Marvel's Midnight Suns teszt: Egy hős mindenkiért, mindenki egy hősért!

Marvel's Midnight Suns teszt: Egy hős mindenkiért, mindenki egy hősért!

Egyszerű, ámde nagyszerű mechanikájának köszönhetően az egyik legjobb Marvel játékot köszönthetjük a Midnight Suns képében.

Első ránézésre úgy néz ki, mintha egy mobilra szánt alkotás lenne és valóban igaz, hogy nem a grafika a legerősebb pontja a Marvel's Midnight Sunsnak. Ettől függetlenül azért akadnak olyan pontok, mint például a harcok, melyek során remekül fest a játék és ez leginkább az effektekre igaz. Jó néhány olyan képesség van, ami tényleg nagyon jól mutat, elég csak Captain Marvel Photon Beamjére gondolni, amivel jó pár ellenfelet le lehet tarolni egyszerre. A játék kinézete tehát megosztó, hiszen a taktika RPG elemekre építő csatákon kívül azért nem valami nagy durranás. A karakterek arca, mikor az apátságban kóricál az ember, az már hagy némi kívánni valót maga után. Egyébként ez a megvalósítás különösen érdekes, mivel ilyenkor a program átvált TPS nézetre és nem csak magát a szent helyet járhatjuk körbe, de a körülötte lévő nagyobb terület is bejárható, igaz némi megkötéssel, hiszen bizonyos részei az elején még le vannak zárva. A történet előrehaladtával szép lassan azonban meg lehet nyitni őket és egyre több mindent szemügyre lehet venni. Nem leszünk egyedül, hiszen néhány Bosszúálló és a Midnight Suns tagjai is egy fedél alatt lesznek velünk. Rengeteget lehet kommunikálni velük és folyamatosan fejleszthető különböző programokkal – csillagnézés, horgászás, festés, medencézés stb. – a barátság, melynek hatása lesz a csatatéren a sebzésükre, varázslataikra és az együttműködő képességükre. Továbbá van lehetőség új ruhák (skinek), erőforrások és harci kombók feloldására is ilyen módon.

Történet

A HYDRA egyik magas beosztású doktora, Faustus a tudomány oltárán a sötét mágiát használva hozza vissza az élők sorába Lilithet az örök szendergéséből, abban a hitben, hogy erejének segítségével a szervezetével meghódíthatja a világot. A következő hat hónap azonban átírja az eseményeket, miután az „Éjféli Nap” néven ismert csillag közeledni kezd a Föld felé és destabilizálja a varázslatot, így Lilith mesterének, az idősebb Chthon istennek a visszatérésével fenyeget. Erre válaszul Stephen Strange és Tony Stark megpróbálják rávenni Johnny Blaze-t, hogy adja át a Hatalom Pergamentjét, de ő határozottan visszautasítja őket. A Sanctum Sanctorumba visszatérve akarják a közeledő veszélyre felhívni a figyelmet és igénybe akarják venni Wanda Maximoff segítségét, amikor az épületet is támadás éri, ezt követően pedig hiába csatlakozik hozzájuk Carol Danvers is, amikor Lilith megérkezik egy HYDRA osztaggal.

Strange rájön, hogy a Bosszúállók képesek lehetnek felülmúlni Lilithet, ezért otthagyja a Sanctorumban Maximoffot, hogy megerősítse annak pajzsát a pajzsot, a többieket pedig az apátságba viszi segítségért. Miután találkozott az Midnight Suns csapatával (Nico Minoru, Magik, Blade és Robbie Reyes (második szellemlovas)), Strange találkozik a Gondozóval, Lilith húgával, és segítségét kéri, hogy feltámaszthassa a Huntert (Vadászt), Lilith gyermekét és egyben gyilkosát. Ő lesz a főszereplőnk és egyben az ő bőrébe bújhatunk bele, de előtte még egy karakterkreáló segítségével létrehozhatjuk a számunkra ideális vadászt. Itt nem találunk igazából semmi különös opciót, lehet férfi vagy női harcosunk, egyedül talán csak az döbbentheti meg az embert, hogy női szuperhős esetén is többféle arcszőrzet közül válogathatunk.

Hősies küzdelem

A harcok során maximum három hőst lehet magunkkal vinni – főküldetések esetén a főszereplő Hunter mellé ketten férnek el, mellékküldetések esetén a triót úgy választjuk ki, ahogyan akarjuk. A játék elejétől kezdve rendelkezésre áll Doctor Strange, Iron Man, Captain Marvel, Blade, Ghost Rider, Nico Minoru a The Runaways-ből és Magik az X-Menből. Ahogy haladunk előre a játékban olyan hősök is csatlakoznak majd például, mint Pókember és Wolverine.

Minden karakternek megvannak a maga egyedi képességei, és ezeket a játék kártyákként jeleníti meg, amelyeket szintén az előrehaladás során gyűjthetünk vagy alkothatunk meg különböző összetevőkből. Ez azt is jelenti, hogy mindegyik karakternek saját paklija van, melyben 8 kártya kap helyet. Három típusuk van: támadó, skill és hős. Alapból egy körben 3 kártyát lehet kijátszani, viszont a hőskártyák aktiváláshoz az előbbi kettő használata után időnként bónuszként járó hőspontok is kellenek Ez a testreszabhatóság viszont nagy felelősséggel is jár, hiszen minden egyes misszió előtt alaposan át kell gondolni kiket akarunk magunkkal vinni, milyen extra bónuszokat kapnak a hősök kombói, illetve azért azt se felejtsük el, hogy míg Captain Marvel egy igazi sebzéskirálynő, addig Dr. Strange inkább egy támogató karakter. Ha még soha nem játszott valaki körökre osztott taktikai játékkal, akkor sem kell aggódni. A Marvel's Midnight Suns alaposan elmagyarázza ennek a rendszernek a működését, fokozatosa vezeti be az új játékosokat is és rengeteg esélyt ad arra, hogy beletanuljon bárki, akinek van kedve órákat rászánni a játékra. A nagyobb kihívásra vágyóknak pedig elmondanánk, hogy számtalan nehézségi fokozat található a játékban, így alighanem tényleg mindenki megtalálja a számításait, ha combosabb ellenfelekre vágyik.

Árnyoldal, és itt nem Lilithre gondolunk

Biztos, hogy lesznek olyanok, akik a küldetések közötti részeket időhúzásnak, illetve unalmasnak fogják találni, hiszen sokszor apró-cseprő dolgokkal kell foglalkozni, főleg, ha értelmetlennek tűnő kis szívességeket kell megtenni vagy a főhadiszállás körüli területen lévő dolgokat kell gyűjtögetni. Sokszor ilyenkor az izgalom alábbhagy és haszontalannak érzi magát az ember, de ezen kívül nem igazán tudnánk felróni nagyobb negatívumot a játékkal kapcsolatban.

Taktikai RPG-k és a Marvel szerelmeseinek egy próbát mindképp megér és szerintem nem fognak csalódni benne.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések