A Call of Duty-sorozat, főleg a Warzone megjelenésével még tovább növekedett, az Activision túlzott profitorientáltsága viszont károsan hat a kompetitív világra, illetve a játék jövőjére is.
Nincs abban vita, hogy sok bevételt hoz az Activisionnek a Call of Duty. A Modern Warfare 2019, a Black Ops Cold War, a Vanguard, a CoD: Mobile és a Warzone mind sikeres címeknek bizonyultak. Amíg viszont a pénz látványosabb marketingre és csak a játékot könnyedén vevő játékosokra van költve, addig a versenyek életében is részt vevők egyre kevesebb figyelmet kapnak.
Ennek a leglátványosabb jele a játék minőségének ellenőrzőinek sztrájkja során volt megfigyelhető, akik 17 napnyi munkabeszüntetés után sem találtak meghallgató fülekre, olyannyira hogy több alkalmazottat is elbocsátottak a cégtől. Az utóbbi napokban a kompetitív világ résztvevői is jelezték elégedetlenségüket: Aydan például abbahagyta a játékot és áttért az Apex Legendsre, míg más csapatvezetők is megfogalmazták kérésüket, amelyek nem is annyira komplikáltak: ranked módot, kiegyensúlyozott mérkőzéseket szeretnének, valamint átláthatóságot is, ahogyan a fejlesztők kijavítják a hibákat, illetve változtatnak bármin, ami a játékmenetet érinti.
Ugyan nem úgy tűnik, hogy a gazdagabb streamerek, profik, és más szereplők problémái a hétköznapi játékosokhoz, valójában mégis van kapcsolódási pont. Ezek az emberek ugyanis azzal, hogy játszanak, egyben hirdetik is a játékot, ahogy sok emberhez eljuttatják a készült tartalmat a közösségi médiafelületeiken: Twitchen, YouTube-on, Twitteren, Tiktokon, Facebookon, vagy bárhol máshol. Viszont most ott tart a játék, hogy egyesek már rossz ötletnek tartják, hogy anno úgy döntöttek, részt szeretnének venni a CDL-ben (Call of Duty League), míg a New York Subliners játékosa, Crimsix úgy fogalmazott, hogy "a fejlesztőket nem érdekli, hogy egy nagyszerű videojátékot készítsenek".
It’s obvious that the people at the very top of the COD franchise are not interested in making a great video game. Annual releases are an illusion(blatant reskins) to sell more product. They are only focused on making it “good enough” to keep this cycle going.
— NYSL C6 (@Crimsix) December 30, 2021
^the real problem^
Így hát adódik a kérdés: mennyire tudná megtartani a népszerűségét a játék a tartalomgyártók közreműködése nélkül? Egy olyan világban, amelyben a nagyobb játékokat körbeveszi az e-sport, a streaming világ, de úgy az általános gaming tartalom vonzza be a legtöbb érdeklődést, a válasz talán egyértelmű. Ha pedig a népszerűségéből még többet veszíti a játék, a csak szórakozásból játszó emberek is egy idő után más címek után néznek.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!