Az Andor elvesztette az egyik legfontosabb alkotóját a forgatásokra

Az Andor elvesztette az egyik legfontosabb alkotóját a forgatásokra

Nem véletlenül szállt rá a Writers Guild of America a forgatókönyvírók sztrájkja miatt.

Tony Gilroy alatt elég forró lett a talaj, miután számonkérte őt a Writers Guild of America (WGA), amiért a forgatókönyvírók sztrájk alatt segítette az Andor munkálatait íróként és executive producerként. Gilroy azonban a The Hollywood Reporternek adott nyilatkozatában egyértelműen azt állította, hogy nem végzett semmilyen hasonló feladatot a Disney+ égisze alatt készülő Star Wars sorozat kapcsán.

A széria alkotóját és executive-producerét azok után érte éles bírálat, hogy egyes beszámolók szerint az Andor második évad forgatókönyvének elkészülte után továbbra is segítette a stábot producerként, beleértve a szereposztással és a zenével kapcsolatos feladatok ellátását. Gilroy mindezek ellenére azt állítja, hogy nem volt jelen a sorozat forgatásán a sztrájk május 2-i kezdete óta.

„Május 1. éjfél előtt beszüntettem minden írást és írással kapcsolatos munkálatokat az Andor esetében. Miután a szombati showrunner-találkozón tájékoztattak a fejleményekről, vasárnap reggel közöltem Chris Keyserrel a WGA-nál, hogy minden olyan feladatommal is felhagyok, amely nem az írással kapcsolatos.” – mondta Gilroy a The Hollywood Reporter-nek adott nyilatkozatában.

Kedden Keyser – a WGA bizottságának társelnöke – megerősítette a Gilroyjal folytatott beszélgetést, viszont az Andort gyártó Lucasfilm nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

Abdullah Saeed író, akinek többek között az Onyx Collective Deli Boys című vígjátékon dolgozott a Huluval, május 8-án egy bejegyzésben keményen beleállt Gilroyba.

„Nem létezik, hogy egy író/producer "befejezze" az írást, és kizárólag producerkedni kezdjen. És ha a forgatóköny valóban kész van, akkor lássuk. Ha csak egy szóval is eltér a kész terméktől, rúgjuk ki Tony Gilroyt a WGA-ból. Hollywood egyik legnagyobb írója kiállhatna a szakszervezete mellett, és leállíthatná a sikersorozatának gyártását, ezzel arra kényszerítve egy nagy stúdiót, hogy kicsit jobban megfontolja a WGA követeléseit. Ehelyett inkább a könnyebb utat választotta! Mindannyian az Andor második szezonját akarjuk, de nem az írókkal szembeni méltányosság rovására. #wgastrong"

Péntek délután a THR arról számolt be, hogy a stúdiók, köztük a Disney is, levelet küldtek a showrunnereknek, amelyben azt követelik tőlük, hogy a sztrájk közepette is folytassák a szerződésben vállalt nem írásra vonatkozó munkájukat. A WGA szakszervezet-romboló taktikának nevezte a stúdiók kérését, és közölte, hogy az olyan szolgáltatások, mint az időre vágás, a dialógusok vagy a narráció forgatás előtti vagy közbeni apró változtatásai, valamint a technikai vagy színpadi utasítások módosítása – amelyek közül Gilroy az állítása szerint egyiket sem végezte – olyan feladatok, amiket a szakszervezet tagjai nem végezhetnek a sztrájk ideje alatt.

Másnap, a WGA sorozatvezetőkkel tartott találkozóján sokan beszélgettek arról, hogy milyen kihívásokkal jár, ha az írást és a produceri munkát szét akarják választani. Shawn Ryan (Az éjszakai ügynök, SWAT) például megosztott egy történetet arról, hogy a 2007-08-as WGA-sztrájk idején úgy döntött, hogy távol marad a produceri feladataitól, mert az etikai dilemmák soha véget nem érő sorozatát jelentette, amelyeket nem lehetett megoldani, mielőtt kijelentette volna, hogy tisztább, ha távol marad a produceri munkától.

Kövess Minket!