Vajon milyen hosszú egy átlagos csata és melyik mapokat tiltják legtöbbször a játékosok?
A World of Tanks meta rendkívül felgyorsult az elmúlt években, azonban amikor a statisztikához nyúlunk, akkor egy nagyon ideális képet kapunk arról, hogy az európai szerveren átlagosan milyen hosszúak is a csaták. A Wargaming szerint az átlagos csatahossz az európai szervereken 7,26 perc, ami több tényezőből adódik össze. Egyrészről ezt az adatot az utolsó kilőtt tanknál rögzítik, ami azt jelenti, hogy simán elképzelhető, hogy a csata eldőlt az első néhány percben, de egy bokorban bujkáló könnyű tankot még percekig keresnek a játékosok. Másrészről minden térkép adatát is számolják, ami azt jelenti, hogy egy tipikus Ensk csata talán 4-5 percig tart, de egy Studzianki kör akár 10-15 percig is eltarthat.
Ütközet játékmódban ezzel szemben az átlagos játékidő 6,84 percre csökken, amit az eltérő térképek, de akár a bázis gyors elfoglalása miatt is bekövetkezhet. Ha belegondolunk, akkor Ütközet módban rengeteg olyan csata van, amikor egyszerűen az egyik csapat bealszik, így a másiknak lehetősége van komolyabb ellenállás nélkül elfoglalni a közös, jellemzően a térkép közepén található bázist. Érdekesség, hogy ezzel szemben Támadás módban 6,91 percre nő a csatahossz, ami alapján kijelenthetjük, hogy ebben a játékmódban egész sokáig kitartanak a védők, hiszen itt a csatára csak 10 percük van a csapatoknak, míg Randomban és Ütközetben 15 perc áll rendelkezésre.
A legyakrabban kizárt térképek (normál csaták):
- 1. Mines: 5,42%;
- 2. Ruinberg: 4,6%;
- 3. Lakeville: 3,97%;
- 4. Prokhorovka: 3,86%;
- 5. Sand River: 3,85%;
- 6. El-Halluf: 3,44%;
- 7. Ghost Town: 3,36%;
- 8. Steppes: 3,34%;
- 9. Cliff: 3,33%
Ez egy nagyon érdekes lista, hiszen Mines nemrég lett átdolgozva, de úgy tűnik, hogy ez még mindig nem elég ahhoz, hogy a játékos megkedveljék. A térkép jellemzően tier V fölött túl kicsi ahhoz, hogy élvezetes csatákat lehessen játszani. Míg ezek a térképek a játékosok egyéni preferenciáit tükrözik, addig érdemes megemlíteni, hogy a Wargaming égetőbb kérdésnek érezte átdolgozni Ensket, mint akár Mineshoz vagy épp Lakevillehez nyúlni. Érdekesség, hogy Ruinberget és Prokhorovkát a dinamikus csaták megjelenésével talán képesek lehetnek kicsit feldobni a fejlesztők.