Gaming: Egyelőre ezt tudja az Amazon új MMORPG-je, a New World

Gaming: Egyelőre ezt tudja az Amazon új MMORPG-je, a New World

Az Amazon saját fejlesztésű játékaira eddig rájárt a rúd, de mire lesz képes a New World, ami az MMORPG műfajt hódítaná meg?

“Az Amazon Games próbálkozásait követni olyan, mintha egy lángoló épületet néznél, amire hol két vödör vizet öntenek, hol égés közben felhúznak mellé még pár falat, hogy tovább bírja.” Valahogy így hangozhatott a reakcióm, amikor a szerkesztőségben felmerült, hogy lehetőség lenne kipróbálni a New World zárt bétáját, az Amazon videójátékos ágának egyik, hányatott sorsú próbálkozását. Korábbi szárnypróbálgatásaik közül a The Grand Tour Game-et teszteltük, a Crucible-t pedig tavaly alig néhány héttel a nyílt béta indítását követően lőtték le, ami nem okozott nagy meglepetést, hiszen egy MOBA- és csapat-alapú shooter elemeket kombináló free-to-play játék volt, mely jól is elsülhetett volna, ha valamikor 2012/2013 körül jelenik meg. Jóval vaskosabb kísérletük, a New World megjelenését és béta tesztjét annyit halasztgatták, hogy egy részem már nem is hitte, hogy valaha kipróbálhatom. És részben igazam is lett, hiszen a játék megjelenését nemrég ismét elcsúsztatták.

A fentebb leírt kavarodás ráadásul még csak meg sem közelíti azt az őskáoszt, amely belsős infók szerint az Amazon Games berkeiben uralkodik. Több kiszivárgott információ szerint a vezetőség tagjainak, akik szinte semmilyen visszacsatolást nem hajlandóak elfogadni, fogalmuk sincs a játékfejlesztés vagy legalább a játékdizájn alapjairól. A tervezés leginkább arról szól, hogy felsorolnak pár éppen sikeres címet, azzal az ukázzal, hogy na, akkor legyen ez ilyen, ez olyan, mint ebben a másik játékban (és persze, várhatóan legalább annyit hozzon is a konyhára), amit rotáció és a dolgozók folyamatos kiégése kísér.

Ennek ellenére végre július végén/augusztus elején lezajlott a New World zárt bétája. A próbaidőszak a játékosok és a sajtó körében leginkább azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy optimalizálatlansága révén kisebb vagyont érő, 3090-es videokártyákat égetett le, majd egy játékos vagy játékosok trollkodásból az Amazonnál dolgozók rémtörténeteivel és az ott uralkodó néha egészen embertelen munkakörülmények részleteivel kezdték bombázni a becsatlakozó játékosokat. Azt hiszem, ez bőven elég kontextus volt, úgyhogy rá is térhetünk a fő kérdésre: mindezek után, a béta alapján, milyen lesz a New World?

De milyen is a New World?

Röviden és tömören: korrekt. A látvány egészen szép, a történet és a hangulat a Felfedezések Korának fantasy köntösbe öntésével viszonylag kiaknázatlan terület. Hasonlóként egyedül a GreedFall jut eszembe, és Amerika helyett persze ezúttal Aeternum szigete az úti cél. Tetszett a karakterfejlesztési rendszer, melynek révén ahelyett, hogy fix kasztot választanának újdonsült kalandorunknak, az egyes fegyvernemek használatával és a szintlépésekkor kapott pontok céltudatos elosztásával alakíthatjuk ki a számunkra megfelelő játékstílust.

Elvárásoknak megfelelő a tárgykészítési rendszer és a világban megjelenő dinamikus, publikus küldetések sora is, még ha egyes receptek kissé komplexek és sok farmolást is követelnek. Tehát mindent összegezve: korrekt. Nem igazán mutat vagy csinál olyasmit, amit ne láthattunk már máshol, a próbálgatás során nem éreztem azt, hogy bármelyik eleme kiemelkedő lenne, de azt sem állíthatnám, hogy nem szórakoztam jól, vagy ne tetszett volna, amit láttam.

A küldetésrendszer természetesen itt is leredukálódik az idő nagy részében menj ide, gyűjts össze X darab gyomot, ölj meg Y darab vaddisznót megbízásokra. A játék az indokolatlanul hosszú töltési idők mellett két alkalommal is sikeresen összeomlasztotta a videokártyám driverét, olyan volumenű crasht előidézve, melyhez hasonlót még nem igazán tapasztaltam. Bár, ha azt nézzük, hogy a gépemben lévő 5600 XT amúgy maximum beállításokkal bírta a játékot és szét sem égett, még szerencsésnek is mondhatom magam.

Áthallások

Tulajdonképpen azzal is zárhatnám soraimat, hogy a New World egészen kellemes, korrekt játék, sok potenciállal. Kimondottan ajánlhatnám, ha már ki voltatok éhezve egy új, hagyományos elvek mentén készült MMORPG-re, ami elsősorban a WoW-val, a TESO-val és a Final Fantasy 14-gyel próbál majd rivalizálni. Csak épp nagyon nehezen tudok elmenni amellett, hogy mégis milyen körülmények között született ez a játék, mennyi lehetett mögötte a tényleges alkotói kreativitás, mennyi a menedzsment által előírt követelmény. Ezeket figyelembe véve azzal, hogy ajánlom nektek, vajon nem támogatok-e egy olyan kezdeményezést, amit lehet, hogy még most, alapjaiban kellene átszervezni és megreformálni, mielőtt egy újabb EA/Ubisoft/Activision-Blizzard születne belőle, üzleti értékeket helyezve mind a játékosaik, mind a tulajdon dolgozóik fontossága elé.

Ennek kapcsán viszont eszembe jutott még egy elem, ami kimondottan tetszett és elgondolkodtatott a béta során. A játék alaptörténete szerint egy lehetőségekkel teli, mágikus Újvilág felé tartó expedíció hajótörést szenved, vezetője és tisztjei démoni szörnyetegekké változnak, legénységének többsége pedig meghalni képtelen, zombiszerű, a létezés minden pillanatát kínszenvedésként érzékelő borzalmakká alakul. Ha ez egy bújtatott analógia lenne az Amazon Games belső működésére, emelem kalapom az írók előtt. Nem lesz rossz játék, a technikai problémák miatt értem azt is, miért halasztották el újra a megjelenést, csak épp az eddig látottak alapján nem is kiemelkedő, készítésének körülményeitől pedig nem tudok annyira elvonatkoztatni, hogy ne hagyjon tartós rossz szájízt maga után.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

(A cikk eredeti változata a PC Guru oldalán jelent meg. Borítókép: Amazon)

Kövess Minket!



Te kipróbáltad a zárt bétáját a New Worldnek?