Az Nvidia marketingesei szerint e-sporttal mindent el lehet adni. Pontosan ezt is csinálják éppen.
A napokban tart a 2022-es Consumer Electronics Show, vagyis a CES, ahol ezúttal is sok érdekes, izgalmas, innovatív új technológiát és új terméket mutattak be. A show egészen január 8-ig tart, de a gaming világ legfontosabb híreit például már megkaptuk tegnap. Egyike volt ezeknek az Nvidia bemutatója, ahol nem csak a videokártyáik új zászlóshajóját, az RTX 3090 Ti-t mutatták be, de többek között a monitorokról is szó esett.
Különösen az új 1440p-s és 360 Hz-es monitorokra kaptuk fel a fejünket, hogy aztán meg is fájduljon a fülünk. Az újdonságait ugyanis mivel mással, ha nem e-sporttal próbálja eladni az Nvidia, mondván a mai e-sporthoz már kevés az 1080p, az FPS játékosok számára elengedhetetlen az 1440p, a 2560×1440-es felbontás, természetesen 360 Hz mellett.
Valóban üdvözölendő, hogy az AOC, az Asus és az MSI kínálatában már idén kaphatóak lesznek az 1440p-s és 360 Hz-es monitorok, de valóban kell ez az FPS e-sportnak? Az R6S-ben még csak-csak elterjedt a 1080p-s felbontás használata, de a két legnépszerűbb FPS, a VALORANT és a CS:GO esetében az Nvidia kijelentése egyszerűen nevetséges.
A legtöbb profi még mindig jóval az 1920x1080-as felbontás alatt játszik és ez gyakori a félprofi, valamint az átlag játékosok körében is. Valamilyen csodamatek alapján azt is kiszámolták, hogy egy 27 colos, 1440p-s és 360 Hz-es monitoron 3%-kal nő a profik célzásának hatékonysága és pontossága, de ennek pontos levezetésére azért nagyon kíváncsiak lennénk.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!