Az idei év egyik legfontosabb frissítése élesedett hajnalban az összes LoL-szerveren.
A Riot Games háttérstábja gőzerővel dolgozott azon az elmúlt hetekben, hogy élhető és élhetőbb legyen a profi meta, valamint egyensúlyhoz közeli állapotok uralkodjanak el a Solo/Duo Queue-ban is. Ennek a munkának az eredménye az a 13.5-ös LoL-frissítés, amely rengeteg változtatást emelt be a League of Legendsbe. Rework, játékmenetet érintő módosítások, valamint problémás hősök kezelése. Röviden így lehetne összefoglalni az új patchet, amelynek teljes leírását elolvashatjátok az alábbiakban. A Broken Covenant Cho'Gath, Broken Covenant Miss Fortune, Broken Covenant Nocturne, Broken Covenant Rakan, Broken Covenant Riven, Broken Covenant Vladimir, Broken Covenant Xayah és Prestige Broken Covenant Miss Fortune a holnapi naptól érhető el a shopban.
13.5-ös LoL-frissítés: Összes hőserősítés
- LeBlanc - Sigil of Malice (Q):
- Ha bármelyik része megöli a célpontot, akkor 30% visszatöltési időt azonnal csökkent, valamint visszatölti a manaköltség 100%-át
- 10-146 (szinttől függő) extra sebzést kapott a minionok ellen
- A Mimic: Sigil of Malice (R-Q) pontosan ugyanezeket az extra effekteket megkapta
- Kennen
- Thundering Shuriken (Q):
- Sebzés 75/120/165/210/255 (+75% AP-ról) 75/125/175/225/275 (+85% AP-ra) növekedett
- Visszatöltési idő 8/7/6/5/4 másodpercről 7/6,25/5,5/4,75/4 másodpercre csökkent
- Lightning Rush (E): Minionokra 50% helyett 65% bónusz sebzést okoz
- Thundering Shuriken (Q):
- Aatrox
- Infernal Chains (W)
- Lassítás 25%-ról 25/27,5/30/32,5/35%-ra növekedett
- Visszatöltési idő 20/18,5/17/15,5/14 másodpercről 20/18/16/14/12 másodpercre csökkent
- World Ender (R): Bónusz AD 20/30/40%-ról 20/32,5/45% AD-ra növekedett
- Infernal Chains (W)
- Tryndamere
- Szintenkénti HP 112-ről 115-re növekedett
- Szintenkénti AD 3,7-ről 4-re növekedett
- Rumble - Electro Harpoon (E): Varázsellenállás csökkentése 10%-ról 12/14/16/18/20%-ra növekedett egy szigony esetében, két szigonynál 20%-ról 24/28/32/36/40%-ra növekedett a magic resist csökkentése
- Fizz
- Seastone Trident (W): Mana visszatöltése 20/28/36/44/52-ről 30/40/50/60/70-re növekedett
- Playful/Trickster (E)
- Sebzés 70/120/170/220/270 (+90% AP-ról) 80/130/180/230/280 (+90% AP-ra) növekedett
- Manaköltség 90/95/100/105/110 manáról 75/80/85/90/95 manára csökkent
- Jinx
- Szintenkénti támadási sebesség 1%-ról 1,36%-ra növekedett
- Zap! (W)
- Lassítás 30/40/50/60/70%-ról 40/50/60/70/80%-ra növekedett
- Manaköltség 50/55/60/65/70 manáról 40/45/50/55/60 manára csökkent
- Super Mega Death Rocket! (R): Szörnyekre a hiányzó HP alapú sebzés maximuma 800-ról 1200-ra növekedett
- Qiyana
- Edge of Ixtal/Elemental Wrath (Q): Sebzés 50/80/110/140/170-ről 50/85/120/155/190-re növekedett
- Audacity (E): Visszatöltési idő 12/11/10/9/8 másodpercről 11/10/9/8/7 másodpercre csökkent
- Samira - Daredevil Impulse (passzív): Bónusz mozgási sebesség 1/2/3/4%-ról 2/2,5/3/3,5%-ra változott (1/6/11/16-os szinten)
A következő oldalon az érkezett nerfekről olvashattok!
13.5-ös LoL-frissítés: Összes hősgyengítés
- Gangplank
- Trial by Fire (passzív): Sebzést 55-310-ről 50-250-re csökkentették (szinttől függően)
- Powder Keg (E)
- Visszatöltési idő 18/17/16/15/14 másodpercről 18 másodpercre növekedett
- Az elérhető hordók számát minden játékos látja GP HP csíkja alatt
- Twitch - Contaminate (E): Mágikus sebzés jelzőként 35% AP-ról 30% AP-ra csökkent
- Rammus
- Szintenkénti AD 3,5-ről 2,75-re csökkent
- Powerball (Q): Sebzés 100/130/160/190/220-ról 100/125/150/175/200-ra csökkent
- Aurelion Sol
- Szintenkénti HP 100-ról 95-re csökkent
- Szintenkénti armor 4,8-ről 4,3-re csökkent
- Breath of Light (Q): Bónusz mágikus sebzés burst AP aránya 40%-ról 35%-ra csökkent
- Caitlyn
- Alap AD 62-ről 60-ra csökkent
- Alap armor 28-ról 27-re csökkent
- Xayah - Bladecaller (E)
- Sebzés 55/65/75/85/95-ről 50/60/70/80/90-re csökkent
- Visszatöltési idő 10/9,5/9/8,5/8 másodpercről 11/10,5/10/9,5/9 másodpercre növekedett
- Yorick - Mourning Mist (E): Ghoulok bónusz sebzése 40%-ról 30%-ra csökkent (ez 8 alkalommal stackelődik minden ghoul esetében)
A következő oldalon az egyéb hősmódosítások, reworkök és mini-reworkök várnak!
13.5-ös LoL-frissítés: Egyéb hősmódosítások
- Zed
- Alap magic resist 32-ről 29-re csökkent
- Shadow Slash (E): Visszatöltési idő 5/4,75/4,5/4,25/4 másodpercről 5/4,5/4/3,5/3 másodpercre csökkent
- Ashe
- Ranger's Focus (Q)
- Manaköltség 50 manáról 30 manára csökkent
- Hatóidő 4 másodpercről 6 másodpercre növekedett
- Volley (W): Sebzés 20/35/50/65/80-ról 10/25/40/55/70-re csökkent
- Enchanted Crystal Arrow (R): Visszatöltési idő 80/70/60 másodpercről 100/80/60 másodpercre növekedett
- Ranger's Focus (Q)
- Pantheon
- Alap HP-visszatöltés 7,5-ről 6-ra csökkent
- Alap támadási sebesség 0,644-ről 0,658-re növekedett
- Comet Spear (Q)
- Visszatöltési idő 13/11,75/10,5/9,25/8 másodpercről 11/10,25/9,5/8,75/8 másodpercre csökkent
- Manaköltség 30 manáról 25 manára csökkent
- Castolás ideje 0,25 másodpercről 0,2 másodpercre csökkent
- Aegis Assault (E): Visszatöltési idő 22/20,5/19/17,5/16 másodpercről 25/23,5/522/20,5/19 másodpercre növekedett
- Azir
- Alap HP 622-ről 550-re csökkent
- Alap mana 380-ról 320-ra csökkent
- Szintenként kapott armor 4,2-ről 5-re növekedett
- Szintenként kapott mana 36-ról 40-re növekedett
- Szintenként kapott AD 2,8-ről 3,5-re növekedett
- Támadási sebesség aránya 0,625-ről 0,694-re növekedett
- Szintenként kapott támadási sebesség 3%-ról 5%-ra növekedett
- Shurima's Legacy (passzív)
- A tornyok automatikus összedőlésének ideje 60 másodpercről 30 másodpercre csökkent
- A tornyok sebzése 150 (+4 minden eltelt perc után)(+15% AP) fizikai sebzésről 230-410 (szinttől függő)(+40% AP) mágikus sebzésre növekedett
- Tornyok HP-ja 2550-ről 3000-re növekedett
- Tornyok armorja 60 (+1 minden eltelt perc utánról) 30-90 (szinttől függőre) változott
- Tornyok magic resistje 100 (+1 minden eltelt perc utánról) 30-90 (szinttől függőre) változott
- A tornyok visszatöltési ideje 180 másodpercről 90 másodpercre csökkent
- Nem okoz bónusz sebzést a hősöknek
- Conquering Sands (Q)
- Sebzés 70/90/110/130/150 (+30% AP-ról) 60/80/100/120/140 (+35% AP-ra) változott
- Manaköltség 55 manáról 60/65/70/75/80 manára növekedett
- Arise! (W)
- Eltávolították azt a bónuszt, hogy három katona esetén bónusz támadási sebességet kapott Azir
- Katonák sebzése 50-150 (szinttől függően)(+55% AP-ról) 50-200 (szinttől függően)(+55% AP-ra) növekedett
- A katonák 15/25/35/45/55% passzív támadási sebesség helyett 50/60/70/80/90 extra mágikus sebzést okoznak
- Shifting Sands (E): Sebzés AP aránya 55% AP-ról 40% AP-ra csökkent
- Yuumi
- Szintenkénti HP 84-ről 69-re csökken
- Alap mana 400-ról 440-re növekedik
- Feline Friendship (passzív)
- Új - Alappáncél: Ha Yuumi képességei vagy támadásai hősöket érnek, gyógyítja magát, és feltölti a szövetségek gyógyítását is. Ha a következő 4 másodpercben csatlakozni tud valakihez, a gyógyítást a szövetséges is megkapja. Amikor egy szövetségeshez csatlakozik, a hatás automatikusan aktiválódik.
- Új - Új barátok: Amikor egy szövetségeshez csatlakozik, Yuumi barátságot épít, ha a szövetséges ellenséges hősöket és minionokat öl meg. Minden szövetségesnek egyedi barátságpontszáma van. Ha Yuumi a Legjobb barátjához csatlakozik, a képességei bónusz hatásokat kapnak.
- Töltési idő: 20–10 másodperc (1–11. szint)
- Gyógyítás mértéke: 25–110 (+15% varázserő) (1–18. szint)
- Pajkos passzív: Ha Yuumi passzív képessége készen áll, 50 egységgel nő az alaptámadása hatótávja
- Prowling Projectile (Q)
- Képesség leírása: Yuumi kilő egy lövedéket, amely lelassítja az első eltalált ellenfelet. Ha csatlakozott állapotban aktiválja, Yuumi egy rövid ideig irányítani tudja a lövedéket, mielőtt az felerősödik, felgyorsul, és nagyobb mértékben lelassítja az ellenfeleket.
- Legjobb barát bónusz: Ennek a képességnek a lassítása mindig felerősödik, és az ellenséges hősök eltalálása emellett 5 másodpercre 10/12/14/16/18/20 (+10% varázserő) találati sebzést biztosít a szövetségesnek. Ezt a sebzést legfeljebb 75%-kal növeli a szövetséges kritikus sebzési esélye.
- Töltési idő: 7,5/7,25/7,0/6,75/6,5/6,25 másodperc
- Manaköltség: 50/55/60/65/70/75
- Sebzés: 60/90/120/150/180/210 (+20% varázserő)
- Lassítás: 20% 1 másodpercig
- Legjobb barát felerősített sebzése: 80/140/200/260/320/380 (+35% varázserő)
- Legjobb barát felerősített lassítása: 55/60/65/70/75/80%, 2 másodperc alatt fokozatosan 20%-ra csökken
- Lövedék szélessége: 65 ⇒ 60
- Új - Macskaszem: Ha Yuumi a Q-jával eltalál egy ellenfelet, felfedi. (Megjegyzés: a képesség nem fedi fel a láthatatlan ellenfeleket.)
- You and Me! (W)
- Eltávolítva - Bónusz adaptív erő: Yuumi és a megtámadott szövetséges mostantól nem kapja meg az adaptív erő bónuszát
- Eltávolítva - Nem fAery: Yuumi W képessége mostantól nem számít bele az Aery megidézése aktiválásába
- Legjobb barát bónusz: Yuumi további 10–20% gyógyításra és pajzserőre tesz szert (a szövetséges szintjétől függően), a Legjobb barát pedig 3/5/7/9/11 (+4% varázserő) gyógyítást szerez találatkor. Ezt Yuumi gyógyítása és pajzsereje befolyásolja.
- Zoomies (E)
- Új - Pajzs a gyógyításért cserébe: Mostantól pajzsot biztosít a szövetségeseknek a gyógyítás helyett
- Töltési idő: 12/11,5/11/10,5/10 másodperc
- Manaköltség: 80/90/100/110/120
- Pajzserő: 90/120/150/180/210 (+30% varázserő)
- Bónusz mozgási sebesség: A szövetségesek 20% bónusz mozgási sebességre tesznek szert, amíg Yuumi E képességének pajzsa tart (amíg a pajzsot át nem törik, vagy 3 másodperc után el nem tűnik)
- Bónusz támadási sebesség: 35% (+8% minden 100 varázserő után)
- Befogadó hős manavisszatöltése: Yuumi 20/24/28/32/36 manát tölt vissza a befogadó hősnek (nem önmagának), amit legfeljebb 100%-kal növel a hős hiányzó manája (30–80% hiányzó mana).
- Egy segítő mancs: Az E – Huss képességnek nincs Legjobb barát bónusza, mert Yuuminak az összes szövetségest meg kell tudnia menteni
- Final Chapter (R)
- Képesség leírása: Yuumi 3,5 másodpercen keresztül 5 varázshullámot indít, amelyek az ellenfelekre és a szövetségesekre is hatással vannak. Ha Yuumi csatlakozott állapotban aktiválja, az egérmutatóval eltérítheti a hullámokat. A szövetséges hősöket gyógyítják a hullámok. A Legjobb barát esetében a gyógyítás 130%-kal nagyobb. A fel nem használt gyógyítás pajzzsá alakul, ami a képesség befejeződése után 3 másodpercig tart. Az ellenfeleknek a hullámok sebzést, valamint halmozódó lassítást okoznak.
- Töltési idő: 110/100/90 másodperc ⇒ 120/110/100 másodperc
- Varázssebzés hullámonként: 60/80/100 (+20% varázserő) ⇒ 75/100/125 (+20% varázserő)
- Gyógyítás hullámonként: 35/50/65 (+15% varázserő)
- Lassítás időtartama: 1,25 másodperc
- Lassítás mértéke: 10% + 10% további lassítás a hullám általi találatkor (legfeljebb 50%-os lassítás)
- Legjobb barát bónusz: A hullámok Yuumi Legjobb barátjának 20/40/60 (+10% varázserő) páncélt és varázsellenállást biztosítanak a képesség időtartama alatt.
Az utolsó oldalon a tárgy- és rúnaváltoztatásokat és a dzsungeles módosításokat találjátok meg!
13.5-ös LoL-frissítés: Dzsungelt érintő módosítások
- Sweeper (vörös trinket) visszatöltési ideje 90-60 másodpercről 120-60 másodpercre növekedett (a játékon belüli átlagos szint függvényében)
- Az ellenséges jungler sebzéscsökkentését 20%-ról 0%-ra csökkentik, azaz eltávolították ezt a debuffot
- Az első 14 percben a dzsungeles az ösvényen az eddigi 75% XP helyett 40-75% XP-t kap
- Változtatnak a táborokból begyűjthető aranymennyiségen
- Gromp 70 arany helyett 80 aranyat ad
- Kék erősítés 80 arany helyett 90 aranyat ad
- Murkwolf 50 arany helyett 55 aranyat ad
- Kicsi farkas 13 arany helyett 15 aranyat ad
- Razorbeak 30 arany helyett 35 aranyat ad
- Kicsi pengecsőr 7 arany helyett 8 aranyat ad
- Vörös erősítés 80 arany helyett 90 aranyat ad
- Nagy Krug 13 arany helyett 14 aranyat ad
- Kicsi Krug 13 arany helyett 14 aranyat ad
13.5-ös LoL-frissítés: Tárgy- és rúnaváltoztatások
- Cosmic Drive
- 850 aranyról 815 aranyra csökkent a tárgyak végső kombinálásának költsége
- 65 AP 90 AP-ra növekedett
- 200 HP 0 HP-ra csökkent
- Archangel's Staff: 80 AP 70 AP-ra csökkent
- Seraph's Embrace
- 80 AP 70 AP-ra csökkent
- 250 HP 200 HP-ra csökkent
- Grasp of the Undying
- Permanens alap HP-növelés 5/3-ról 7/4-re növekedett (közelharci/távolsági)
- Max HP alapú gyógyítás 1,7%/1,02%-ról 1,2%/0,72%-ra csökkent (közelharci/távolsági)
- Új: Alap gyógyítás 3/1,8 (közelharci/távolsági)
- Triumph
- Hiányzó HP alapú gyógyítás 10%-ról 5%-ra csökkent
- Új: Max HP alapú gyógyítás 2,5%
Az ARAM-on eltűnt a ledöntött tornyok utáni törmelék, valamint erősítettek a tornyokon, hogy ne legyen olyan egyszerű befejezni a mérkőzéseket egyetlen jó pushnak köszönhetőn Emellett változtatnak a hősök árazásán úgy, hogy olcsóbban tudjátok megkaparintani a bajnokokat RP-ből és kék esszenciából, de csak a 13.7-es frissítéstől. Végül több LP-t buknak azok, akik dodge-olják a meccseket. Az első dodge -3 LP helyett -5 LP-vel, minden további dodge -10 LP helyett -15 LP-vel "jutalmaz".
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!