Egy másik játék bukása miatt kimarad a multi a Dragon Age 4-ből

Egy másik játék bukása miatt kimarad a multi a Dragon Age 4-ből

Több ízben változott a fejlesztési szakaszban a koncepció, aztán egy korábbi EA játék bedőlése végérvényesen döntésre juttatta a kiadót.

Nem is olyan régen még a Dragon Age 4 úgy nézett ki, hogy egy amolyan „Anthem sárkányokkal” szerű játék lesz, de egy új jelentés szerint az Anthem kudarca - valamint a Star Wars: Jedi - Fallen Order egyjátékos kampányának sikere együttesen - meggyőzte az EA-t, hogy jobban teszi és hagyja, ha a BioWare szimplán az egyjátékos RPG vonalra fókuszál. Sokak nagy örömére.

A Bloomberg új közleménye szerint az elmúlt néhány hónapban a Dragon Age 4-et egyszemélyes (mondjuk úgy: single player) játékká alakították át. A Fallen Order hatalmas sikere, de leginkább az Anthem szédületes kudarca egyaránt nagyban hozzájárultak ehhez a döntéshozatalhoz, bár a BioWare néhány vezető munkatársa már korábban szorgalmazta, hogy ne kövessék el ezt a buta hibát, ezért szimplán az egyjátékos módot készítsék csak el rendesen.

A jelentés egyébként elég részletes, és ezek szerint az új Dragon Age eredetileg single player játéknak indult az elején, vagyis amikor 2015-ben nekifogtak a fejlesztésnek, viszont 2017-ben módosították a terveket, és egy hosszútávú szolgáltatásként képzelték az új címet. Állítólag ez a megállapodás vezetett Mike Laidlaw távozásához a BioWare-től, ahol egészen addig a sorozat kreatív igazgatójaként dolgozott.

Az viszont, hogy a single player verzióra fókuszálhatnak a fejlesztők, mindenképpen jó hír a régi rajongók számára, bár ez még nem feltétlenül garancia a Dragon Age 4 sikerére. Végül is a Mass Effect: Andromeda mondjuk úgy, hogy nem lett nagyon népszerű, pedig ott is az egyjátékos élményre koncentráltak inkább. Ennek ellenére a multi kukázása remélhetőleg azt jelenti, hogy a BioWare ismét arra tud koncentrálni, amiben a legjobb.

Egyesek szerint az EA az utóbbi időben proaktívabban tesz olyan dolgokat, amelyek tetszenek az embereknek - bár a FIFA kapcsán ez aligha van így. Erre enged következtetni Laura Miele studióvezető korábbi, IGN-nek adott interjúja, miszerint a vállalat nagyobb hangsúlyt fektetett arra, hogy aktívabban folytassa azokat a projekteket, amelyekért a közösség és a fejlesztők is egyaránt nagyobb szenvedéllyel rajonganak. Így jönnek a sorozatos bejelentések, mint a Skate 4, a Command & Conquer vagy a Mass Effect felújított változatai.

Természetesen ebből az is következik, hogy a Dragon Age 4 megjelenése még odébb van, hiszen a fejlesztés több időt vesz igénybe, ha a fejlesztőknek újra kell dolgozniuk a korábbi munkáikat. Reméljük, hogy megéri majd a várakozás.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!