Total War: Warhammer 3 – Totális háború a köbön

Total War: Warhammer 3 – Totális háború a köbön

Nálunk járt a Total War: Warhammer 3 és jól megnéztük közelebbről, hogy mit is tud a legendás széria legújabb epizódja!

A Total War: Warhammer sorozat 3. részének bejelentésekor rögtön szerettem volna a kezeim között tudni a játékot, hiszen éppen a TW: WH 2 Dark Elf kampányának közepén tartottam. Az új epizód azonban nem csak javít az előző felvonások hibáin, ám rengeteg újdonságot és még több káoszt hoz be – az eddig sem egyhangú – kampánymódba, ezáltal mind a keményvonalas rajongók, mind az újdonsült játékosok egy kiválóra sikerült alkotással lehetnek gazdagabbak.

Van új a (keleti) Nap alatt

A sorozat legújabb darabja a Warhammer-univerzum nagy kontinensének keleti részén játszódik, ahol az elszigetelt emberi királyságok küzdenek a Káosz különböző hordái és démonjai ellen. Természetesen az előző részekben látható és játszható egyéb fajok és birodalmak is szerves részei a kampánynak, de ezekkel egyelőre még nem lehet harcba szállni (várhatóan ehhez az epizódhoz is érkeznek majd szép számban DLC-k). A 8 új játszható frakció mindegyike más-más sajátságokkal és játékstílussal rendelkezik, így vegyük is szemügyre őket:

  • Ogre Kingdoms: különálló ogre törzsek, akiket a hús iránti vágy hajt, legyen az bármilyen eredetű is.
  • Daemons of Chaos: egy teljesen testreszabható démoni vezetővel az elérhető káosz frakciók összes egységét seregünkbe verbuválhatjuk feltéve, hogy az adott istennek elég felajánlást teszünk; egyike kezdőként ajánlott frakció.
  • Kislev: a szláv kultúrára épülő, emberek által irányított frakció, ahol a medveistennek és a vallásnak nagy szerep jut; a másik kezdőként ajánlott frakció.
  • Grand Cathay: a kínai kultúrát megidéző, sárkányhőssel/hősnővel rendelkező frakció, melynek feladata megvédeni a Great Bastion névre hallgató falat a Káosz erőitől, miközben figyelni kell a yin és yang egyensúlyára is.
  • A 4 Káosz Démon frakció külön-külön:
    • Khorne: nyers erő és pusztítás
    • Tzeentch: a mágia és manipulálás mesterei
    • Slaanesh: a démonvilág „legszexibb” frakciója; a csábítás és gyilkolás hajtja őket
    • Nurgle: betegségterjesztés és az ellenség lassú felemésztése

A rendelkezésemre álló időben a Daemons of Chaos és Grand Cathay frakciókkal töltöttem el a legtöbb időt, de belekóstoltam az Ogre Királyságok mindennapjaiba is; minderről kicsit lejjebb.

Kampánymódok

Két kampány közül is választhatunk a Campaign menüben: az egyik a jól megszokott főkampány, ahol egy általunk választott frakcióval küzdhetünk egy végső célért, míg a Prologue kampány egy rövid történeti és játékmechanikai bevezetőt ad a Kislev frakció egyik hercegével.

A Prológus kampányt nem csak azoknak ajánlom, akik most először találkoznak a Total War bármelyik részével, hiszen a kezdők mellett bizony a haladó játékosok számára is tartogat újdonságokat ez a bevezető. Sokat nem szeretnék spoilerezni a történettel kapcsolatban, ám annyit elárulok, hogy az ebben a szakaszban lezajló események ágyaznak meg a fő történetvonalnak, illetve az egyik választható frakciónak is, úgyhogy mindenképpen érdemes ezt a rövid kampányt is elkezdeni.

Lássuk azonban a játék fő vonala: célunk frakciótól függetlenül nem csupán bizonyos területek feletti dominancia lehet, hanem a leláncolt medveisten, Ursun erejének megszerzése is. Ehhez nincs más teendőnk, mint a térképen bizonyos körönként megjelenő ún. Rifteken, hasadékokon átmasírozni seregünkkel valamelyik Káosz-isten birodalmába, és ott megszerezni az adott Káosz-herceg jóváhagyását a többi jelenlévő rivális felprédálásával. Ez leírva könnyeben hangzik, mint amilyen valójában: a hasadékok nem a végtelenségig vannak nyitva, így meghatározott számú kör áll rendelkezésünkre a Káosz-birodalmakban tevékenykedni, illetve legendás felszerelést is tudunk szerezni, ám ha így elcsábulunk egy területen, a hasadék kidob minket új szerzeményünkkel együtt az eredeti kiindulási pontunkra. Ha megszereztük mind a négy hercegtől az elismerést, mehetünk a medveistenhez befejezni küldetésünket.

Mindegyik frakció a maga módján igyekszik elérni ezt a célt, úgyhogy ideje megnéznünk az általam tesztelt 3 frakció mechanikáit.

Daemons of Chaos

A Total War: Warhammer széria eddigi talán legütősebb frakciójának vezetője egy démonherceg, akit úgy szerelünk fel – végtagokkal és egyéb cuccokkal – ahogy azt mi jónak látjuk, no meg persze amelyik istenhez elegendő felajánlást tettünk hódításaink és különböző események során. A felszerelés nem csak a számokban és statisztikában jelenik meg: valóban mindent látni fogunk a karakter képernyőjén, így már-már egy szerepjáték karakteralkotás részlegében érezhetjük magunkat. Mindegyik isten más erőket biztosít és a saját egységeihez ad hozzáférést; egy bizonyos idő után dönthetünk úgy, hogy egy istennek ajánljuk fel magunkat, ám úgy is, hogy a saját magunk akaratából cselekszünk majd, válogatás nélküli pusztítást hozva mindenkire.
Ez a frakció a legrugalmasabb, hiszen olyan egységeket rakunk seregünkbe, amilyeneket szeretnénk, ezáltal változtatva harci taktikánkhoz. Mindazonáltal érdemes folyamatosan csatákba bocsátkozni, hiszen ezzel növelhetjük Bloodletting értékünket, amely további bónuszokat biztosít birodalmunknak.

Ha már démonokról van szó: itt említeném meg az átdolgozott Corruption rendszerét. A Corruption most már nem csak egy érték, amely negatívan befolyásolhatja ellenségeink birodalmát, hanem vizuálisan is látható, ha egy területen elhatalmasodik ez a módosító, így egyértelműbbé válik az aktuális probléma (vagy bónusz; attól függ, kinek a szemszögéből nézzük).

Grand Cathay

Második kampányomat a kínai kultúrát és a yin-yang elvet magában foglaló Grand Cathay-jel kezdtem Ming Yao hősnővel, akinek különleges képessége, hogy sárkányformát tud felvenni a csaták során, bár a mágiája is meglehetősen erősnek számít emberi alakjában. A térkép északkeleti részén elhelyezkedő területeket egy észak-dél irányban húzódó fal, a Great Bastion választja el a Chaos földjeitől. Itt 3 kapura is figyelni kell, mert ezeket bizonyos időközönként nagyobb hordák is megostromolják, és sikertelenség esetén beáramlanak békés birodalmunkba. Fontos még, hogy ügyeljünk a yin-yang egyensúlyára, melyet épületekkel és hősökkel lehet befolyásolni a kampánytérképen, a harctereken pedig az egységek megfelelő csoportba és formációba osztásával. Ha diszharmónia van, az általában azt jelenti, hogy bizonyos épületeink nem termelik a megfelelő mennyiséget vagy akár mínusz értéket is kaphatunk valamilyen tulajdonságra.

Ezenkívül fontos még megemlíteni a kereskedelmet, hiszen az Ivory Roadon karavánokat tudunk indítani más birodalmakba, ezáltal vagyonra és akár ritka felszerelésekre is szert téve; no persze nem árt a karavánok megfelelő védelméről gondoskodni, mert nem csak baráti területeken át halad ez az útvonal.

Grand Cathay harcstílusa inkább defenzív, mint offenzív, hiszen kevés gyors egység van, mellyel oldalba lehetne támadni az ellenfelet, annál több viszont a távolsági támadónk.
Összességében azoknak ajánlanám ezt a frakciót, akik szeretik a mikromenedzselést és képesek több fronton is helyt állni a kezdetektől fogva.

Ogre Kingdoms

Az Ogre Királyságok ingyenesen elérhető azoknak a játékosoknak, akik a játékot a megjelenés előtt vagy az azt követő egy héten belül megvásárolják. Ez a frakció az evésről szól: ha nincsen elég húsa egy adott seregnek, ott bizony súlyos negatív hatások kezdenek el végbe menni, és a seregünk szépen lassan elfogyasztja saját magát.

Csapataink útjuk mentén táborokat tudnak létrehozni, ezzel is biztosítva az élelmiszerellátást, illetve akár az erősítést is; a táborok létszáma azonban korlátozott, de fejleszthető.
Az általam választott hős az ogrék legkövérebbike, Greasus Goldtooth, kinek kordéját Gnoblarok tolják. Ez egyébként a harcstílusra is jellemző: főleg nagy, zúzós egységek jellemzik, megtámogatva néhány kisebb támogató pajtással, akik hátulról tudnak nyílzáport zúdítani ellenségeinkre.

Az ogrék jelszava leginkább a „Zúzz, zabálj, ismételd meg!”

Diplomácia

Az előző részekben kevés hangsúlyt kapott a diplomácia, ám most nem csak egy egyszerű ráncfelvarrás érkezett erre a komponensre: végre ismét lehet területeket is cserélni!

Ezenkívül pedig a Quick Deal gombbal egy szempillantás alatt megnézhetjük, melyik frakcióval milyen esélye van az általunk éppen kiválasztott diplomáciai akciónak, meggyorsítva ezzel számunkra ezeket a folyamatokat.

Multiplayer

A játék rendelkezik online multiplayer lehetőséggel is, ám ezt sajnos nem tudtam még a megjelenés előtt tesztelni. Az egymás elleni rövidebb csatározásokon kívül várhatóak még maximum 8 fős egymási elleni kampányok, illetve kisebb, 3 fős, akár kooperatív kampánymódok is, ahova saját elmentett hőseinket is vihetjük.

Verdikt

Nézzük is tehát pontokba szedve a játék legfőbb tulajdonságait:

  • A kezdők számára valóban a legjobb belépő ez a rész, hiszen a csaták nem túlbonyolítottak, ám mégis rendkívül élvezetesek.
  • Az új frakciók mindegyike teljesen eltérő karakterisztikával rendelkezik, így van egy rövid betanulási időszak, ám ez csak tovább fokozza a játék hangulatát és a fajok egyediségét.
  • A grafikára nem érkezhet panasz: rendkívül részletes és kidolgozott minden, persze Ultra beállításon megdolgoztatja azért a mostanság acélosabbnak számító konfigurációkat is.
  • A diplomáciának nagyobb szerepe van, mint eddig bármikor, úgyhogy nem lehet kizárólag erővel győzedelmeskedni.
  • A zene és a hanghatások hozzák az eddig megszokott Warhammer hangulatot.
  • Az egyetlen negatívum, melyet eddig tapasztaltam, hogy néhány egység nem oda mozgott, ahova előre kijelöltem, de ez valószínűleg javítva lesz a teljes játék megjelenésekor.

Csatára fel, vár Ursun!

Ti melyik frakcióval fogjátok kezdeni a kampányt?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!