LoL: Gigantikus méretű frissítés élesedett, itt vannak a 13.5 részletei

LoL: Gigantikus méretű frissítés élesedett, itt vannak a 13.5 részletei

Az idei év egyik legfontosabb frissítése élesedett hajnalban az összes LoL-szerveren.

A Riot Games háttérstábja gőzerővel dolgozott azon az elmúlt hetekben, hogy élhető és élhetőbb legyen a profi meta, valamint egyensúlyhoz közeli állapotok uralkodjanak el a Solo/Duo Queue-ban is. Ennek a munkának az eredménye az a 13.5-ös LoL-frissítés, amely rengeteg változtatást emelt be a League of Legendsbe. Rework, játékmenetet érintő módosítások, valamint problémás hősök kezelése. Röviden így lehetne összefoglalni az új patchet, amelynek teljes leírását elolvashatjátok az alábbiakban. A Broken Covenant Cho'Gath, Broken Covenant Miss Fortune, Broken Covenant Nocturne, Broken Covenant Rakan, Broken Covenant Riven, Broken Covenant Vladimir, Broken Covenant Xayah és Prestige Broken Covenant Miss Fortune a holnapi naptól érhető el a shopban.

13.5-ös LoL-frissítés: Összes hőserősítés

  • LeBlanc - Sigil of Malice (Q):
    • Ha bármelyik része megöli a célpontot, akkor 30% visszatöltési időt azonnal csökkent, valamint visszatölti a manaköltség 100%-át
    • 10-146 (szinttől függő) extra sebzést kapott a minionok ellen
    • A Mimic: Sigil of Malice (R-Q) pontosan ugyanezeket az extra effekteket megkapta
  • Kennen
    • Thundering Shuriken (Q):
      • Sebzés 75/120/165/210/255 (+75% AP-ról) 75/125/175/225/275 (+85% AP-ra) növekedett
      • Visszatöltési idő 8/7/6/5/4 másodpercről 7/6,25/5,5/4,75/4 másodpercre csökkent
    • Lightning Rush (E): Minionokra 50% helyett 65% bónusz sebzést okoz
  • Aatrox
    • Infernal Chains (W)
      • Lassítás 25%-ról 25/27,5/30/32,5/35%-ra növekedett
      • Visszatöltési idő 20/18,5/17/15,5/14 másodpercről 20/18/16/14/12 másodpercre csökkent
    • World Ender (R): Bónusz AD 20/30/40%-ról 20/32,5/45% AD-ra növekedett
  • Tryndamere
    • Szintenkénti HP 112-ről 115-re növekedett
    • Szintenkénti AD 3,7-ről 4-re növekedett
  • Rumble - Electro Harpoon (E): Varázsellenállás csökkentése 10%-ról 12/14/16/18/20%-ra növekedett egy szigony esetében, két szigonynál 20%-ról 24/28/32/36/40%-ra növekedett a magic resist csökkentése
  • Fizz
    • Seastone Trident (W): Mana visszatöltése 20/28/36/44/52-ről 30/40/50/60/70-re növekedett
    • Playful/Trickster (E)
      • Sebzés 70/120/170/220/270 (+90% AP-ról) 80/130/180/230/280 (+90% AP-ra) növekedett
      • Manaköltség 90/95/100/105/110 manáról 75/80/85/90/95 manára csökkent
  • Jinx
    • Szintenkénti támadási sebesség 1%-ról 1,36%-ra növekedett
    • Zap! (W)
      • Lassítás 30/40/50/60/70%-ról 40/50/60/70/80%-ra növekedett
      • Manaköltség 50/55/60/65/70 manáról 40/45/50/55/60 manára csökkent
    • Super Mega Death Rocket! (R): Szörnyekre a hiányzó HP alapú sebzés maximuma 800-ról 1200-ra növekedett
  • Qiyana
    • Edge of Ixtal/Elemental Wrath (Q): Sebzés 50/80/110/140/170-ről 50/85/120/155/190-re növekedett
    • Audacity (E): Visszatöltési idő 12/11/10/9/8 másodpercről 11/10/9/8/7 másodpercre csökkent
  • Samira - Daredevil Impulse (passzív): Bónusz mozgási sebesség 1/2/3/4%-ról 2/2,5/3/3,5%-ra változott (1/6/11/16-os szinten)

A következő oldalon az érkezett nerfekről olvashattok!

13.5-ös LoL-frissítés: Összes hősgyengítés

  • Gangplank
    • Trial by Fire (passzív): Sebzést 55-310-ről 50-250-re csökkentették (szinttől függően)
    • Powder Keg (E)
      • Visszatöltési idő 18/17/16/15/14 másodpercről 18 másodpercre növekedett
      • Az elérhető hordók számát minden játékos látja GP HP csíkja alatt
  • Twitch - Contaminate (E): Mágikus sebzés jelzőként 35% AP-ról 30% AP-ra csökkent
  • Rammus
    • Szintenkénti AD 3,5-ről 2,75-re csökkent
    • Powerball (Q): Sebzés 100/130/160/190/220-ról 100/125/150/175/200-ra csökkent
  • Aurelion Sol
    • Szintenkénti HP 100-ról 95-re csökkent
    • Szintenkénti armor 4,8-ről 4,3-re csökkent
    • Breath of Light (Q): Bónusz mágikus sebzés burst AP aránya 40%-ról 35%-ra csökkent
  • Caitlyn
    • Alap AD 62-ről 60-ra csökkent
    • Alap armor 28-ról 27-re csökkent
  • Xayah - Bladecaller (E)
    • Sebzés 55/65/75/85/95-ről 50/60/70/80/90-re csökkent
    • Visszatöltési idő 10/9,5/9/8,5/8 másodpercről 11/10,5/10/9,5/9 másodpercre növekedett
  • Yorick - Mourning Mist (E): Ghoulok bónusz sebzése 40%-ról 30%-ra csökkent (ez 8 alkalommal stackelődik minden ghoul esetében)

A következő oldalon az egyéb hősmódosítások, reworkök és mini-reworkök várnak!

13.5-ös LoL-frissítés: Egyéb hősmódosítások

  • Zed
    • Alap magic resist 32-ről 29-re csökkent
    • Shadow Slash (E): Visszatöltési idő 5/4,75/4,5/4,25/4 másodpercről 5/4,5/4/3,5/3 másodpercre csökkent
  • Ashe
    • Ranger's Focus (Q)
      • Manaköltség 50 manáról 30 manára csökkent
      • Hatóidő 4 másodpercről 6 másodpercre növekedett
    • Volley (W): Sebzés 20/35/50/65/80-ról 10/25/40/55/70-re csökkent
    • Enchanted Crystal Arrow (R): Visszatöltési idő 80/70/60 másodpercről 100/80/60 másodpercre növekedett
  • Pantheon
    • Alap HP-visszatöltés 7,5-ről 6-ra csökkent
    • Alap támadási sebesség 0,644-ről 0,658-re növekedett
    • Comet Spear (Q)
      • Visszatöltési idő 13/11,75/10,5/9,25/8 másodpercről 11/10,25/9,5/8,75/8 másodpercre csökkent
      • Manaköltség 30 manáról 25 manára csökkent
      • Castolás ideje 0,25 másodpercről 0,2 másodpercre csökkent
    • Aegis Assault (E): Visszatöltési idő 22/20,5/19/17,5/16 másodpercről 25/23,5/522/20,5/19 másodpercre növekedett
  • Azir
    • Alap HP 622-ről 550-re csökkent
    • Alap mana 380-ról 320-ra csökkent
    • Szintenként kapott armor 4,2-ről 5-re növekedett
    • Szintenként kapott mana 36-ról 40-re növekedett
    • Szintenként kapott AD 2,8-ről 3,5-re növekedett
    • Támadási sebesség aránya 0,625-ről 0,694-re növekedett
    • Szintenként kapott támadási sebesség 3%-ról 5%-ra növekedett
    • Shurima's Legacy (passzív)
      • A tornyok automatikus összedőlésének ideje 60 másodpercről 30 másodpercre csökkent
      • A tornyok sebzése 150 (+4 minden eltelt perc után)(+15% AP) fizikai sebzésről 230-410 (szinttől függő)(+40% AP) mágikus sebzésre növekedett
      • Tornyok HP-ja 2550-ről 3000-re növekedett
      • Tornyok armorja 60 (+1 minden eltelt perc utánról) 30-90 (szinttől függőre) változott
      • Tornyok magic resistje 100 (+1 minden eltelt perc utánról) 30-90 (szinttől függőre) változott
      • A tornyok visszatöltési ideje 180 másodpercről 90 másodpercre csökkent
      • Nem okoz bónusz sebzést a hősöknek
    • Conquering Sands (Q)
      • Sebzés 70/90/110/130/150 (+30% AP-ról) 60/80/100/120/140 (+35% AP-ra) változott
      • Manaköltség 55 manáról 60/65/70/75/80 manára növekedett
    • Arise! (W)
      • Eltávolították azt a bónuszt, hogy három katona esetén bónusz támadási sebességet kapott Azir
      • Katonák sebzése 50-150 (szinttől függően)(+55% AP-ról) 50-200 (szinttől függően)(+55% AP-ra) növekedett
      • A katonák 15/25/35/45/55% passzív támadási sebesség helyett 50/60/70/80/90 extra mágikus sebzést okoznak
    • Shifting Sands (E): Sebzés AP aránya 55% AP-ról 40% AP-ra csökkent
  • Yuumi
    • Szintenkénti HP 84-ről 69-re csökken
    • Alap mana 400-ról 440-re növekedik
    • Feline Friendship (passzív)
      • Új - Alappáncél: Ha Yuumi képességei vagy támadásai hősöket érnek, gyógyítja magát, és feltölti a szövetségek gyógyítását is. Ha a következő 4 másodpercben csatlakozni tud valakihez, a gyógyítást a szövetséges is megkapja. Amikor egy szövetségeshez csatlakozik, a hatás automatikusan aktiválódik.
      • Új - Új barátok: Amikor egy szövetségeshez csatlakozik, Yuumi barátságot épít, ha a szövetséges ellenséges hősöket és minionokat öl meg. Minden szövetségesnek egyedi barátságpontszáma van. Ha Yuumi a Legjobb barátjához csatlakozik, a képességei bónusz hatásokat kapnak.
      • Töltési idő: 20–10 másodperc (1–11. szint)
      • Gyógyítás mértéke: 25–110 (+15% varázserő) (1–18. szint)
      • Pajkos passzív: Ha Yuumi passzív képessége készen áll, 50 egységgel nő az alaptámadása hatótávja
    • Prowling Projectile (Q)
      • Képesség leírása: Yuumi kilő egy lövedéket, amely lelassítja az első eltalált ellenfelet. Ha csatlakozott állapotban aktiválja, Yuumi egy rövid ideig irányítani tudja a lövedéket, mielőtt az felerősödik, felgyorsul, és nagyobb mértékben lelassítja az ellenfeleket.
      • Legjobb barát bónusz: Ennek a képességnek a lassítása mindig felerősödik, és az ellenséges hősök eltalálása emellett 5 másodpercre 10/12/14/16/18/20 (+10% varázserő) találati sebzést biztosít a szövetségesnek. Ezt a sebzést legfeljebb 75%-kal növeli a szövetséges kritikus sebzési esélye.
      • Töltési idő: 7,5/7,25/7,0/6,75/6,5/6,25 másodperc
      • Manaköltség: 50/55/60/65/70/75
      • Sebzés: 60/90/120/150/180/210 (+20% varázserő)
      • Lassítás: 20% 1 másodpercig
      • Legjobb barát felerősített sebzése: 80/140/200/260/320/380 (+35% varázserő)
      • Legjobb barát felerősített lassítása: 55/60/65/70/75/80%, 2 másodperc alatt fokozatosan 20%-ra csökken
      • Lövedék szélessége: 65 ⇒ 60
      • Új - Macskaszem: Ha Yuumi a Q-jával eltalál egy ellenfelet, felfedi. (Megjegyzés: a képesség nem fedi fel a láthatatlan ellenfeleket.)
    • You and Me! (W)
      • Eltávolítva - Bónusz adaptív erő: Yuumi és a megtámadott szövetséges mostantól nem kapja meg az adaptív erő bónuszát
      • Eltávolítva - Nem fAery: Yuumi W képessége mostantól nem számít bele az Aery megidézése aktiválásába
      • Legjobb barát bónusz: Yuumi további 10–20% gyógyításra és pajzserőre tesz szert (a szövetséges szintjétől függően), a Legjobb barát pedig 3/5/7/9/11 (+4% varázserő) gyógyítást szerez találatkor. Ezt Yuumi gyógyítása és pajzsereje befolyásolja.
    • Zoomies (E)
      • Új - Pajzs a gyógyításért cserébe: Mostantól pajzsot biztosít a szövetségeseknek a gyógyítás helyett
      • Töltési idő: 12/11,5/11/10,5/10 másodperc
      • Manaköltség: 80/90/100/110/120
      • Pajzserő: 90/120/150/180/210 (+30% varázserő)
      • Bónusz mozgási sebesség: A szövetségesek 20% bónusz mozgási sebességre tesznek szert, amíg Yuumi E képességének pajzsa tart (amíg a pajzsot át nem törik, vagy 3 másodperc után el nem tűnik)
      • Bónusz támadási sebesség: 35% (+8% minden 100 varázserő után)
      • Befogadó hős manavisszatöltése: Yuumi 20/24/28/32/36 manát tölt vissza a befogadó hősnek (nem önmagának), amit legfeljebb 100%-kal növel a hős hiányzó manája (30–80% hiányzó mana).
      • Egy segítő mancs: Az E – Huss képességnek nincs Legjobb barát bónusza, mert Yuuminak az összes szövetségest meg kell tudnia menteni
    • Final Chapter (R)
      • Képesség leírása: Yuumi 3,5 másodpercen keresztül 5 varázshullámot indít, amelyek az ellenfelekre és a szövetségesekre is hatással vannak. Ha Yuumi csatlakozott állapotban aktiválja, az egérmutatóval eltérítheti a hullámokat. A szövetséges hősöket gyógyítják a hullámok. A Legjobb barát esetében a gyógyítás 130%-kal nagyobb. A fel nem használt gyógyítás pajzzsá alakul, ami a képesség befejeződése után 3 másodpercig tart. Az ellenfeleknek a hullámok sebzést, valamint halmozódó lassítást okoznak.
      • Töltési idő: 110/100/90 másodperc ⇒ 120/110/100 másodperc
      • Varázssebzés hullámonként: 60/80/100 (+20% varázserő) ⇒ 75/100/125 (+20% varázserő)
      • Gyógyítás hullámonként: 35/50/65 (+15% varázserő)
      • Lassítás időtartama: 1,25 másodperc
      • Lassítás mértéke: 10% + 10% további lassítás a hullám általi találatkor (legfeljebb 50%-os lassítás)
      • Legjobb barát bónusz: A hullámok Yuumi Legjobb barátjának 20/40/60 (+10% varázserő) páncélt és varázsellenállást biztosítanak a képesség időtartama alatt.

Az utolsó oldalon a tárgy- és rúnaváltoztatásokat és a dzsungeles módosításokat találjátok meg!

13.5-ös LoL-frissítés: Dzsungelt érintő módosítások

  • Sweeper (vörös trinket) visszatöltési ideje 90-60 másodpercről 120-60 másodpercre növekedett (a játékon belüli átlagos szint függvényében)
  • Az ellenséges jungler sebzéscsökkentését 20%-ról 0%-ra csökkentik, azaz eltávolították ezt a debuffot
  • Az első 14 percben a dzsungeles az ösvényen az eddigi 75% XP helyett 40-75% XP-t kap
  • Változtatnak a táborokból begyűjthető aranymennyiségen
    • Gromp 70 arany helyett 80 aranyat ad
    • Kék erősítés 80 arany helyett 90 aranyat ad
    • Murkwolf 50 arany helyett 55 aranyat ad
    • Kicsi farkas 13 arany helyett 15 aranyat ad
    • Razorbeak 30 arany helyett 35 aranyat ad
    • Kicsi pengecsőr 7 arany helyett 8 aranyat ad
    • Vörös erősítés 80 arany helyett 90 aranyat ad
    • Nagy Krug 13 arany helyett 14 aranyat ad
    • Kicsi Krug 13 arany helyett 14 aranyat ad

13.5-ös LoL-frissítés: Tárgy- és rúnaváltoztatások

  • Cosmic Drive
    • 850 aranyról 815 aranyra csökkent a tárgyak végső kombinálásának költsége
    • 65 AP 90 AP-ra növekedett
    • 200 HP 0 HP-ra csökkent
  • Archangel's Staff: 80 AP 70 AP-ra csökkent
  • Seraph's Embrace
    • 80 AP 70 AP-ra csökkent
    • 250 HP 200 HP-ra csökkent
  • Grasp of the Undying
    • Permanens alap HP-növelés 5/3-ról 7/4-re növekedett (közelharci/távolsági)
    • Max HP alapú gyógyítás 1,7%/1,02%-ról 1,2%/0,72%-ra csökkent (közelharci/távolsági)
    • Új: Alap gyógyítás 3/1,8 (közelharci/távolsági)
  • Triumph
    • Hiányzó HP alapú gyógyítás 10%-ról 5%-ra csökkent
    • Új: Max HP alapú gyógyítás 2,5%

Az ARAM-on eltűnt a ledöntött tornyok utáni törmelék, valamint erősítettek a tornyokon, hogy ne legyen olyan egyszerű befejezni a mérkőzéseket egyetlen jó pushnak köszönhetőn Emellett változtatnak a hősök árazásán úgy, hogy olcsóbban tudjátok megkaparintani a bajnokokat RP-ből és kék esszenciából, de csak a 13.7-es frissítéstől. Végül több LP-t buknak azok, akik dodge-olják a meccseket. Az első dodge -3 LP helyett -5 LP-vel, minden további dodge -10 LP helyett -15 LP-vel "jutalmaz".

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



League of Legends - Már a skineket is újrahasznosítja a Riot

Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.

League of Legends - Megint pocsék gépeken kell gyakorolnia a Fnatic-nak

Rendszeresen visszatérő probléma a nemzetközi eseményre látogató csapatoknak, hogy nem megfelelő teljesítményű számítógépeken kell gyakorolniuk az adott versenyre. Ebbe futott bele most már sokadik alkalommal Humanoid és a Fnatic.