15 éve a Gears of War megalapozta az Xbox 360 és az Unreal Engine 3 sikerét.
Rendkívüli eset, hogy egy játék meghatározó legyen egy egész generáció számára, azonban nagyon úgy tűnik, hogy az Epic Games-nek ez 15 éve összejött. Az Unreal első részeinek sikere, de még a Fortnite battle royale érkezése előtt a cég megalkotta a Gears of War szériát, mely a Halo mellett rohamos tempóban vált az Xbox 360 legnépszerűbb sorozatává.
A Gears of War a PC Guru 2006. 12. számában
A fejlesztés már a 2000-es években elkezdődött, Unreal Warfare címen egy spinoffnak szánták az eredményes Unreal Tournament-sorozathoz. Ám ezután parkolópályára került a projekt, mivel az Epic teljes erőbedobással az Unreal-sorozatra koncentrált. Időközben pedig több fontos esemény, mint például a Microsoft Xbox konzoljának sikere, vagy az Unreal Engine 3 fejlesztése is hatást gyakorolt a dizájnra. Persze az ez idő alatt megjelenő játékok is befolyásolták a Gears of War stílusát, így például a Resident Evil 4 váll mögé helyezett kamerarendszere vagy a Kill Switch fedezékharca.
A 15 éve megjelent Gears of War egyszerre forradalmasította a TPS műfajt, továbbá megalapozta az Unreal Engine 3, valamint az Xbox 360 sikerét. Az Epic ugyanis Tim Sweeney-vel az élen az egyike lett azoknak a partnereknek, akik elérték azt, hogy az X360 512 MB memóriával rendelkezzen, az eredetileg tervezett 256 helyett. Bár, ez a lépés limitálta a boltba kerülő konzolok számát, viszont lehetővé tette azt, hogy több játék is 720p felbontást alkalmazzon.