Top 5: Játékok, melyeket a mikrotranzakciók tettek tönkre

Top 5: Játékok, melyeket a mikrotranzakciók tettek tönkre

Akár komoly mértékben lehet hatással a játékélményre, az alábbi címek esetében ez még hatványozottabban is igaz.

A mikrotranzakciók hosszabb múltra néznek vissza, mint amire talán elsőre is gondolnánk. Már az 1990-es Double Dragon 3: The Rosetta Stone is az őrületbe tudta kergetni a játékosokat ezzel az üzleti modellel, amely a 90-es években még nem is volt annyira elterjedt. A következő évtized elején aztán Dél-Koreában nyert nagyobb teret, de ezek legfőbbképpen inkább olyan játékokban voltak jelen, melyek ingyenesek voltak, és nem érte hátrány a játékost, ha nem költött el egy forintot se. 2008-ban aztán az Electronic Arts vezetett be egy egyfajta boltot a The Sims 2-ben (melyet később a Sims 3 is átvett), mai formáját pedig 2017-ben nyerte el, ugyanis az Epic Games játéka, a Fortnite volt alapjaiban hatással a piac ezen formájára – a játék Item Shopja ugyanis folyamatosan megújuló kínálattal várta a játékosokat. A mikrotranzakciók egyre nagyobb vitákat is váltottak ki szerte a világban, egyesek szerint megférnek a játékokban, míg mások a rendszer megszűnésének örülnének inkább.

Az igazi probléma viszont kétségkívül akkor adódik, mikor a játékos már-már rákényszerül a vásárlásra, mert úgy alakították ki a fejlesztők a rendszert, hogy kisebb-nagyobb előnyhöz jut általa a játékos. Cikkünkben összegyűjtöttünk 5 ilyen játékot, ahol a játékélmény sajnos sokat romlott ezek által.

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Sokan várták izgatottan a Call of Duty: Modern Warfare újradolgozott változatát, az egyik, ha nem a legjobban várt Call of Duty-játék is volt megjelenésének pillanatáig. Az első csalódás azonban akkor érte a közösséget, mikor kiderült, hogy a játék az Infinite Warfare Special Editionjének keretein belül szerezhető csak be – 2017 közepén aztán kiadták önálló játékként is –, a mikrotranzakciókat pedig csak azután adták hozzá, hogy a kritikusok többsége már értékelte a játékot.

Evolve

Ez az asszimetrikus FPS, melyet a Turtle Rock Studios fejlesztett, még újdonságot is tudott hozni a műfajba, azonban ahogy a játék közeledett a mikrotranzakciók felé, vált egy káosszá az egész. Különböző fegyverskinek után például 5-10 dollárt is elkért a kiadó, később pedig a Season Pass megjelenésével már a játékélményre is komoly hatással volt mindez, ugyanis a játékosok rendre a DLC-s szörnyeket hozták be a mérkőzésekre, melyek értelemszerűen jobb skillekkel rendelkeztek, ez végül rövid időn belül ahhoz vezetett, hogy a játékkal ma már alig játszik bárki is.

Guitar Hero Live

Az ikonikus Guitar Hero-sorozat hetedik részeként jelent meg a Guitar Hero Live, amely a korábbi játékok népszerűsége után szintén sok játékost tudott bevonzani. A probléma azonban ott adódott, hogy míg a korábbi játékoknál csak megvásároltál mindent, amire szükséged volt és lehetett is pengetni a gitárt, addig itt minden egyes zeneszám előtt tokenekkel kellett fizetned, ilyen tokent pedig valódi pénzért tudtál szerezni – más mód nem volt rá.

Dead or Alive 6

A Dead or Alive 6 gyakorlatilag azzal is szert tett némi hírnévre, hogy bármiből, amit el lehetett képzelni, képes volt (igaz, olykor 1$-os vételáron) fizetős DLC-t csinálni. A játék 2019-ben jelent meg, és bár a játékmenetét dicsérték a kritikusok, kontraproduktívan hathat, hogy cikkünk megjelenésekor 461 kiegészítővel bővítették már ki az univerzumát.

NBA-sorozat a 2K13-tól kezdve

Talán jobb példát nem is lehetett volna találni a listára, egy olyan játékot, ahol a vételáron felül még gyakorlatilag arra is árcímke került, hogy te legyél a legjobb. 60$-ért egy játékosunk minden statisztikáját kimaxolhatjuk, ha viszont erre – értelemszerűen – nem akarunk pénzt áldozni, úgy nem marad más, mint az elképesztően hosszú grinding.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Melyik játék volt az, amely számodra is csalódást okozott végül?

Közvetítések