Top 5: A legrosszabb spin-off játékok valaha

Cikkünkben 5 olyan játékot mutatunk be, melyek egy népszerű játék kiegészítőjeként jelentek meg, vagy annak univerzumában játszódnak, de közel sem arattak már akkora sikert, mint a sorozat fő részei.

Számtalan olyan sorozatot lehetne felsorolni, melyek akár nem is feltétlen a videojáték-iparon belül, hanem még azon túl nyúlóan is sok-sok epizóddal, tartalommal gazdagotott. A legnépszerűbb példák erre a Harry Potter-, a Gyűrűk Ura-, és a Star Wars-univerzumok, melyeket mind könyvben, filmben, illetve játékban is meglátogathattunk.

Ezen, illetve a szórakoztató-ipar mindössze egyetlen ágán szereplő sorozatokra ugyanúgy jellemző, hogy nemcsak a történethez szorosan kapcsolódó részek, hanem úgynevezett "spin-off" epizódok is készültek, az előbbiek közül ilyen volt például a Star Wars esetében a "Solo: Egy Star Wars-történet" című film, amely ugyanabban a világban játszódott, de a fő történetvonallal nem volt szoros kapcsolatban.

Cikkünkben most 5 olyan spin-off játékot mutatunk be, amelyek viszont nem bizonyultak annyira népszerűnek, mint a sorozat többi epizódja. A cikk helyenként a szerző egyéni, szubjektív véleményét is tartalmazza.

Assassin's Creed Chronicles

Az Assassin's Creed Chronicles leginkább arra lehetett jó példa, hogy a Ubisoft néha nem igazán tudta, hogyan is álljon hozzá saját sorozatához. A történet három világot, Oroszországot, Indiát és Kínát is megelevenítő, az általános visszajelzések alapján viszont ezek inkább közepes osztályzatot kaptak. Gyakorlatilag három játékot kaptunk egyben, egymás után piacra dobva az egyes részeket, viszont a történetet többen értelmetlennek tartották, ráadásul az első rész, a China megjelenése után 8 hónapot kellett várni a következőre, az Indiá-ra (a harmadik, a Russia csupán 1 hónappal követte ezt), ami önmagában még nem is lett volna probléma, csak a fejlesztők nem igazán hallgattak a visszajelzésekre, hogyan lehetett volna a 2. és 3. részt még jobbá varázsolni, ugyanazok a problémák voltak felfedezhetők ezekben is, mint az 1.-ben.

Resident Evil: Operation Raccoon City

A Resident Evil legtöbb része sok játékost tudott bevonzani, bizonyos szemszögből műfajteremtőnek is tekinthető a sorozat. A dicséret azonban az Operation Raccoon City-nek nem biztos, hogy kijut. A Resident Evil 4 és 5 sikere után jött elő a fejlesztőgárda azzal az ötlettel, hogy egy "mi lenne, ha"-történetet indít útjára az Umbrella Special Ops kapcsán Raccoon City-ben. A negyedik és ötödik rész nagyon jól kombinálta az akciót, illetve a sokkoló jeleneteket, ebben a játékban viszont ez eltért az előbb említett részektől: végeredményben egy olyan játékot kaptunk, melyben ugyan vannak zombik, de az előtérbe a csapatmunka került - összességében talán nem is feltétlen illik így a sorozat profiljába.

Shadow The Hedgehog

Shadow a Sonic-univerzum egyik igen fontos és ismert szereplője a címszereplőhöz hasonlóan, több játékban is előfordult, hogy Sonic-kal együtt őt is láthattuk. Népszerűsége akkora volt, hogy végül saját játékot is kapott, így született meg a Shadow The Hedgehog ötlete is, melyet sokan vártak - a végeredménnyel viszont már nem teljesenvoltak megelégedve a rajongók. Hibás pályatervezésre, bugokra és glitchekre, valamint nehézkes irányításra panaszkodtak a játékosok, amellett, hogy szerintük nem is igazán illeszkedett a sorozat világába. Ugyan így is voltak, akik szórakoztatónak találták ezt a részt, összességében egy felejthető játéknak tartják többen.

Dead Or Alive Xtreme Beach Volleyball

6 fő része jelent már meg a Dead or Alive-sorozatnak, melynek nevével először még 1996-ban találkozhatott a játékosközösség, a Dead or Alive 6 pedig közel 3 éve, 2019. március 1-jén jelent meg PS4-en, Xbox One-on és PC-n. A sorozat ezen kívül több spin-off részt is kapott, ezek közé tartozik a Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, mely 2006-ban került a boltok polcaira, mint egy Xbox 360-exkluzív cím. A visszajelzések pedig igen széles skálán mozogtak, egyes portálok kifejezetten jó értékelést adtak neki, míg mások eléggé lehúzták. Jeff Gerstmann, a GameSpot korábbi újságírója fogalmazott például úgy, hogy "ez egy olyan röplabdás játék, amelyben kevés szerepet kap a röplabda, helyette ez inkább egy rosszul megvalósított kaszinójátéknak tűnik", maga a portál pedig már úgy mutatta be a játékot, hogy "a Tecmo [a fejlesztőgárda] 5 évvel vetette vissza az ipart". Míg a What Culture oldala szerint a játék zseniális példa arra, hogyan kell egy szexista címet készíteni, amely lesarkítva jeleníti meg a 90-es éveket, mikor a játékosok döntő többsége még férfi volt.

Mortal Kombat: Special Forces

Mindent elmond a Mortal Kombat világába elkalauzoló Special Forces-ról, hogy maga a sorozat egyik megálmodója, Ed Boon mondta azt, hogy elhatárolódik ettől a játéktól és semmi köze nincs hozzá. A Special Forces 2000-ben jelent meg, csak a legelső PlayStation konzolon, a visszajelzések alapján pedig talán nem annyira meglepetés, hogy más platformon nem is dobták piacra. A kritikusok szinte kivétel nélkül negatív véleménnyel voltak a játékról, a NextGen például úgy fogalmazott, hogy "ne hagyd, hogy megtévesszen az igen olcsó vételár, még annyit se ér meg, hogy elmenj miatta a boltba", a GamesRadar+ 2013-ban pedig minden idők 50 legrosszabb játéka közé válogatta (41. helyen zárt).

A játékban csak Jax-et irányíthattuk, a kritikusokat viszont nem ez akasztotta ki, hanem a kifogásolható minőségű szinkron, ezen kívül a verekedés is inkább nézett ki viccesen, mintsem élethűen, a játékmenet pedig összességében monoton. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!