Mire számíthatunk az új Counter-Strike érkezésével?

Mire számíthatunk az új Counter-Strike érkezésével?

Új játék lesz vagy csak egy nagyobb frissítés a pletykált Source 2-es Counter-Strike?

Több mint 12 év telt el a híres pillanat óta, amikor is megkérdezték Gabe Newellt egy rendezvényen arról, hogy mikor jön a Counter-Strike 2. Persze nem sokkal később bejelentették és ki is adták a CS:GO-t, ami a mai napig csak egyre népszerűbb lesz és a világ egyik vezető e-sport címének számít. De a játék már csak azért sem volt egy Counter-Strike 2, mert továbbra is a régi Source motort használta. Ráadásul eredetileg nem is teljes értékű játéknak, csupán egy külsős fejlesztők által összetákolt konzolos portnak készült és hogyan is lehetne ezt szépen kifejezni... elég bugos volt. Sokáig az emberek azt se hitték el, hogy az új cím leválthatja a Source-ot és az 1.6-ot, amelyek addigra már igen kiforrottak voltak kompetitív értelemben. De végül a Valve gondoskodása és a skinek meghozták a várt sikert.

Azóta eltelt 10 év, a CS:GO pedig tényleg virágzik annak ellenére is, hogy igazán kiemelkedő új tartalmak jó ideje nem jönnek már hozzá, a versengőn és az e-sporton túl nagyjából semmi sem köti hozzá a játékosokat. A közösség nem kényelmesedett el ebben a furcsa helyzetben, hiszen már legalább 2015 óta mindenki azt lesi, hogy mikor jön a Source 2 frissítés. A Valve akkor még újnak számító motorja rengeteg izgalmas változást hozott a Dota2-ben és az erre mindig is féltékeny Counter-Strike közösség szintén vágyott Gaben szeretetére. De Gaben meg sem hallgatott bennünket. A frissítés helyett 7 éven át szinte semmi sem jutott a CS:GO játékosoknak abból, amiben a dotásokat fürösztötték – már a Panorama UI-t leszámítva.

Mire vágytak a játékosok? 128 tickre, jobb VAC-ra, jobb versengő élményre, új pályákra, jobb teljesítményre majd szebb játékra és még sorolhatnám. Ezekből ezidáig nagyjából semmi sem valósult meg. Esetleg az első hármat kipipálhattuk, ha elmentünk a FACEITre, egy harmadik fél platformjára. De aztán az évek óta mindenféle megbízhatatlan alakok pletykái után jött a múltheti Nvidia-szivárgás a CS2 és CSS2.exe-kkel, valamint Richard Lewis cikke. Ezutóbbi a Valve-hoz közeli források alapján azt állította, hogy nem csak létezik egy új, Source 2 motor alapú Counter-Strike, de néhány profi játékos titokban már tesztelhette is azt Seattle-ben és heteken belül megjelenhet a bétaváltozat.

De mi ez az új Counter-Strike, amiről egy hete mindenki beszél? CS:GO 2? Counter-Strike 2? Na ez a dollármilliós kérdés jelenleg. A válasz pedig, mint minden ilyen esetben: is-is. Amíg a Valve elő nem áll a tervével, addig nem tudhatjuk, hogy tényleg egy új játékról van szó vagy csak a régóta várt Source 2 frissítésről. Mit számít? Nos, előbbi esetben lesz két játék, a CS:GO és az új. Utóbbi esetben viszont csak egy játék marad a végén, az új. Ha különálló címek lesznek és 5 év múlva elő akarom venni a CS:GO-t, mert épp nosztalgiázni akarunk a haverokkal, akkor simán megtehetem majd. Ha olyan lesz, mint annak idején a Dota 2 Reborn, akkor egy idő után az új le fogja váltani a régit, tehát a Source 2-es változat lesz az egyetlen. Ez már csak azért is fontos kérdés, mert sokan új játékról, CS:GO 2-ről vagy Counter-Strike 2-ről beszélnek, de a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy ez csak technikai értelemben igaz.

Richard Lewis riportja szerint a Source 2-re épülő Counter-Strike rengeteg olyan problémát megoldhat, amely az elmúlt években zavarta a közösséget. Először is, jöhet a 128 tick és a jobb versengő élmény. Ezek mind olyan kérdéskörök, amelyekre a Valve-nál biztosan születettek remek megoldások már ezer évvel ezelőtt, de egyszerűen nem volt értelme a régi változatba beleerőszakolni őket. De időközben az emberek számítógépei sokkal erősebbek lettek, így az igények is változtak, szóval most már muszáj valamit csinálniuk. Nem egyszer még kisebb bugok megoldása is heteket igényelt a Valve-tól, annyira zavaros volt a régi kód, amit átvettek a Hidden Path Entertainmenttől. Viszont a kvázi újraírt, rendezettebb játék miatt gördülékenyebbé válhat a fejlesztés és maga a játék is, ami több és jobb tartalmat jelent majd.

Így például reális esélyük van lefejleszteni egy olyan MM-rendszert, ami versenyre kelhet a FACEIT-tel – legalábbis ez a remény. Mert egyelőre az a hír járja, hogy a bétaidőszak elején még a mostanihoz hasonlóan fog működni a versengő. Viszont ezt menet közben le fogják váltani az új rendszerre, ami dinamikusabb szintlépést és akár szezonokat is behozhat a játékba. De legalább a 128 ticket megkapjuk már az elejétől fogva.

A Source 2 motor értelemszerűen vizuálisan és teljesítmény terén is fejlődést hozhat, mert rengeteg új technológiát támogat a 2010-es évekből, amelyeket a régi Source motor nem. Csodákra persze nem kell számítani, nem az a cél, hogy megcsinálják a 2020-as évek Crysisát. De jobb részletességre, fejlettebb pályakészítési eljárásokra igenis érdemes számítani. Ki ne akarná látni a századjára reworkölt Dust2-t 16K-ban? Na ugye. 3D-s Zeus skinek? Már nyitom is a pénztárcám! Az új eszközök elhozhatják a Steam Műhely reneszánszát, szóval akár a versengő pályák gyakoribb rotációjára is hatással lehet a jövőben a Source 2. A szebb skinekről nem is beszélve.

Apropó skinek. Itt van egy egészséges félelem, hogy ha kijön egy új CS:GO, akkor mindenki bukja mindenét. De a Valve-ról egy dolgot biztosan tud mindenki, ami kizárja ezt: szeretik a pénzt. Elképzelhetetlen, hogy ilyen módon lábon lőjék magukat, szóval a jelenlegi skinek és inventoryk importálása az új verzióba elkerülhetetlen. Amiről viszont nem sokat tudunk, az az anticheat. Történelmileg a Valve nem pártolja az intruzív anticheateket, mint a FACEIT vagy a Valorant megoldásai, tehát nem igazán érdemes ilyesmire számítani. Viszont az új változatban legalább arra jobb az esély, hogyha valaki talál egy exploitot, azt sokkal gyorsabban befoltozzák a fejlesztők.

Végül az e-sportra is nagy hatást gyakorolhat majd a Valve, hiszen attól függően, hogy önálló játékot vagy frissítést kapunk, akár ketté is szakadhat a közösség, mint annak idején a Source és 1.6 esetében. Kompetitív szempontból sokkal egészségesebb lenne, ha inkább csak leváltaná a Source 2-re épülő Counter-Strike a CS:GO-t, mert akkor nem igazán kell gondolkozni rajta, hogy mivel játszanak a profik.

De ehhez működnie kell a játéknak és ez időigényes. És akkor abba bele se menjünk, hogy mi lesz, ha gyökeresen megváltoznak játékmechanikák. Ha teszem azt bejelentik, hogy az őszi Majort már ezen fogják játszani, az nagyon rosszul is elsülhet ám. Reálisan nézve a dolgot, a CS:GO esetében is több mint egy év eltelt a rendes megjelenésig, legalább ennyit nem ártana rászánni most sem.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!