Az Activision pénzhajhászása csak kinyírja a Warzone-t és a játék e-sportját

Az Activision pénzhajhászása csak kinyírja a Warzone-t és a játék e-sportját

A Call of Duty-sorozat, főleg a Warzone megjelenésével még tovább növekedett, az Activision túlzott profitorientáltsága viszont károsan hat a kompetitív világra, illetve a játék jövőjére is.

Nincs abban vita, hogy sok bevételt hoz az Activisionnek a Call of Duty. A Modern Warfare 2019, a Black Ops Cold War, a Vanguard, a CoD: Mobile és a Warzone mind sikeres címeknek bizonyultak. Amíg viszont a pénz látványosabb marketingre és csak a játékot könnyedén vevő játékosokra van költve, addig a versenyek életében is részt vevők egyre kevesebb figyelmet kapnak.

Ennek a leglátványosabb jele a játék minőségének ellenőrzőinek sztrájkja során volt megfigyelhető, akik 17 napnyi munkabeszüntetés után sem találtak meghallgató fülekre, olyannyira hogy több alkalmazottat is elbocsátottak a cégtől. Az utóbbi napokban a kompetitív világ résztvevői is jelezték elégedetlenségüket: Aydan például abbahagyta a játékot és áttért az Apex Legendsre, míg más csapatvezetők is megfogalmazták kérésüket, amelyek nem is annyira komplikáltak: ranked módot, kiegyensúlyozott mérkőzéseket szeretnének, valamint átláthatóságot is, ahogyan a fejlesztők kijavítják a hibákat, illetve változtatnak bármin, ami a játékmenetet érinti.

Ugyan nem úgy tűnik, hogy a gazdagabb streamerek, profik, és más szereplők problémái a hétköznapi játékosokhoz, valójában mégis van kapcsolódási pont. Ezek az emberek ugyanis azzal, hogy játszanak, egyben hirdetik is a játékot, ahogy sok emberhez eljuttatják a készült tartalmat a közösségi médiafelületeiken: Twitchen, YouTube-on, Twitteren, Tiktokon, Facebookon, vagy bárhol máshol. Viszont most ott tart a játék, hogy egyesek már rossz ötletnek tartják, hogy anno úgy döntöttek, részt szeretnének venni a CDL-ben (Call of Duty League), míg a New York Subliners játékosa, Crimsix úgy fogalmazott, hogy "a fejlesztőket nem érdekli, hogy egy nagyszerű videojátékot készítsenek".

Így hát adódik a kérdés: mennyire tudná megtartani a népszerűségét a játék a tartalomgyártók közreműködése nélkül? Egy olyan világban, amelyben a nagyobb játékokat körbeveszi az e-sport, a streaming világ, de úgy az általános gaming tartalom vonzza be a legtöbb érdeklődést, a válasz talán egyértelmű. Ha pedig a népszerűségéből még többet veszíti a játék, a csak szórakozásból játszó emberek is egy idő után más címek után néznek.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

(borítókép)

Kövess Minket!