Több mint kétszázezerrel csökkent a CS:GO-játékosok átlagos száma januárhoz képest.
A koronavírus-járvány kezdetekor mintha új erőt vett volna a Counter-Strike: Global Offensive. 1 305 714 lett az egyidőben játszók új csúcsa, ami all-time rekord is egyben. A következő hónapokban pedig az átlagos játékosszám 7-800 ezer körül mozgott folyamatosan. Természetesen megfigyelhető a Steam Charts oldalán, ahogyan tavaly a korlátozások nyári feloldása csökkenéshez, majd az őszi szigorítások ismét növekedéshez vezettek - de nem a mostani mértékben. Egészen idén januárig felfelé íveltek a mutatók - ekkor már 743 ezer volt a játékosbázis átlagos mérete -, de február óta a játék életében soha nem látott, hathónapos csökkenés indult.
2021 januárjában 743 209 játékos volt az átlag, és 1 123 485 volt az egyidejű rekord. Ehhez képest júliusban már csak 506 067 volt az átlag és 778 303 a csúcs. A koronavírus-járvány kitörése óta ezek a legalacsonyabb számok, most pedig nagyjából ugyanott tart a játék, mint a pandémiát megelőző hónapokban, amikor éppen futott az Operation Shattered Web is.
Hónapok | Átlagos játékosszám | Változás | Változás (%) |
Február | 741,013.20 | -2,196.40 | -0.30% |
Március | 740,927.80 | -85.4 | -0.01% |
Április | 723,346.50 | -17,581.30 | -2.37% |
Május | 659,888.90 | -63,457.60 | -8.77% |
Június | 549,347.10 | -110,541.80 | -16.75% |
Július | 506,067.40 | -43,279.70 | -7.88% |
A vizsgált időszak első hónapjaiban minimális volt a csökkenés, ami betudható annak is, hogy az Operation Broken Fang még javában tartott. De amikor véget ért, hirtelen bezuhant a játékosszám: a júniusi 110 ezres (16,75%-os) csökkenés 2018 óta a legnagyobb volt százalékosan, de a CS:GO teljes élethosszát nézve is felfér a dobogó harmadik fokára. Július óta úgy néz ki, mintha 500 ezer körül stabilizálódna az átlagos játékosbázis. Egyre kisebb a csökkenés mértéke, az elmúlt 30 napban csupán 0,77%, azaz 3900 volt a változás.
Azt nem tudni, hogy ez a trend minek köszönhető pontosan, bár túl sok pozitív dolog nem történt mostanában a játék körül. A Valve ugyan elindított egy milliódolláros CS:GO workshop versenyt, amire láthatóan van érdeklődés alkotói oldalról, de ez azért nem érint annyi embert, mintha új tartalmak jelennének meg. Ami azt illeti, éppen tegnap jelent meg hat darab új Music Kit (az egyiket hallhatjátok az alábbi videóban), de ez is eléggé radar alattira sikeredett. Továbbá a Major körül jelenleg is kételyek vannak a helyszínt illetően, ami szintén rossz fényt vet a játékra. Elvileg még RMR-események is lesznek a Major előtt, de ezekről sem tudni még semmit.
A CS:GO évek óta az egyik legunalmasabb és legkevésbé termékeny periódusába lépett, és ezt a játékosok is érzik. Most éppen nyári szünet van a profiknak, de a versenynaptár túlszaturált, a meccsek minden szinten egyre hosszabbak a gazdasági mechanikák miatt, és két Operation között alig jön értékelhető frissítés a játékhoz. Nincsenek új pályák, a mindenki által kért Ancient-változások sem érkeznek elég gyorsan. A CS:GO továbbra is a legjátszottabb steames játéknak számít, de amikor láthatóan nagyobb potenciál lenne benne, akkor érthetetlen, hogy a Valve miért ül a babérjain.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!