Munkahelyi mesék: kibuktak a fejlesztők, mert az EA belegúzott az AI-ba

Munkahelyi mesék: kibuktak a fejlesztők, mert az EA belegúzott az AI-ba

Az Electronic Arts az elmúlt években több ízben is kihúzta már a gyufát a játékosoknál, ráadásul a legutóbbi felvásárlást követően ismét a címlapokra került. Most pedig az AI kapcsán megkérdőjelezhető döntésük miatt orroltak meg rájuk.

Az EA az egyik legnagyobb kiadó a világon, bár a közelmúltban jelentős pénzügyi változások történtek a cég életében. Szeptemberben a cég bejelentette, hogy 55 milliárd dolláros áron felvásárolta őket egy új tulajdonosi kör, köztük a Silver Lake, az Affinity Partners és Szaúd-Arábia Public Investment Fund (PIF). A tranzakció legvitatottabb része egy tőkeáttételes kivásárlás volt, ami körülbelül 20 milliárd dollár adósságot jelent az EA számára.

Az AI elveszi a munkát?

A Business Insider jelentése szerint egyre több névtelen fejlesztő is arra panaszkodott, hogy az EA gyakorlatilag minden munkafolyamatba igyekszik beépíteni a belső ReefGPT chatbottot. Ez az alábbi területeket is érinti:

  • Kódgenerálás: AI segítségével készítenek kódot, amit utána sokszor manuálisan kell javítani.
  • Level design: Arra kérik a fejlesztőket, hogy tanítsák meg a chatbotnak a munkájukat, ami sokaknál félelmet keltett, hiszen ezáltal akár még a helyettesítés lehetősége is felmerülhet.
  • Hatékonyságnövelés: Néhány alkalmazottat köteleztek rá, hogy az AI-t vonja be az ötletelésekbe.

Egy korábbi Respawn vezető szerint az ő csapatukat részben azért engedték el, mert az AI már képes volt bizonyos QA-folyamatokban a playtest visszajelzéseket is feldolgozni.

Az AI védelmezői

Nem mindenki ellenzi a mesterséges intelligenciát. Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója 2023 óta pártolja az AI-t, mondván, hogy képes teljes mértékben kiegészíti a fantasztikus csapataikat. Október elején Meghan Morgan Juinio, a God of War korábbi vezetője is kiállt az AI mellett, mint a fejlesztők képességeit kiegészítő eszköz mellett. Más cégek, például a Subnautica 2 kiadója, a Krafton, szintén stratégiai bónuszként gondol az AI-ra, mivel a céljuk az automatizálás és a termelékenység növelése.

A mesterséges intelligenciáé a jövő?

Csak az idő fogja megmondani, hogyan alakítja át a játékipart az AI. Abban reménykednek a játékosok, és ezáltal mi is, hogy a fejlesztők a technológia felhasználásával szeretnének javítani a játékok minőségén, és nem pedig a munkahelyek, illetve a játékélmény rovására használnák fel az AI nyújtotta lehetőségeket.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések