10 euróért ez egyszerűen kihagyhatatlan.
Néhány éve még csak tartottunk tőle, most már viszont teljes magabiztossággal állíthatjuk, hogy eljutottunk a huszadrangú folytatások és az újrakiadások korához. Elképesztően kevés az új cím, már ami a AAA kategóriát illeti. Dúskálunk a remasteredek, a reloadedok és ramek-ek között, amik sokszor hagynak maguk után keserű szájízt. Szerencsére mindig akad azért egy-két darab, melyek a szabályt erősítő kivételek. A 2021-es Quake újrakiadás pedig pontosan ilyen!
Bármennyire is elcsépeltnek hangzik, a remake-ek alapvető problémái, hogy nem tudják eldönteni a fejlesztők mit is szeretnének. Egy olyan játékot, ami megismerteti az adott címet azokkal a fiatalokkal, akik anno nem játszhattak vele, egy teljesen újragondolt, újraalkotott, de az eredeti vonásait megtartó játékot, vagy esetleg a kettő közötti aranyközépútra pályáznak?
A Capcom például merész volt és igazán példaértékű, ahogyan újraalkották a Resident Evil második és harmadik részét, míg a Blizzard két szék közé ült a Warcraft III Reforgeddal, ami sem az új, sem a veterán játékosok tetszését nem nyerte el. A Bethesda nem esett ebbe a hibába, ők pontosan tudták mit szeretnének az idén 25 éves Quake-kel és meg is valósították azt.
A Quake pontosan azt tudja, amit 1996-ban is, rendkívül pörgős, intenzív, akciódús és nyakatakeret pályák elé állítja a játékost, ahol persze az id Software akkori tagjainak legelborultabb agyszüleményei elevenednek meg ellenfelek formájában, sőt, mindettől még kicsit többet is kapunk.
Bár elsőre úgy tűnhet, hogy nem változott semmi, az új grafikus motor, a Kex Engine lehetővé tette, hogy számos új effekttel, például sokkal szebb fény-árnyék hatásokkal gazdagodjon a játék. Gyakolatilag az összes textúrát is gatyába rázták a fejlesztők, de nem szálltak el túlságosan, a Quake még mindig 25 évesnek néz ki, csak éppen megnövekedett kicsit a pixelek száma, jóval nagyobb teljesítményt csikarhatunk ki belőle, az élsimítás pedig igazán üdvözölendő újdonság.
Fegyvereink és ellenfeleink és megszépültek kicsit, de csak pont annyira, hogy az ne vegye el a régivágású gamerek kedvét a játéktól. A pályadizájn, a mozgás,a fegyverek működése, mind-mind a régiek maradtak és pontosan ez a kis extra, ez a kis apró figyelmesség különbözteti meg a pénzéhes, nem törődöm újrakiadást és a Quake 2021-es felvonását.
A fejlesztők pontosan tudták, hogy már kvázi felnőtt egy olyan generáció, akik anno nem játszottak a játékkal, de égnek a vágytól, hogy végre normális, modern keretek között próbálhassák ki az eredeti Quake élményt, ugyanakkor ott vannak azok is, akiket nem érdekelnek a textúrák, egyszerűen a 25 éves játékukkal szeretnének játszani, ami a mai rendszereken már meglehetősen bajos lenne az eredeti 1996-os példánnyal. Mindkét tábor igényeit kielégíti a Quake, még azokét is, akik 100%-osan a '96-os élményre vágynak, hiszen az összes új effekt gombnyomásra kikapcsolható a menüben.
Mindemellett pedig a Quake újrakiadása tartalmazza annak eddigi összes kiegészítőjét, sőt, még egy a MachineGames által készített új DLC-t is. Sajnos pont ennél a kiegészítőnél lóg ki leginkább a lóláb. Míg az eredeti tartalmak tökéletes hangulatot kölcsönöznek a játéknak, addig az új pályákon látszik, hogy modernebb időkben, modernebb kezek által készültek. Már csak ránézésre is látható, hogy a fejlesztők próbálták a motor határait feszegetni, sokkal nyitottab, kidolgozottab, de egyben sokkal másabb, már-már unalmsabb pályákat is kaptunk, amik egyszerűen nem illenek a képbe.
Ezt leszámíta viszont a Quake 2021-ben is tökéletes móka. A singleplayer jópár órára képes lekötni az embert, főleg keményebb nehézségi fokozatokon, a multi pedig soha nem volt még ilyen sima. Teljes crossplay támogatás kapott a többjátékos mód, így bármikor játszhatunkkonzolos barátainkkal is. Arra viszont készüljön fel mindenki, hogy a multi hemzseg az olyan veteránoktól, akik 1996 óta ezt játszák, mellettük pedig igencsak nehéz érvényesülni.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!