18 millió MM-et elemeztek ki az elmúlt egy évből. Spoiler: a próbálkozások egyharmada sem jár sikerrel a legkönnyebb lerakón is!
Évek óta egyre nehezedik a játékbeli gazdaság és a fegyverek egyensúlya miatt megindokolni a visszafoglalásokat. Nagy korai művelői ennek a fegyvermentős metának az Outsiders/Virtus.pro, de a mentalitásuk szépen lassan – ha nem is teljes egészében – beszivárgott a többi tier 1, majd tier 2 csapat játékába is. Persze gondolhatnánk, hogy MM-en egy fokkal bátrabban mennek bele a játékosok ilyen helyzetekbe. De ez még nem jelenti azt, hogy sikerrel is járnak. A Leetify statisztikái pedig pontosan ezt igazolják vissza!
A Leetify-nál 18 millió versengő meccset vizsgáltak meg 2022 és 2023 januárja között. Először azt a kérdést tették fel, hogy melyik lerakót a legnehezebb visszafoglalni, ha megpróbálják. A számokból kiderült, hogy Inferno A és B lerakóival gyűlik meg a játékosok baja a leginkább – csupán a visszafoglalások 1/5-ben jár sikerrel a CT-oldal. De még a legkönnyebbnek számító Ancient és Nuke B lerakóin sem lépik át a játékosok az 1/3-os siker arányt!
A Leetify második kérdése arra vonatkozott, hogy 15 kör alatt, tehát egy félidőben, hányszor próbálják meg átlagosan egy lerakó visszafoglalását az MM-játékosok. Ehhez értelemszerűen hozzátartozik, hogy nem minden körben kell visszafoglalni, mert nem mindig kerül le a bomba. De az is, hogy nem minden esetben próbálják meg, ha lekerül, mert mentenek. Továbbá fontos észben tartani, hogy minden pályán és meccsen vannak preferált lerakók, amit többször fognak támadni, vagyis több alkalom van megpróbálni a retake-et is.
Ebben a fényben már érdekes képet mutat az alábbi grafika, mégha több kérdést is vet fel, mint ahányat megválaszol. Például a legkisebb sikerrel járó Inferno A lerakójának visszafoglalása a leginkább megpróbált retake-nek számít a játékosok körében. De ez valamelyest önmagát is magyarázza, mert ez az egyik legnépszerűbb pálya, nagyon széles a játékosbázisa, ami befolyásolja a képességüket és a pályaismeretüket. Tehát gyakrabban próbál meg valaki akár 1vX-et is itt CT-ben, míg más pályákon nem biztos, hogy ennyire bátor a védelem. Ehhez hozzátartozhat még, hogy egyre inkább a T-oldal vált előnyösebbé Infernon, tehát sokszor kerül le a bomba MM-en és nem mindig tartják szükségesnek a mentést az MM-játékosok.
Ezzel szemben Nuke B lerakója a relatíve magas siker arány ellenére a legkevésbé megpróbált visszafoglalások között van. De ez egy alapvetően CT-oldalú pályának számít MM-en, kevesebbszer kerül le a bomba Infernohoz képest. A CT-k pedig leginkább olyankor fognak retake-elni, amikor jobb esélyük is van azt megnyerni, mert többen vannak még életben. Tehát bőven benne van a pakliban, hogy azért alacsonyabb vagy magasabb egy-egy lerakón a sikeres visszafoglalási arány, mert a játékosok a pálya függvényében máshol húzzák meg a határt, amikor el kell dönteniük, hogy megpróbálják-e vagy sem. A sikerben pedig szerepe lehet annak, hogy ez az ítélet mennyire reális. Ha kevésbé az, akkor relatíve sok kísérlet és kevés siker lesz az eredmény. Ha inkább az, akkor kevesebb próbálkozás több sikerrel járhat.
Borítókép: Valve
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!