Bár viccnek jó, reméljük olyan gyorsan elfelejtik, amilyen gyorsan csak lehet.
Nem csak a 2022-es Counter-Strike szezon ért véget tegnap, hanem a foci-vb is, amelyet büntetőkkel döntöttek el a felek, miután hosszabbításban sem bírtak el egymással. Argentína mind a négy tizenegyest belőtte, míg a franciák kettőt is kihagytak, így Messiék szerezték meg a hőn áhított kupát. Persze ilyenkor felmerül, hogy miért egy teljesen más jellegű játék dönt a meccs végkimeneteléről a labdarúgásban? De senkinek sem volt még jobb ötlete, illetve hagyomány, szóval mindegy is.
A focival ellentétben CS-ben nincs ekkora diferencia aközött, hogy milyen a játék első 30 köre és a hosszabbítás: kevesebb kört játszanak, több pénzzel kezdenek és minden más ugyanaz. De mi lenne, ha a CS:GO-ban is a vb-hez hasonlóan döntenénk el a mérkőzéseket? A Valve fejében is megfordult az ötlet és az alábbi megoldással álltak elő Twitteren:
- Ha 15:15 lesz a rendes játékidőben, akkor a mostani szabályok helyett 5 darab 1v1 arénába kerülnének a játékosok.
- Az arénákban mindenki a scoreboardnak megfelelően kerül sorra, tehát top fragger a top fragger ellen és így tovább.
- Mindenki végignézi a többiek 1v1-ét.
- Az a csapat nyer, aki először ér el három győzelmet ötből.
If CS:GO had World Cup overtime:
— CS:GO (@CSGO) December 18, 2022
If a match ends 15:15 players are separated into 5 1v1 arenas based on their position on the scoreboard (top fragger vs. top fragger, etc). Everyone spectates each 1v1 matchup. First team to win 3 out of 5 wins the match.
Az ötlet egyébként nem teljesen új, évekkel ezelőtt még a BLAST Pro Series alatt használtak hasonló formátumot a harmadik és negyedik helyezettek között. A többezer dollárt érő 1v1-ek azonban inkább showmatchek voltak, mintsem a valós verseny eredményét befolyásoló tényezők. Produkciós oldalról a cél az volt, hogy időt adjanak a döntőző játékosoknak és a stábnak felkészülni a fináléra.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!