Kenterbe veri a Sony a Microsoftot a konzolok háborújában

Kenterbe veri a Sony a Microsoftot a konzolok háborújában

Ez alátámaszthatja a Microsoft állításait.

Tovább folyik a konzolháború a Microsoft és a Sony között. Az amerikaiak nem olyan rég azt állították, hogy a japánok aggodalmai teljesen alaptalanok, sőt ők rendelkeznek jelentős előnnyel a játékkonzolok piacán. Körülbelül 30/70 arányra becsülték a két cég helyzetét, most kaptunk konkrét számokat is az Ampere Analysis egyik munkatársa, Piers Harding-Rolls jóvoltából.

Ezekből az adatokból azt láthatjuk, hogy a Microsoft részesedése a játékpiacon, figyelembe véve a hardvert, a tartalmat és az előfizetéseket, összességében nőtt, ám kizárólag konzoleladás terén jócskán lemaradtak, hátrányuk 2023 első felében pedig még tovább nőhet. Az elemzőcég szerint 18,5 millió X és Series S konzolt adtak el 2022 végéig, szemben a Sony által értékesített 30 millió PlayStation 5-tel. Az Xbox nem szokott konzoleladási adatokat közölni, hacsak nem érnek el jelentős mérföldköveket, de az Ampere Analysis segítségével tisztább képet kaphatunk arról, hogyan alakultak a trendek az Xbox-PS értékesítése kapcsán.

Míg mind a PS5, mind az Xbox Series X eladásai a folyamatos készlethiány miatt visszafogottak voltak, addig a Microsoftnak a szélesebb körben elérhető Xbox Series S-nek köszönhetően sikerült némileg növelnie az eladott darabszámok arányát az elmúlt évben. Azonban az S iránti kereslet mértéke még az ünnepi promóciókkal együtt sem érte el erősebb testvéréét. A Sony a múlt hónapban már bejelentette, hogy a hiány enyhült, jóval könnyebb PS5-höz jutni, mint korábban, azonban az amerikai cég ilyenről nem számolt be. Emiatt Harding-Rolls azt jósolja, hogy a PS5 és az Xbox Series X/S közötti eladási különbség 2023 első felében tovább fog nőni, legalábbis addig, amíg meg nem oldják annak készlethiányát is.

„A PlayStation 5 elérhetősége az év vége felé javult, különösen az Egyesült Államokban, és a globális készletek 2023-ban már sokkal rendszeresebben állnak rendelkezésre. Az Ampere arra számít, hogy a PlayStation és az Xbox darabszámos eladásai közötti különbség 2023 első felében tovább nő, és az Xbox Series X csak az év második felében lesz következetesebben elérhető” – magyarázta.

Ennek ellenére a Microsoft össz piaci részesedése a 2021-es 25,5%-ról 2022-re 27,3%-ra nőtt, míg a Sony részesedése 46,3%-ról 45%-ra csökkent. Harding-Rolls ezt annak tulajdonítja, hogy 2021-hez képest „az Xbox esetében a konzolhardverre és a konzol alapú Game Pass szolgáltatásokra fordított kiadások nőttek”, valamint hogy „a Microsoft növelte piaci részesedésének előnyét a konzolelőfizetések szegmensében, és az év utolsó három hónapjában minden idők legmagasabb Xbox Game Pass-előfizetői számát produkálta”.

Szeretnél nyerni Call of Duty: Modern Warfare 2-t? Akkor irány az Esport1 vadonatúj közösségi játéka!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!