Jó üzlet a Call of Duty, de a mobilos játékok még jobbak

Te milyen mobilos játékokkal szoktál játszani?

Joggal gondolhatnánk, hogy a Microsoft Activision Blizzard iránti törekvését jelentős mértékben a Call of Duty vezérelte. Elvégre ez a világ egyik legnagyobb játéksorozata, egy olyan örökös pénzcsináló, amely több mint egy évtizednyi éves megjelenés után sem tud veszíteni. Ugyanezen a véleményen volt a Sony, amikor attól tartott, hogy a vásárlók konzolválasztást is befolyásolná, ha a legendás széria Xbox-exkluzív lenne. A Microsoftnak magyarázkodnia is kellett az eset miatt, és ez az egyik ok, hogy az üzlet előtt egy sor akadály van, amit még le kell küzdeniük. Ugyan a szaúd-arábiai versenyhatóság (GAC) hivatalosan is zöld utat adott, de többek között az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága és az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyelete is vizsgálódik még. Úgy tűnik, mégsem ez volt az elsődleges mozgatórugó, hanem a mobilos játékok.

„A bolygó legnagyobb játékplatformja a mobiltelefonok. Másfél milliárd ember játszik mobiltelefonon" - mondta Spencer. „Nekünk azonban nincsen sok tapasztalatunk ezen a téren, amire nagy szükségünk volt. PC-re és konzolokra gyártottunk sikerjátékokat, nem telefonra. A másik tényező az az, hogy a videojátékos térben, ha valaki régóta van a pályán, akkor a legtöbb alkotót ismeri. Tehát ismered azokat a csapatokat, akikre szükséged lenne, mert illeszkedik a terveidbe. Ezért is az egyik fő szempont az az Activision Blizzard ezen képessége volt, erről sokat beszélgettünk a tárgyalások során."

Valóban úgy tűnik, a mobilos játékok jelentik az igazi aranybányát. Az Activision Blizzard a 2022-es második negyedévi pénzügyi jelentésében felfedte, hogy a negyedévben elért összes bevételének több mint a fele a mobiljátékokból származott - összesen 831 millió dollár. Ez több, mint a PC-s és konzolos bevételek együttvéve, és drámai ugrás az előző év azonos negyedévéhez képest, amikor a mobilbevételek a teljes bevétel 35%-át tették ki. És míg a PC-s és konzolos bevételek egyaránt csökkentek a negyedév során, a mobil bevételek növekedtek. Ezek pedig tovább nőhetnek a trendeket figyelembe véve, ugyanis Diablo Immortal a hangos kritikák ellenére is sikert aratott. A Call of Duty Mobile stabilan tartja a közönségét, és folytatódik a munka a Call of Duty: Warzone és a Warcraft: Arclight Rumble mobilos változatán is.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te szoktál játszani mobilos játékokkal?

  • 38 %
  • 63 %

Esport1 Youtube: Iratkozz fel!