A Disney+ egy esztendőn belül másodszor is több millió előfizetőt veszített.
Bár a streamingplatformoknak – legalábbis látszatra mindenképpen – jól megy a szekér, de a Disney+ úgy tűnik nem találja a közös hangot a felhasználóival. Történt ugyanis, hogy ismét több millió előfizetőt veszített az oldal, és ez már másodszor esett meg a világ egyik legnagyobb szolgáltatójával. A veszteségről, bár nem számszerűleg, maga a Disney számolt be.
A 2019. végén a Mandalorian premierjével indult el a Disney+ weboldala, de nemcsak a Star Wars-tartalmakkal igyekeztek bevonzani a rajongókat, hanem ott volt a kínálatukban a legtöbb Marvel, a Pixar vagy a National Geographic alkotásai. A streaming szolgáltatás előfizetői bázisa az indulás óta folyamatosan nőtt, egészen 2022. végéig, amikor a platform történetében először 2,4 milliós előfizető hagyta ott a szolgáltatást.
Disney+ has lost 4 million subscribers in Q2 2023. pic.twitter.com/M7ffxJdFIQ
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) May 10, 2023
Most pedig a streamingplatform még több előfizetőt veszített. A Variety szerint 2023 első három hónapjában újabb 4 millió előfizető mondta le a szolgáltatást. Jelenleg a Disney+ összesen 157,8 millió előfizetővel rendelkezik.
Elsődleges okokként felmerült, hogy a Disney 2022-ben elvesztette az indiai Premier League krikettmeccsek közvetítési jogait, ami jelentős rajongói táborral rendelkezik az ázsiai régió. A közelmúltbeli áremelés, amely az Egyesült Államokban kezdődött, majd 2023. elején nemzetközi szinten is bevezették, szintén hozzájárulhatott a felhasználók elvesztéséhez. Az igazság az, hogy még a The Mandalorian sem kötött le annyi embert, mint eddig, hiszen az új, harmadik szezon a sorozat eddigi legkevésbé nézett és legrosszabb fogadtatású évada. Talán az MCU új felvonása, a Secret Invasion június 21-i premierje egy kicsit felrázhatja majd a felhasználóbázist és ismét növekedésnek indulhat.