, ugyanis egyre több országban kezdtek vizsgálódni a loot boxok (csomagok és FIFA pontot ebben az esetben) miatt, és egyes helyeken, mint például Hollandia és Belgium már be is tiltották a játékon belüli valódi pénzes vásárlást.

Ne feledjétek, hogy elindult a Megyék Csatája - Országos E-sport Verseny regisztrációs szakasza. Nevezni a megyekcsataja.hu oldalon tudtok, ahol további részleteket tudhattok meg a versenyről!

A FIFA 21 október 9-én jelenik PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések