Az e-sport születésnapja alkalmából egy különleges válogatással készültünk neked.
1972. október 19-én, pontosan 50 évvel ezelőtt bonyolították le a világ első, hivatalosnak tekintett e-sportversenyét. A "hőskorban" még Rolling Stone magazin éves előfizetésért harcoltak a Stanford Egyetem hallgatói, azonban már megváltoztak a kompetitív videójátékozás ismérvei. Hatalmas összegek landolnak a legügyesebb és legelhivatottabb gamerek számláin, akik szabadon válogathatnak a többszáz e-sportjátékból, amelyben összemérhetik rátermettségüket. Az alábbiakban öt olyan e-sportjátékot ismerhettek meg, amelyek nevét lehet sosem láttátok még leírva.
rFactor 2
Autós szimulátorokból lassan Dunát lehet rekeszteni, de csak kevés tekinthető valódi e-sportjátéknak. Az Image Space Incorporated fejlesztőcsapat 2013 márciusában dobta piacra az rFactor2-t, az akkori kor egyik legösszetettebb programját. A járművek fizikáját azóta is magasztalják, a dinamikusan változó körülmények (versenypálya, gumik stb.) alaposan megnehezítették a virtuális pilóták dolgát. Közel 2 millió dollár össznyereményt osztottak szét a legügyesebb versenyzők között, amely hatalmas összeg megelőzi többek között a StarCraft: Remastered és a Call of Duty: Ghosts számait.
Lichess
Még mindig számos vita van arról, hogy a sakk tekinthető-e valódi sportnak. Az e-sportvilágban szerencsére nem kell oldalt választani a kérdésben, mivel a kompetitív videójátékok közé sorolhatóak ezek a programok. A bábukat tologató stratégák számára 2010-ben indították útjára a Lichesst, amely azóta is jelentős népszerűségnek örvend. 2020-ban Magnus Carlssen, a regnáló világbajnok is részt vett olyan tornákon, amelyeket ezen a platformon szerveztek.
Vainglory
A Dota, majd a Dota 2 és a League of Legends hozta el a nagy forradalmat az e-sportban, ugyanis ez a három játék tekinthető azóta is a MOBA-műfaj keresztszüleinek. Az egész világot letarolták azok a programok, amelyekben valódi emberek által irányított karakterek harcolnak változatos arénákban. A Vainglory eredetileg mobileszközökre fejlesztett appként vonzotta be az érdeklődöket, majd 2019-ben kijött PC-re is sokak nagy örömére. A legnagyobb nyereményalappal rendelkező tornát 2016-ban rendezték az Egyesült Államokban, ezt a világbajnokságot a druid-Mango-S4VE dél-koreai trió húzta be, ezzel fejenként 20 000 dollár ütötte a markukat.
Turbo Racing League
1 000 000 dolláros összdíjazással indították útjára a Shell-Out Contestet, amely nem volt más, mint egy hatalmas marketingakció a Turbó című film népszerűsítésére. Az Indy 500-on versenyző csiga története végül nem teljesített rosszul a pénztáraknál, ugyanis 282,6 millió dollárt termelt világszerte. A TRL mobiljátékból egyetlen versenysorozatok szerveztek, de ezen egy Brian Dragotto nevű amerikai 290 000 dollárt kaszált.
Point Blank
Microsoft Windowsra fejlesztette a Zepetto csapata a Counter-Strike-hoz hasonló lövöldét, amely akár még klónnak is tekinthető. Két dologban tér el a Point Blank a Valve mesterművétől. Az egyik, hogy a környezet dinamikusan változik, ugyanis rombolhatóak a tereptárgyak. A másik, hogy a karakterek és skillek testreszabhatóak, így nem csak a vásárolt felszerelésben van különbség a Free Rebels és a CT-Force csapatai között. Először a program Dél-Koreában jelent meg, de a legkiemelkedőbb eredményeket az orosz e-sportolók érték el. Még 2019-ben is rendeztek nagy érdeklődésre számot tartó nemzetközi tornákat, azonban mára ezek a próbálkozások teljesen elhaltak, a PB a feledés homályába merült.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!