Leállhat Magyarországon a Facebook

Leállhat Magyarországon a Facebook

Történelmi büntetést szabtak ki a Metára, azaz a Facebookra.

Az Európai Unió a valaha volt legnagyobb GDPR-hez kapcsolódó büntetést szabta ki a Metára. 1,3 milliárd dollár (~454 milliárd forint) megfizetésére kötelezték a Facebook mögötti vállalatot azért, mert az európai felhasználók személyes adatait először eljuttatta az Egyesült Amerikai Államokba, majd ott tárolta ezeket. A GDPR-törvény 5. fejezete pontosan lefekteti a határokat, hogy mikor és milyen körülmények között lehet a személyes adatokat harmadik országokba mozgatni, valamint hogyan lehet ezeket nemzetközi szervezetknek kezelnie. A büntetés kiszabása mellett arra kötelezte az EU a Metát, hogy a következő 6 hónapban szüntesse meg az USA-ban az európai felhasználók adatainak feldolgozását.

De akkor tényleg leáll Európában, így Magyarországon a Facebook?

Mivel több tízmilliós bázisa van a kontinensen a Metának, ezért természetesen nem céljuk beszüntetni a működést. Ettől függetlenül belengették azt, hogy kivonulnak Európából, azaz próbálnak nyomást gyakorolni a döntéshozókra. Ami biztos, hogy a Meta fellebbez a hatalmas bírság kapcsán, ugyanis véleményük szerint az egész világra kiterjedő hálózatok esetében az adatok határokon keresztüli áramoltatása egy alapelv kéne, hogy legyen. Több ezernyi vállalat mozgat adatokat az USA-ból Európába, valamint vice versa, így tudnak ezek a cégek és szervezetek fennmaradni.

„Ez a döntés hibás, indokolatlan, valamint egy nagyon veszélyes precedenst teremthet azon vállaltok számára, amelyek az EU és az USA között adatokat továbbítanak” - tette hozzá Nick Clegg és Jennifer Newstead, a Meta két vezető beosztású munkatársa.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések