A Meta néhány évvel ezelőtt indult Codec Avatars projektje kezd beérni.
Mark Zuckerberg annyira komolyan gondolja a közösségi média virtuális kiterjesztését, hogy a Facebook anyacégét is átnevezte Meta-ra. Mindemellett a vállalat nagy energiát és tőkét fektet a metaverzumok fejlesztésébe, nemrég azonban a Meta Quest játékbemutató eseményén elismerték, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia gyerekcipőben jár és az áttörés csak nagyjából az előttünk álló öt vagy tíz évben fog megvalósulni.
Egyelőre tehát bármennyire is szívás a valóság és akárhogy is szeretnénk menekülni belőle, nem kell attól tartanunk, hogy hamarosan sisakkal a fejünkön kell leélnünk az életünket. Ennek ellenére félelmetes látni, hol tart a technológia és a Meta nemrég megosztotta, hogy is áll a néhány éve indult Codec Avatars projekt, ami fotórealisztikus avatarok fejlesztésével foglalkozik. A folyamat alapvetően azzal indul, hogy a felhasználó arcát 171 kamerával beolvassák és legenerálják, az életre keltésben pedig egy különleges VR headset prototípus segít.
A Meta jelenleg egyébként rajzfilmszerű avatarokat használ a saját fejlesztésű, Horizon Worlds nevű metaverzumában, viszont a fenti projekt is azt mutatja, hogy szeretnének eltolódni a valóság imitálása felé. Mark Zuckerberg korábbi nyilatkozata alapján úgy képzeli el a jövőt, hogy a felhasználók expresszionista kivetüléseket használnak a játékokban, realisztikusokat pedig a munka vagy egyéb közösségi események során. Mindez első körben nagyon jól hangzik, mégis hátborzongató belegondolni abba, hogy pár lépés választ minket el a Ready Player One csodálatos, vagy a Mátrix sötét világától. Egy biztos, el kell kezdenünk hinni a Cyberpunk disztópiákban, mivel lassan mi is abban élünk.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!