Miközben a videójáték-ipar épp belezúg a mesterséges intelligenciába, a Take-Two Interactive vezére nem látja annyira értékesnek azt a munkájukban.
Az AI és a GTA szavakról akarva-akaratlanul is eszünkbe jut a Grand Taking Ages nevű kamu játék, ami a PlayStation Store után a Steamen is tiszteletét tette már. Közvetve a tavaly év végén, idén év elején felfutott, mesterséges intelligenciával gyártott, a GTA 6 népszerűségét meglovagló cím miatt még Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive CEO-ja is nyilatkozott márciusban arról, hogy mit gondol az AI szerepéről a videójáték-fejlesztésről. Zelnick akkor arról beszélt, hogy szerinte ők valami olyat csinálnak minden egyes alkalommal, amilyet még nem látott a világ, az AI pedig ennek a kreativitásnak a tökéletes ellentéte. Most pedig fél évvel később ugyanezt a véleményét melegítette fel a CNBC-nek adott interjújában, csak ebben még a korábbinál is jobban beleáll a mesterséges intelligenciába.
„Meg kell védenünk a szellemi tulajdonunkat, de még ennél is fontosabb, hogy másokra is figyeljünk. Ha az AI-jal készítesz szellemi tulajdont, akkor az nem védhető meg. Tegyük fel, hogy nincs korlát rajta, megnyomunk egy gombot holnap, és akkor az végrehajtja egy az egyben a Grand Theft Autót marketing tervvel? A válasz az, hogy nem. Mert egyrészt, ez még nem lehetséges, másrészt én úgy látom, hogy valami nagyon jót nem lehet kihozni belőle. Valami meglehetősen kivonatolt dolgot kapsz a végén. Amikor múltbéli adatból számít, arra nagyon jó. Sok, sok, sok dolog van, ami ebből előrejelezhető. Amit mi csinálunk a Take-Two-nál, abban nagyon, nagyon rossz lenne, ha nem konkrétan erre [a korábbi adattal való munkára] használnánk.”
Egyébként amíg a Take-Two-nál kifejezetten az AI ellen vannak, az EA vezetősége nem győzi a fejlesztőire tuszkolni a mesterséges intelligenciát. Külső szemlélőként már-már disztópikus a szituáció, miszerint a hamarosan eladásra kerülő kiadó munkatársai kiszivárogtatták lapoknak, hogy lényegében a saját munkájuk elvégzésére kell néhányuknak tanítania az AI-t.
A Grand Theft Auto VI 2026. május 26-án jelenik meg PlayStation 5-re és PS5 Próra, valamint Xbox Series X|S-re – feltéve, hogy minden a tervek szerint halad.
Borítókép: Rockstar Games