18 évnyi fejlesztés után végre megjelenik a különleges, realisztikus FPS

Még akkor kezdték el fejleszteni, amikor a fallujahi csata egy friss emlék volt.

A Six Days in Fallujah című realisztikus első személyű taktikai kooperatív lövöldözős játék fejlesztése még 2005-ben kezdődött, kevesebb mint egy évvel az után a tényleges iraki háborús csata után, amelyen alapul. Június 22-én végre korai hozzáféréssel jelenik meg Steamen.

Nem volt zökkenőmentes ennek a játéknak a fejlesztése, ennek okát pedig első sorban a témájánál kell keresni. Eredetileg a Konami adta volna ki, de 2009-ben a kritikák miatt lemondtak róla. Nem volt ezzel egyedül, akkoriban a Call of Duty is ebben a csónakban evezett, ám végül megúszta a túlzó, fiktív thriller cselekményével. Sokak számára az, hogy egy videójátékot közvetlenül egy olyan közelmúltbeli csatára alapoztak, amelyben ezrek haltak vagy sebesültek meg, túlzás volt. A Six Days-t a legjobb esetben is ízléstelennek, a legrosszabb esetben pedig groteszk propagandának tartották.

A fejlesztő Atomic Games azzal védekezett akkoriban, hogy ez egyfajta dokumentumfilm. Ők is csak korabeli eseményeket szerettek volna ábrázolni, ám a Konami szerint a Six Days alapvetően szórakoztató jellegű, sőt, politikai üzenete sincs.

„Nem próbálunk társadalmi kommentárt adni. Nem vagyunk háborúpártiak. Nem akarjuk, hogy az emberek kényelmetlenül érezzék magukat. Mi csak egy lebilincselő szórakoztató élményt akarunk nyújtani. A nap végén ez csak egy játék” – mondták.

2009-ben végül úgy tűnt, befuccsolt a projekt, mert a közönség ellenszenvet érzett iránta. A Six Days in Fallujah azonban 2021-ben meglepetésszerűen újra megjelent egy Tamte által alapított új kiadóval és egy új fejlesztővel, a Highwire Games-szel. 

Az álláspont viszont szinte teljes egészében megmaradt:

„A Six Days in Fallujah egy rendkívül realisztikus első személyű taktikai lövöldözős játék, amely tengerészgyalogosok, katonák és iraki civilek igaz történetein alapul a világ egyik legkeményebb modern csatájában. A játékosok egy tűzoltócsapatot vezetnek a valós életből vett összecsapásokon keresztül, amelyeket a városi harcok bizonytalanságát és taktikáját szimuláló egyedülálló technológia tesz lehetővé.”

A Six Days kezdeti, korai hozzáférésű változata négy kooperatív küldetést tartalmaz majd (legfeljebb négy játékos számára) olyan pályákon, amelyek procedurálisan generáltak, hogy újrateremtsék a harcok bizonytalanságát. A jövőben a Highwire további kooperatív küldetéseket tervez hozzáadni, majd egy kampányt is kap a program.

Lelkileg viszont némileg megterhelő lesz a játék: több katonával is konzultáltak, hogy még autentikusabb élményt nyújtsanak, viszont érinteni fog olyan problémákat is, mint a rengeteg civil áldozat. Érdekes próbálkozás, tényleg hátborzongató, hogy nem teljesen fikció, amit látunk, viszont éppen ezért továbbra is sűrű támadás alatt áll a cím, így a házat nem tenném rá, hogy végül a végleges verzió is megjelenik.

Kövess Minket!



Gamer szótár