Elvileg fel sem tűnik majd a vásárlóknak, hogy nem egy személytől rendelnek.
Az utóbbi 1 évben hihetetlen milyen mértékben fejlődött a mesterséges intelligencia, gondoljunk csak például a ChatGPT szoftverre, amivel gyakorlatilag egy beszélgetést is simán le lehet folytatni. Ez a tendencia pedig nem állt meg, sőt az MI és a chatbotok térnyerése továbbra is folytatódik. Lassan az élet minden területén használhatóvá válik és ez a folyamat csak egyre inkább felgyorsul, ahogy haladunk előre az időben, egyes országokban pedig az MI térnyerése már láthatóan megfigyelhető.
Ennek apropóján a népszerű gyorsétteremlánc, a Wendy's arra készül, hogy kísérleti jelleggel egy mesterséges intelligenciával működő chatrobottal helyettesítse a drive-inben szolgáló emberi munkaerőt.
A Wall Street Journal szerint a kísérlet júniusban kezdődik az Ohio állambeli Columbus egyik üzletében. A céljuk az, hogy a vásárlók azt higgyék, egy valódi alkalmazottal beszélgetnek, nem pedig egy chatbottal, valamint a rendelési folyamatoknak az egyszerűsítése és a hosszú soroknak az elkerülése. Éppen ezért a Wendy's a Google-lel közösen dolgozott ezen a projekten.
Todd Penegor, a Wendy's vezérigazgatója így jellemezte a chatbotot:
„Nagyon barátságos és beszédes lesz a bot. Nem fogják tudni az emberek, hogy nem egy alkalmazottal csevegnek.”
Pengenor azt is elmondta, hogy a cél a rendelési folyamat egyszerűsítése és annak megakadályozása, hogy a hosszú sorok a drive-through sávokban elfordítsák a vásárlókat.