Kipukkant a Call of Duty és az Overwatch lufija?

Kipukkant a Call of Duty és az Overwatch lufija?

Hiába a rekordok, bajban van a CDL is!

Az Activision elismerte, hogy a vállalatnak aggályai vannak mind a Call of Duty League, mind az Overwatch League hosszútávú fenntarthatóságával kapcsolatban. Pedig a CDL rekordokat dönt 2023-ban, még a Bounty-meccsek is visszatértek. Úgy tűnik hiába a csillogás, a felszín alatt azért gyülekeznek a problémák.

A hír olyan dokumentumokból érkezett, amelyet az Activision az Amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletnek nyújtott be.

A bejegyzés szerint: „A professzionális e-sport ligáinkkal (azaz az Overwatch League és a Call of Duty League) kapcsolatos együttműködési megállapodásaink továbbra is szembesülnek olyan ellenszéllel, amely negatívan befolyásolja a ligák működését és potenciálisan veszélyeztetik a jelenlegi üzleti modell hosszú távú működését. Továbbra is dolgozunk ezen kihívások kezelésén, amelyek jelentős költségeket eredményezhetnek, miközben nincs arra garancia, hogy ezek az erőfeszítések sikeresek lesznek.”

A kezdetektől fogva mindkét liga egyik fő problémája a helyek voltak, – az Overwatch-csapatoknak 20 millió, a CoD-szervezeteknek 25 millió dollárt kellett fizetni. A drága spotok mellett azonban a nézettség nem nőtt megfelelő mértékben, pedig mindkét liga jó évet zárt 2022-ben. A Call of Duty 2022-ben érte el a legmagasabb egyidejű nézőszámot 439 000 nézővel, míg az Overwatch 397 000-nél érte el a csúcsot. A gond azonban az, hogy a legnagyobb e-sport címek (League of Legends, CS:GO, Dota 2, VAORANT például) ennél jóval magasabb számokat produkálnak. 

Az Overwatch League merész kezdeményezés volt, amikor 2016-ban bejelentették: városi csapatok ligája, amelyek szezonokon keresztül hazai és idegenbeli mérkőzéseken versenyeznének, amelyek rájátszásba és bajnokságba torkollnának. Más szóval, lényegében ugyanolyan, mint egy hagyományos sportliga. Azonban mielőtt kicsit megvethette volna a lábát, lecsapott a koronavírus, szinte megszűntek az élő események, alkalmazottakat bocsátottak el, majd szép lassan a szponzorok is elkezdtek kivonulni. Ezt követően az Activision Blizzardot ért botrányok sem segítették az ügyét.

Nem világos, hogy mi az Activision terve a fenntarthatóság érdekében, de az aggodalmaik számunkra is aggodalmat szülnek. Ennek ellenére nem tervezik bedobni a törülközőt, és elkötelezettek a bajnokságok mellett. Ami kicsit lenyugtathatja a kedélyeket az az, hogy általában az ilyen értékpapír-bejelentéseknek kötelességük mindenre kitérni, még olyan eshetőségekre is, amelyek nem valószínű, hogy bekövetkeznek. Ennek ellenére a nehézségek jelen vannak. Ugyan az Overwatch 2 megjelenése némileg segített visszaszerezni az érdeklődést, de senki se tudja, ez meddig tart. Emellett nem szabad elfelejteni, hogy a Blizzardnak továbbra sincs kínai partnere, ami miatt egy elég nagy piacot nem érnek el. Mindezt úgy, hogy az Overwatch League 20 csapatából négy kínai: a Chengdu Hunters, a Guangzhou Charge, a Hangzhou Spark és a Shanghai Dragons. Kiváncsian várjuk, milyen jövő vár ezekre a ligákra, és sikerül-e az eléjük táruló kihívásoknak megfelelni.

Kövess Minket!